929-tråden

MasseK skrev:
2430023 Halloj,

Köpte mig en 929:a igår och körde den drygt 30mil hem från skåne... snacka om tur med vädret.
Vilken underbar hoj!!!
Nu behöver jag bestämma vilken dämpare jag ska köpa, gärna med skönt dov klang på låga varv... tips :Bugar

Grattis!
Hade Arrow på min förra.. Lät bra.. Nu har jag (ehh?) nått annat..Och låter inte lika trevligt... Men bättre än original..
 
Har oxo en Arrow, toknöjd med ljudet.. :tummenupp

Förresten, hur mycket soppa är kvar i tanken när gula lampan tänds?? Vill försöka uppskatta hur långt jag kan köra.. Fick ingen användarmanual till bågen när den köptes..
 
Airborne skrev:
2430720 Har oxo en Arrow, toknöjd med ljudet.. :tummenupp

Förresten, hur mycket soppa är kvar i tanken när gula lampan tänds?? Vill försöka uppskatta hur långt jag kan köra.. Fick ingen användarmanual till bågen när den köptes..


Ca 3.5 liter enl boken..
 
Airborne skrev:
2400883 Skafade också en 929 nyligen och den tickar en hel del, reagerade på det direkt.. efter lite googlande och sökningar på div forums så verkar detta ganska normalt på 929:or. De flesta ägare verkar ense om att det kommer från HTEV ventilen på avgasröret. Men om du säger den hade helsystem så kan det ju inte vara det? QUOTE]

monterade helsystem på min 929´a i helgen och då försvann det tickande ljudet helt:squid . har misstänkt att det blir i grenrören pga av att det bara är dom två yttre grenrören som bromsas i htev ventilen. dom slår ju rätt in i en vägg o vinklas ner till dom yttersta, kan inte vara helt bra:dummer .
 
Last edited:
Last edited:
pinhead skrev:
2434694

monterade helsystem på min 929´a i helgen och då försvann det tickande ljudet helt:squid . har misstänkt att det blir i grenrören pga av att det bara är dom två mittersta grenrören som bromsas i htev ventilen. dom slår ju rätt in i en vägg o vinklas ner till dom yttersta, kan inte vara helt bra:dummer .

Trevligt, trevligt. Bättre ljud OCH bli av med ticken. Återkom när hojen justerats på bänk o berätta om vridet på mellanregistret inte försämrats... det är ju det htev sägs vara bra för. Men jag blir mer o mer sugen på helsystem..
 
Airborne skrev:
2434719 Trevligt, trevligt. Bättre ljud OCH bli av med ticken. Återkom när hojen justerats på bänk o berätta om vridet på mellanregistret inte försämrats... det är ju det htev sägs vara bra för. Men jag blir mer o mer sugen på helsystem..

bänkkörningen blir i vinter, men ska berätta så fort det är gjort.
 
Sen mitt slipon (vinci)blev stulet och jag fick sätta på orginalen så tycker jag att hojen går bättre, speciellt på högre varv (eller är det för att vridet blir sämre vid lägre)
Någon annan som märkt av det?
 
Sen i onsdags är jag oxå en glad 929 ägare. Har inte hunnit kört så mycket ännu eftersom det har regnat konstant sen jag fick hem den. Hojen är helt original förrutom ett K&N filter.
 

Bifogat

  • DSC00010.JPG
    DSC00010.JPG
    47.4 KB · Visningar: 99
Mjölnaren75 skrev:
2444981 Sen mitt slipon (vinci)blev stulet och jag fick sätta på orginalen så tycker jag att hojen går bättre, speciellt på högre varv (eller är det för att vridet blir sämre vid lägre)
Någon annan som märkt av det?

Jag har aldrig trott på att slipon gör nån skillnad men det gör de verkligen, min går mycket bättre med micronburken än orginalröret.
 
Ni som har orginalröret kvar, ska det vara 2 små fina runda hål på undersidan?
(kondenshål eller nåt hoppas jag)
jag har det i alla fall
 
Hejsan Hondavänner!

Jag har ägt en underbar Fireblade 96:a sen i maj, & trivs mkt bra med den.
Nu har jag dock kärat ner mig i en 929:a 01:a....

Pengar emellan blir i runda slängar ca 20.000:- är det värt det?
Har bara läst bra saker om 929:an...men min 918 är rätt "OK" den med....trevligt med insprutning, men är det många fler fördelar att byta upp sig? :va


Tack!
 
HönaPower skrev:
2455373 Hejsan Hondavänner!

Jag har ägt en underbar Fireblade 96:a sen i maj, & trivs mkt bra med den.
Nu har jag dock kärat ner mig i en 929:a 01:a....

Pengar emellan blir i runda slängar ca 20.000:- är det värt det?
Har bara läst bra saker om 929:an...men min 918 är rätt "OK" den med....trevligt med insprutning, men är det många fler fördelar att byta upp sig? :va


Tack!

Jag skulle inte tveka en sekund, BYT!


Mvh Nicklas.
 
HönaPower skrev:
2455373 Hejsan Hondavänner!

Jag har ägt en underbar Fireblade 96:a sen i maj, & trivs mkt bra med den.
Nu har jag dock kärat ner mig i en 929:a 01:a....

Pengar emellan blir i runda slängar ca 20.000:- är det värt det?
Har bara läst bra saker om 929:an...men min 918 är rätt "OK" den med....trevligt med insprutning, men är det många fler fördelar att byta upp sig? :va


Tack!

Själv har jag aldrig kört äldre varitanter av Cbr 900 än 00:an som jag har själv. Jag gillar den skarpt, väger lite, lätt att kasta från kurva till kurva, finns massor av effekt, men den har ingen "puckel" utan drar jämt och hårt hela vägen, vet att de finns folk som inte gillar sådant, men för mig är det toppen, det kommer hårt men ändå snällt. Jag ångrar inte köp, hade strul med kopplingsarmen ner till kopplingen som jag fick byta(451 kr) som tydligen varit struligt på flera hojar och varit en 5-års garantidel, men det är allt på 500 mil. Insprutet kommer fint, har absolut inga ryck o hyfs för sig, gixxer 1000 skall tydligen vara mera "hårda" på så sätt, blir svårare att koncentrera sig på en fin körning då. Växellådan har fina exakta lägen, och motorn har ett speciellt transmissonsljud som man först tycket lät lite egendomligt:va men sedan var det störtskönt ljud:) , efter har provat en likadan, så insåg man att det skulle låta så:)
 
Last edited:
Den var udda :tummenupp Tjöp. Själv fick jag stå ut med denna syn när jag parkerade vid nya jobbet igår.. Vilken var nu min :va Lär inte drabba dig (så ofta)
 

Bifogat

  • twins.jpg
    twins.jpg
    122.9 KB · Visningar: 211
Mjölnaren75 skrev:
2453343 Ni som har orginalröret kvar, ska det vara 2 små fina runda hål på undersidan?
(kondenshål eller nåt hoppas jag)
jag har det i alla fall
japp, dom ska vara där:tummenupp
 
Mjölnaren75 skrev:
2453343 Ni som har orginalröret kvar, ska det vara 2 små fina runda hål på undersidan?
(kondenshål eller nåt hoppas jag)
jag har det i alla fall

Svar 2 små hål under vid bultfästningen, sen har jag 1 hål under utblåset.
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top