929-tråden

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Marcus75 skrev:
2402132 HTEV ventilen, sitter den framme på grenröret eller? tickandet kommer inte bakifrån ifall den sitter löngre bak på avgasröret.

Borde inte finnas sån ventil på helsystem heller som du säger :va

hmm....vissa säger, ventiler, vissa insprutningsspridare, andra HTEV på röret. men det är nog en svår fråga om man inte hört den förstås :)

Tack alla! kom gärna med fler tipps om ni har!!

Det bästa är om du jämför ljudet från andra 929or för att skaffa dig några referenser. Som redan sagts så bakgrundsrasslar o tickar min 929a rätt bra den med även om den går bra.
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Marcus75 skrev:
2402132 HTEV ventilen, sitter den framme på grenröret eller? tickandet kommer inte bakifrån ifall den sitter löngre bak på avgasröret.

Borde inte finnas sån ventil på helsystem heller som du säger :va

hmm....vissa säger, ventiler, vissa insprutningsspridare, andra HTEV på röret. men det är nog en svår fråga om man inte hört den förstås :)

Tack alla! kom gärna med fler tipps om ni har!!

Det är den inringade i bilden. Ingen aning varför den skulle ticka men det är vad jag läst. Med helsystem tar man ju bort hela grejen, inklusive wirar från ventilerna till servo motorn, så om det fortfarande tickar så är det inte det helt enkelt. Vore intressant att reda ut det en gång för alla
 

Bifogat

  • screen.jpg
    screen.jpg
    82.5 KB · Visningar: 155

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Ort
Stockholm/Huddinge
Hoj
ZX9R
Airborne skrev:
2403426 Det är den inringade i bilden. Ingen aning varför den skulle ticka men det är vad jag läst. Med helsystem tar man ju bort hela grejen, inklusive wirar från ventilerna till servo motorn, så om det fortfarande tickar så är det inte det helt enkelt. Vore intressant att reda ut det en gång för alla

Ja tycker oxå det, kan inte nån hjälpa oss reda ut detta :) stor fråga för oss små åkare. vad tickar vanligt vi på en honda cbr 929:a :va
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Nybliven 929:a ägare

jepp... så har jag fått hem den då.
en gul/grå 929:a med diverse godis (powercommander III, K&N filter, Acrapovic titan helsystem:yoparty )

hoppas på fint väder idag... för jag vill ut och åka.

nu ska jag dra ner till verkstan och lufta bromsarna.
:)
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Äntligen.. Då är jag tillbaka i denna tråden jag med.. Efter att ha sålt min 929 och köpte en 600RR-04 har jag igen köpt en 929..
Blev en silver denna gång..

*lycklig*
 

Bifogat

  • ssssssssssssssssssssssssssss.JPG
    ssssssssssssssssssssssssssss.JPG
    115 KB · Visningar: 121

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Iceman1975 skrev:
2413642 Äntligen.. Då är jag tillbaka i denna tråden jag med.. Efter att ha sålt min 929 och köpte en 600RR-04 har jag igen köpt en 929..
Blev en silver denna gång..

*lycklig*

:tummenupp , "man vet vad man har men man vet aldrig vad man får" då kanske det gäller att hålla hårt i sin Honda:)
Tror vissa aldrig skulle vara nöjda med en Honda cbr, Ju mer jag kör dessto nöjdare blir jag, den har ingen effektpuckel att snacka om men den drar jämt o fint och hårt hela vägen upp men ändå på ett snällt sätt(allt är ju relativt) och under kontroll. Och jag personligen behöver inte ha de där sista 25 hk på toppen heller, går ändå inte använda för mina ändamål iaf.
 

Woofer

För feg för Wheelies
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Svart Fireblade 92a, haft en Aprilia AF1 Sport 90a
Min Blade tickar med, funderade först på om det var typ bensinpumpen när jag har lite med soppa. Hade den inne på helservice i Maj med ventiljustering. Den har snart gått 7000mil (varav typ 4000mil utan oljebyte *skäms*)

Efter servicen är den som en ny hoj för mig... återupplivad :)
 

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
Om någon är intresserad så har jag ett helsystem Yoshimura TRS (tri-oval) i rostfritt till 929:an som ev. är till salu. Nypris 12'900 eller 13'900 (minns inte riktigt, kan kolla upp) på MC-varuhuset -06. Använt 300 mil och ser kanon ut!
Kommer inte rea ut det gratis, då behåller jag det gärna själv.

