929-tråden

Har en allmän förfrågan, var ute på långtur igår, bränslelampan började lysa, efter ett tag även rödlampa(mellan blinkersen) VAD är denna lampa för något? Är det någon oljetryckskontakt/givare? El något annat:confused:

Efter jag stannat vred av tändingen så slockande lampan, men efter en stunds färd så tändes den igen, när jag stannade igen så släcktes den när jag tankade, tändes en stund igen, efter ett till stopp så tändes den inte alls på hemvägen:confused:

El var det kanske för att man hade kört på "bensinångorna" ett tag:confused:

Enligt instruktionsboken tänds den när något är knas med kylartempen, sprutet eller oljetrycket. Samtidigt ska någon av indikatorerna för kylvätska, oljetryck eller insprut tändas i samma display som hastighetsmätaren.
 
Enligt instruktionsboken tänds den när något är knas med kylartempen, sprutet eller oljetrycket. Samtidigt ska någon av indikatorerna för kylvätska, oljetryck eller insprut tändas i samma display som hastighetsmätaren.

Thanks! Dom där sista faktorerna tänkte jag inte alls på Kyltempen vet jag är Ok efter ett termostatbyte tidigare i år så den bevakar jag:D ...stirrade mest på den röda elaka lampan.. men lampan lös när man stannade, men så fort man vred av nyckeln o startade igen så började den inte lysa förrän man kört iväg en bit..Skall vara obeservant på detta nu, tack igen:tummenupp

Editdirar: Var ute en sväng i veckan, lampan lös med sin frånvaro, tills jag började köra lite aktivt på "käglan"en fin kurvig väg. FI felmeddelande, skall boka tid på verkstad för felsökning. Har något med 929:A varit med om likande felmeddelande, och isåfall vad var felet:confused:
 
Last edited:
120/60-17 framdäck?

Jag köpte mig en 929:a 00 i fredags :D och undrar om någon har provat att montera ett 120/60-17 framdäck på hojen. Hur påverkade det egenskaperna?

Jag har nämligen kvar ett Diablo Rosso från min förra hoj som är nästan nytt.
 
HK-kåpor

Jag är riktigt sugen på att beställa ett kåpset till min 929 från Hongkong över ebay. Det jag undrar över är hur bra passformen är. Om någon här har såna kåpor monterade får ni gärna lägga in lite närbilder så det syns ordentligt.

Det enda jag hittat som visar kåpor monterade är den här youtube videon, och det ser ju sjysst ut. Men kvaliteten på videon är ju sådär också...

[YOUTUBE-ID]4MnRheKpgpE[/YOUTUBE-ID]

Nästa fundering är lackade/olackade. Håller färgen på de lackade bra, eller ramlar färgen av efter körning och tvättar?

:va
 
Jag är riktigt sugen på att beställa ett kåpset till min 929 från Hongkong över ebay. Det jag undrar över är hur bra passformen är. Om någon här har såna kåpor monterade får ni gärna lägga in lite närbilder så det syns ordentligt.

Det enda jag hittat som visar kåpor monterade är den här youtube videon, och det ser ju sjysst ut. Men kvaliteten på videon är ju sådär också...

Nästa fundering är lackade/olackade. Håller färgen på de lackade bra, eller ramlar färgen av efter körning och tvättar?

:va

Dessa?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Full...254908007QQitemZ330254908007#ebayphotohosting
 
Jag är riktigt sugen på att beställa ett kåpset till min 929 från Hongkong över ebay. Det jag undrar över är hur bra passformen är. Om någon här har såna kåpor monterade får ni gärna lägga in lite närbilder så det syns ordentligt.

Det enda jag hittat som visar kåpor monterade är den här youtube videon, och det ser ju sjysst ut. Men kvaliteten på videon är ju sådär också...

