929-tråden

Orginal tror jag är det som gäller. Körde med Galfer belägg innan och bromsen fick dålig känsla och den blev svampig. Bytte till orginal å allt blev klockrent igen :)
 
Var har du köpt ditt kåpglas nånstans?? Letar efter ett vettigt.. är less på att inte kunna åka fortare än 150 utan att blåsa av hojen....

Med DB blir det som en Goldwing har jag hört..:D Snarare 250+ hastigheter som är jobbiga, är det jobbigt i 150 så kryp ihop.
Det finns en urgröpning längst fram i tanken, där skall man placera hakan vid högre hastigheter:tummenupp Tyckte med när jag bytte hoj till cbr 929 att vinden blev mer påtaglig, men då hade man kört sporttourer som är bekvämt hela registret ut.
 
könslag? Det vore bra om någon kunde visa eller berätta var det sitter så man kan kontrollera ifall det är gjort =)

Tacksam för att ni tar er tid att svara på mina frågor =)

MVH Niclas

http://www.cbr929rr.com/recall.htm

Där står vad som skall vara gjort och hur man ser det. Gäller även europahojar

Man vänjer sig vid vinden. Åker utan kåpor, å jag har inte trillat av än :)
 
Last edited:
Halloj, behöver införskaffa nya bromsbelägg runt om, nån som kan tipsa om nån lämplig sort? och vart de lämpligen införskaffas, gärna internetbutiker.

Vill ha så likt orginalbromsarna (men billigare) som möjligt så inte skivorna slits ner onödigt snabbt.

tackpåförhand :tummenupp

Sintrade SBS 734 bromsbelägg fram: 654 kr Likadana bak:349 kr
Tror det är orginal(har iaf fått det när jag köpt till Honda hos mc-handlare), hittar man billigare pirat?
 
Delar till 929 årgång 00

Har en liten fråga någon som vet vart man får tag på ett mörktonat kåpglas till rätt pris? Håller på som bäst att byta ut det mesta... bra puckar runt om sökes också.
 
Är det någon som vet vilka eftermarknads grejor som är riktigt bra? Funderar på byta till stålomspunnet (fram)Galfer från grevensmcdelar eller Goodridge från bikersneed. Någon som vet något om kvaliten? Snyggast tycker jag Goodridge slangarna är men också dyrast, hmm. Någon??
-----
Planerar att bygga om bakdelen: har läst på tråden och sett att det finns ju många ideér men jag har inte den möjligheten som många verkar ha att bygga om hela bakramen och tiga hejvilt och vill därför ha något som passar helst rakt av. Smärre ombyggnad är okej dock. Hittar ju massor med firmor som säljer undertails och hela kåpset men jag har ingen lust att köpa grisen i säcken. Vill få ett liknande utseende som 954:an alt. R:1:ans bakdel. Har sett att det finns kåpset till 1000cc åxo, kan det passa med en smärre ombyggnad?
------
Kom igen nu gott folk, låt mig förädla blejden på ett fint sätt!!

PS: livet kan hänga på en skör tråd sägs det, mitt hänger här.
 
Det går nog ganska bra med en sådan också, själv skulle jag nog inte kräkas
om någon gav mej en svart 07.:drool

Ja fast jag kommer nog sakna 929 ändå, jag har haft den 3 år och inte haft ett enda problem och jag tycker inte att nyare hojar är speciellt mycket roligare att köra heller. Det var mest en ekonomisk fråga att byta, jag gjorde en bra affär tror ja, men den är inte svart som tur är, det är konsumlack.
 
Jag har börjat höra ett lite swichande ljud vid gaspådrag. Speciellt när jag har en hög växel i och inte kör speciellt fort, så när jag ska gasa på så kommer ljudet. Det låter som om det kommer lite från vänster sida. Drivpaketet och kedjan är relativit nya och fräscha, så tror inte att det kommer från de.
Någon som har en aning om vad det kan vara som låter? Hörde inte detta ljud förra säsongen utan det har bara kommit från ingenstans.
 
Kan någon rekomendera något särskilt försäkringsbolag som brukar vara lite extra billigt på en 929 -00:a? TH brukar vara hyfsat billigt för mig men dom vill ha över 14000 per år för en halvförsäkring. Lite dyrt tycker jag.
 
Kan någon rekomendera något särskilt försäkringsbolag som brukar vara lite extra billigt på en 929 -00:a? TH brukar vara hyfsat billigt för mig men dom vill ha över 14000 per år för en halvförsäkring. Lite dyrt tycker jag.

För mig blev det ca 3000 kr billigare per år med folksam(har även smc/folksam iofs)mot trygg.
 
jaha då har man flyttat till bålsta området, är det någon av er som utgår från den trakten när ni e ute å glider?
 
hörrö Sport.. När kör ni då?? Skulle ju vara jäkligt kul att åka nån gång! Bor ju liksom lite nära...
 
Fråga ang luftburk för att ta bort den; Plockade bort tanken och tänkte jag skulle kolla luftfilter/tändstift, luftfiltret sitter med ett gäng skruvar runt ikring detta, skruvade bort alla dessa men när jag skulle till och lyfta bort filtret så verkar det sitta så hårt fast:va :va Jag gick emellan med en mejsel och försökte lyfta av "toppen" av filtret men ville inte använda för mycket våld, det gav sig lite så man kunde se in.

Har jag missat någon form av Låsning/clips på luftburken:confused: Eller är det lagom våld för att bända upp som gäller??
 
Back
Top