Har även PowerCommander 3 USB köpt för 5'000:- på MC-varuhuset i Maj -06.
Och K&N-filter köpt för 880:- på MC-varuhuset Maj -06.

Älskar ljudet och kommer sakna det som fan, men behöver pengar till annat.

Kan även tänka mig att ta ett bolton/slipon i inbyte om du är sugen på att uppgradera men inte orkar sälja sliponet du just köpt :).
Helst Yoshi! Acra och Micron är också fina, men du kan komma med förslag även om du inte har någon av dessa.

Kan fixa bild på pipan när jag minns.


Mvh Nicklas.
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Penguin skrev:
2422304 Vadan detta?

Var helt enkelt inte nöjd med 600RR:en.. För högvarvig och saknade mellanregister.. Listan kan göras rätt lååång.. Mycket som jag störde mig på..
Jag skulle ha provkört ordentligt innan jag köpte den helt enkelt..Inte lyssnat på sånna som tror sig veta hur det är.. En dyr läxa.

Sen att det blev en 929 igen var mer en slump..
Kollade runt på ett antal 954:eek:r..Hur mycket ägarna en bedyrade hur fina de var över telefon.Så var verkligheten an annan när man kom och tittade..
Så åkte mest på skoj och tittade på denna jag köpte.. Blev lite klurigt att få hem både hoj och bil när man står 20 mil hemifrån.. Men turligt nog har man snälla kompisar & föräldrar..:tummenupp

Och tyvärr(?) han din gamla 954 säljas till annan innan jag han kolla på den..
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Passar bolt-on från 954 på 929???

Någon som vet om ett Micron bolt-on (eller något annat) som passar på en 954:a även passar på en 929:a?

/M
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Iceman1975 skrev:
2422279 Nån som har tips på vart man kan köpa tändstif lite billigt till 929:an?
Jag hann tyvärr sälja mina 4 nya Honda original tändstift i kartong som jag hade på "Till Salu" listan. Jag skall gräva i mina lådor kanske jag har en packe till liggande :)

MasseK skrev:
2427007 Någon som vet om ett Micron bolt-on (eller något annat) som passar på en 954:a även passar på en 929:a?

/M
Jag har för mig att de passar rakt av. Jag tror det är samma fästen.
 
Last edited:

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Honda CBR 900rr -98
Tjena gubbs and gums, undrar om någon vet hur mycket "glapp" det är vid gaspådrag från rullandes utan gas.
Klurar på om mina ryckutjämnare är kass.
Fast det är klart drivpaketet är riktigt kass så det hjälper väl precis inte till.
Nu har jag ju bara en 919 från 98 men ändå.

/P.
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
MasseK skrev:
2427007 Någon som vet om ett Micron bolt-on (eller något annat) som passar på en 954:a även passar på en 929:a?

/M


Ja, det ska passa!

Återigen...

Ingen som köpt tändstift billigare nånstans?
Ingen lust att pröjsa över 1500kr för 4 st...:näsblod

KennethN skrev:
2427154 Jag hann tyvärr sälja mina 4 nya Honda original tändstift i kartong som jag hade på "Till Salu" listan. Jag skall gräva i mina lådor kanske jag har en packe till liggande :)
QUOTE]

Gräv DJUPT! Pm så fort som möjligt! Hoppas verkligen du hittar någe!

/Lännström:hojcbr
 
Last edited:

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Köpte en Blade igår!!!

Halloj,

Köpte mig en 929:a igår och körde den drygt 30mil hem från skåne... snacka om tur med vädret.
Vilken underbar hoj!!!
Nu behöver jag bestämma vilken dämpare jag ska köpa, gärna med skönt dov klang på låga varv... tips :Bugar
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top