95+98=??

Blir 193 oktan, bara att gasa! :D
 
desto högre oktan desto högre antändningspunkt... därav att man kör med 98:a istället för 95 i t.ex turbomotorer, med 95 så självantänder soppan så då spikar det hejvilt :)

Det är det där folk inte vill förstå hur mycket man än försöker förklara. därav bilden att det är mer "drag" i högoktanig soppa. shell har gjort rätt som lurar på folk som shyr sanningen denna bluff.
 
3138968 Det är det där folk inte vill förstå hur mycket man än försöker förklara. därav bilden att det är mer "drag" i högoktanig soppa. shell har gjort rätt som lurar på folk som shyr sanningen denna bluff.
98:a har ju något mer effekt, men det är försumbart! Bike gjorde ett test i början av sommaren, mellan 95, 98 och V-power. Skiljde som MEST på deras test 1HK på en hoj!!!

För att fortsätta att förklara varför man får UT mer effekt med 98 än 95, man ka ha högre laddtryck i turbobilarna och få ett högre effektuttag ur motorn UTAN att den spikar, kör man in 95 så får man nästan samma effekt men då tar det inte många sekunder innan du har bränt hål i dina dyra kolvar.. :)
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top