95 ZX-9R vs. 00 GSX R750

det där låter jämt:-)
just gsxr750 går ju som en stor hoj om man varvar, hänger ju av R1 i toppfart tom har man sett, den är troligen snabbast av de två.

gixxern har ju både hk och kg till sin fördel så det blir nog lite svettigt för kawan...

Silwer skrev:
kawan har väl mer effekt, eller tar jag miste, är det inte 139hk på en 95:a?
suckan har väl något mindre, är det inte 128hk?
gsxr:en har 141, är inte bombsäker på vad 95:an ninjan har, men 98 efter uppgraderingen så fick den 143 så det var väl lite mindre än det men 135-139hk tippar jag på

Ja men sukkan har ju räknat med luffarturbon i sin effektangivelse det har inte kawwan gjort. Jag är inte helt säker att det är så, men jag tror det. Å andra sidan väger ju sukkan 20 kg mindre än kawwan.

Silwer skrev:
det där låter jämt:-)
just gsxr750 går ju som en stor hoj om man varvar, hänger ju av R1 i toppfart tom har man sett, den är troligen snabbast av de två.

Att gixxen hänger av rettan är båg. Alla hojar hänger ju av Rettan, Rettan toppar ju även bara 250 kmh... osv osv.
En retta SKA om den är frisk original ha nästan 140 hk på slangen, det har INTE gixxen.
om nu rettan är så jäkla slö, hur kommer det sig att alla ska mäta sig med den?

Jag vet att gixxen går bra och mot gamm-ninjan tror Jag den vinner då den med råge har vikten på sin sida.

Teo: det tror jag inte 750n har väl högre toppfart pga bättre aerodynamik.
R1 har aldrig varit tänkt för fortåka rakt fram, den har inte kåpan för det.
Alla mäter mot R1 för tat den var en milstolpe för utvecklingen på sporthojar, märk hur de andra ryckte upp sig jämfört hur det var innan när modellerna var ungefär likadana år ut och in.

Jag tror man får skillja på 99:ans och 00:ans gix 750. Den äldre har inte aerodynamiken på sin sida. den senare betydligt bättre.

Vad väger gixxarna? nya 750:n ca 168 va? den äldre?

tips till er med rettor. Helsystem!!! Gav 12 hk på slangen! och fick den att varva ur till varvstopp på 6:an i ställer för dryga 11 k original. Jag har haft över 300ingen på mätaren ett flertal gånger, inte för att det är viktigast i världen men det är roligare på något sätt när det står 301 i stället för 299 på mätaren.. ;)

för visso men hur ofta är man under 4 k? sällan.. Det krävdes dock 4-5 kärringstopp innan Jag fick in snitsen...

Teo skrev:
Jag tror man får skillja på 99:ans och 00:ans gix 750. Den äldre har inte aerodynamiken på sin sida. den senare betydligt bättre.

Vad väger gixxarna? nya 750:n ca 168 va? den äldre?
166... huga va dåligt pålästa ni är :whip :D

Teo skrev:
Att gixxen hänger av rettan är båg. Alla hojar hänger ju av Rettan, Rettan toppar ju även bara 250 kmh... osv osv.
En retta SKA om den är frisk original ha nästan 140 hk på slangen, det har INTE gixxen.
om nu rettan är så jäkla slö, hur kommer det sig att alla ska mäta sig med den?

Jag vet att gixxen går bra och mot gamm-ninjan tror Jag den vinner då den med råge har vikten på sin sida.
Ja, rettor drar man inte med den rakt fram o sånt... det skiljer ju 250cc för bövelen, men det är kul o köra om rettor på bana med den :squid

den går inet fortare än en R1 mao?, du borde ju veta som har den omtalade hojen.
Jag tycker den verkar kunna mäta sig rätt bra med litershojarna utom storebrorsan.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back