Kan väl berätta att passformen på HK-kåpor är lite sådär, monterade kåpor på en polares retta och fick borra lite nya hål, förstora lite hål, vrida och vända, rycka och slita. Men när skiten satt på så såg det bra ut! Lacken på dessa var helt okey, några små missar här och var men inget allvarligt, tom klarlack över klistermärkena! =)

Är det nån som har rephanboken på sin dator och vill dela med sig av den??

Eller en bra beskrivning på byte av packbox i framgaffeln.

http://pdftown.com/search/node/Honda+2000+929+owner+Manual

Ladda ner PDF'en och se glad ut, gratis är det oxå :yoparty
 
Last edited:
Är det nån som har rephanboken på sin dator och vill dela med sig av den??

Eller en bra beskrivning på byte av packbox i framgaffeln.

Jag bytte packbox nyligen, och hade stooora problem att få dit skiten så jag till slut fick låna specialverktyget av en kille här på sporthoj. Jag fick samtidigt veta vart man kunde köpa det för en överkomlig peng - louis.de (43mm har 929).
 
Jag har bytt nu. Få tillbaka var inga problem men det var kämpigt att få ut den..
 
Får man lägga in egobilder i den här tråden? :)

Provade 929:an på bana för första gången på Kinnekulle för några veckor sedan och tyckte den skötte sig ganska bra. :)
 

Bifogat

  • kullen.jpg
    kullen.jpg
    182.7 KB · Visningar: 123
Vad är det för slang som kommer upp lite framför där kopplingsarmen går ner?
Vevhusvent?

Verkar iallafall som den svettas olja..:confused:
 
Problem med styrningen

Hallå!

Jag skulle behöva hjälp av er här på denna tråd.
Jag har en 929 -00:a som jag köpte för tre månader sen ungefär.
Detta är min första motorcykel så jag hade inget att jämföra med innan jag upptäkte problemet. Styrningen är väldigt "trög". När man kör i långsammare hastigheter så måste man hålla emot när man svänger så det inte ger fullt styrutslag. Och när man kör fortare så får man ta i mer för att svänga än vad jag tror är normalt. En kompis till mig köpte en 929:a för en månad sen och den betedde sig helt annorlunda, det var då vi upptäckte att nåt måste vara fel.
Jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med detta problem.
Är tacksam för alla förslag och ideér. :)

MVH //David
 
Hallå!

Jag skulle behöva hjälp av er här på denna tråd.
Jag har en 929 -00:a som jag köpte för tre månader sen ungefär.
Detta är min första motorcykel så jag hade inget att jämföra med innan jag upptäkte problemet. Styrningen är väldigt "trög". När man kör i långsammare hastigheter så måste man hålla emot när man svänger så det inte ger fullt styrutslag. Och när man kör fortare så får man ta i mer för att svänga än vad jag tror är normalt. En kompis till mig köpte en 929:a för en månad sen och den betedde sig helt annorlunda, det var då vi upptäckte att nåt måste vara fel.
Jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med detta problem.
Är tacksam för alla förslag och ideér. :)

MVH //David


Allt annat än trögstyrt skall det vara!!! Min är riktigt följsam och snabbstyrd.
Kan det vara styrlager, eller något som är åtskruvat? Du har inte en feljusterad styrdämpare:va
 
Hallå!

Jag skulle behöva hjälp av er här på denna tråd.
Jag har en 929 -00:a som jag köpte för tre månader sen ungefär.
Detta är min första motorcykel så jag hade inget att jämföra med innan jag upptäkte problemet. Styrningen är väldigt "trög". När man kör i långsammare hastigheter så måste man hålla emot när man svänger så det inte ger fullt styrutslag. Och när man kör fortare så får man ta i mer för att svänga än vad jag tror är normalt. En kompis till mig köpte en 929:a för en månad sen och den betedde sig helt annorlunda, det var då vi upptäckte att nåt måste vara fel.
Jag hoppas ni skulle kunna hjälpa mig med detta problem.
Är tacksam för alla förslag och ideér. :)

MVH //David

Kolla däckstrycket fram!
Tippar på att du ligger på 1,5 bar... :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top