929-tråden

sinsinatra

Guest
Ville bara säga att jag äntligen börjar bli färdig! Inte för att nån visste att jag höll på med nåt men ändå



bara småskit kvar nu... äntligen

Jävligt snygg!!! :yoparty

vad har du satt på framlyktan? har du bytt ut hela eller sitter det utanpå?
 

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Ort
Med utsikt över Doc Bay
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
Jävligt snygg!!! :yoparty

vad har du satt på framlyktan? har du bytt ut hela eller sitter det utanpå?


tack :)

Köpte ett spegel lightlid från pyramid plastics... Stjäl lite ljus nattetid men det e lätt att ta av och ser hett ut i dagsljus. Passade även på att matcha med ett likadant kåpglas. Och visir för den delen :tummenupp
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Nu har jag äntligen kommit hem skall bara ta med mig digital kameran o åka hem till tjejen hojen står där me punka jue =/ bilderna kommer nog imorgon hon har inte fått internet ännu.

Men jag skall försöka fixa ngtt =P har en polare som inte bor så långt bort kan kanske gå ner till han o fixa det. // Joakim
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Är det lätt eller trångt att komma åt och ställa ventilerna på 929an? Var köper ni shims (tänker tredjeparts-shims som inte kostar skjortan)?

Ingen?.. ska jag behöva hands-on kolla själv :gnissla
 

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Nu har jag äntligen kommit hem skall bara ta med mig digital kameran o åka hem till tjejen hojen står där me punka jue =/ bilderna kommer nog imorgon hon har inte fått internet ännu.

Men jag skall försöka fixa ngtt =P har en polare som inte bor så långt bort kan kanske gå ner till han o fixa det. // Joakim

Blev det några bilder?:confused:
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Hoppas det räcker annars får du säga till så sa jag försöka fixa ett par till.
 

DanSund

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Mariehamn
Hoj
ZX10R
Funderar på att dreva ner min hoj med en kugg fram när jag ska byta drivpaket. Nån som har gjort det här? Blev det nån skillnad och hur mycket börjar mätaren visa fel?
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Tickande

Ja det har sagts förr men hur mycket ska 929:eek:rna ticka egentligen, min låter( enligt mig) helt sjukt! Draget, vridet och öset är det inget fel på.... men vafaen jag hör tickandet i 100?+. Den börjar även bara låta så när den blivit varm... feedback pliiis:)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Ja det har sagts förr men hur mycket ska 929:eek:rna ticka egentligen, min låter( enligt mig) helt sjukt! Draget, vridet och öset är det inget fel på.... men vafaen jag hör tickandet i 100?+. Den börjar även bara låta så när den blivit varm... feedback pliiis:)

Samma på min, den börjar ticka lite fint när den blivit varm. Vet dock inte om det brukar höras vid 100 :) Kanske dags för en ventilkoll:confused:
Jag ska själv göra det i veckan tror jag (2400 mil).
Hur långt har den gått?

Nu har jag äntligen fått arslet ur vagnen och bytt till mini blinkers fram (Ni ser ju hur fula de var på bilden)
Har dock bak kvar att göra, men det får bli nästa helg. Någon som har några tips? bilder
 
Last edited:

sin_bano

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
CBR 900 RR
Bromsbelägg och bromsskivor

Måste byta bromsbelägg på min blade, funderade på om jag ska passa på att byta bromskivor också. Saken är att skivorna är i bra skick, men tänkte ta två flugor i en smäll.

Tänkte kolla om nån vet nåt bra kit, vilka gör bäst belägg och skivor?
Är Galfer wave bra grejer?
Verkar vara ett stort mekjobb, tips?
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Åkte hem från hamburg-Jönköping igår efter 1vecka nere i dolomiterna med jäkligt skän åkning. 3 mil från hemma igen så bara säger det tjoff i motorn och det låter som om jag tappat avgasssytemet på en moppe typ. Misstänker att det är ett stift som gått av eller skruvat upp sig och lossnat. Hur vanligt är det egentligen? Hände exakt samma sak på min Trajja TT600 som jag hade inann. Nu vet jag ju inte om det är detta som hänt hyndan men kan ju hoppas detta så det inte är nått värre. Den går fortfarande men det stinker bensin och tjoffat från en cylinder ovanifrån och nått sitter helt klar löst...

/ajo
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Måste byta bromsbelägg på min blade, funderade på om jag ska passa på att byta bromskivor också. Saken är att skivorna är i bra skick, men tänkte ta två flugor i en smäll.

Tänkte kolla om nån vet nåt bra kit, vilka gör bäst belägg och skivor?
Är Galfer wave bra grejer?
Verkar vara ett stort mekjobb, tips?

Skivor fram har jag inte bytt, skall du byta dem, så måste framhjulet bort iaf.
Beläggen fram har jag bytt 2 ggr senaste året, en insexnyckel och tång(ivärsta fall) tar inte lång tid alls. Halvtimmes jobb kanske, kan vara lite småpill att måtta in hålen för beläggen och i oket.
Är dina bromsskivor bra, spar dem i sidenpåse, för nya skivor kostar guld..jag skulle inte byta skivorna om det är i bra skick, det är det inte värt, inte ialla fall för gatbruk och lite bandagar, tävlar man med hojen då kanske...

Till vintern blir det nog en uppgradering eller iaf renovera bromsok med nya dammskydd och oringar, samt polera upp bromskolvarna med autosol, och byta bromsvätskan igen.
Bromsarna är ens bästa vän som inte kan få nog med tillsyn och service, hellre en gång för mycket än för lite!! Bytte bromsvätska bak senast igår, inte för att jag använder det direkt, men för att slippa gammal elak bromsolja..
 
Last edited:

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Måste byta bromsbelägg på min blade, funderade på om jag ska passa på att byta bromskivor också. Saken är att skivorna är i bra skick, men tänkte ta två flugor i en smäll.

Tänkte kolla om nån vet nåt bra kit, vilka gör bäst belägg och skivor?
Är Galfer wave bra grejer?
Verkar vara ett stort mekjobb, tips?

Jag hade bara bytt beläggen, skivorna är svin dyra. När jag köpte min hynda så var skivorna skeva och jag trodde att de kostade 2000:- för båda men när jag väl kollade upp det så kostade orginal 8600:- och pirat 4800:- för båda.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Ngn som vet om det går bra o förlänga sladden till Hastighetsmätaren utan problem?


//Joakim

Manolo har du fått ordning på Undertailen? har inte lyckats fixa fler bilder mycket o göra på jobbet innan midsommar samt få hojen körklar e lite prio 1 men nu e det snart klart skall ut till den i dag o bara testa en grej skall försöka ta lite mer foton då.
 
Last edited:

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
929
Måste byta bromsbelägg på min blade, funderade på om jag ska passa på att byta bromskivor också. Saken är att skivorna är i bra skick, men tänkte ta två flugor i en smäll.

Tänkte kolla om nån vet nåt bra kit, vilka gör bäst belägg och skivor?
Är Galfer wave bra grejer?
Verkar vara ett stort mekjobb, tips?

Jag bytte till ISR-skivor för ett par dagar sedan, och är jävligt nöjd. ISR-skivorna har varit kända för att skramla en hel del, men nu på senare tid kan man välja att få skivorna med några "extraduttar" som minskar skramlet till godkänd nivå. Bettet mot orginalskivorna är faktiskt riktigt mycket bättre!

Mina gamla skivor som på något märkligt vis hade blivit ca 1 mm skeva var annars inte särskilt slitna. Om någon har lust att försöka rikta dessa så kan jag sälja dom för en billig peng!

Hur som helst så kan jag verkligen rekomender ISR, även om det tog lite tid för leveransen!
 

Rodz

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2006
Ort
Stockholm/Norrort
Hoj
cbr 1000rr
Går i tankar att bli med 929.
För- o nackdelar?
Service intervaller?
Vanliga fel?

kort sagt, vad ska jag leta efter o kika extra noga på vid koll av 929?
Letar främst efter 01-02.

Mvh
Rodz
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top