929:ans bakdel på en 900?

Jochen

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
FireBlade 929
Då har det hänt, min mc-karriärs första klotning.... :(
Jag lyckades lägga ner hojen för mycket i en rondell, resultatet blev att kåporna på vänstra sidan, plus bak och framkåpa nu är i något dåligt skick.... :huvet

Eftersom jag kör halvförsäkrat så är kraschkåpor nu aktuellt, men när jag ändå ska byta ut alla kåpor har jag funderat på om jag inte skulle ta tillfället i akt och ändra om baken.
Är det någon, som har erfarenhet (och gärna bilder) på alternativa bakdelar på CBR900RR -99?
Primärt har jag funderat på 929:an bakdel...

Jag behöver även lite inspiration på färg och dekalval, om någon har lite bilder liggandes på datorn eller vet någon bra sida hade jag blivit jättetacksam :Bugar

MVH
Joakim
 

Bifogat

  • mc.jpg
    mc.jpg
    116.8 KB · Visningar: 309
Det kom ju upp en tråd igår eller förrgår om R1:ans bakdel på en 900rr...
Edit: Här e länken till tråden
.
.
.
.
.
.
.
 
Last edited:
Aj aj aj...Välkommen i klubben! :(

Jag såg en kille som satte på SP1ans rejs cuts!
Blev rejält snyggt!
Har själv en CBR 600 -99 rejs cuts som jag i framtiden ska modda på!

Men får se vad det blir av det!

Tänk bara på att det kan se riktigt konstigt ut om man inte får till helhetsintrycket!
 
Perfekt, precis vad jag behöver för att få lite inspiration, tack för länken!! :)

Mmmm, den klubben var den sista jag ville bli medlem i... :huvet
Men nu när jag väl är medlem får jag försöka göra det bästa av situationen! :)
Mmm, Spettans bakdel är ju riktigt fet, jag kan tänka mig att det ser riktigt bra ut med en sådan.

Jag såg att du sökte ett komplett kåpset till din blade, jag funderade först på det oxå, men marknaden är ju inte direkt översvämmad av kåpset till -99... :(
Har du funderat något på kraschkåpset av s.k streetversion, den med förborrade fästen och uttag för lampor?
 
Jochen skrev:
Då har det hänt, min mc-karriärs första klotning.... :(
Jag lyckades lägga ner hojen för mycket i en rondell, resultatet blev att kåporna på vänstra sidan, plus bak och framkåpa nu är i något dåligt skick.... :huvet

Eftersom jag kör halvförsäkrat så är kraschkåpor nu aktuellt, men när jag ändå ska byta ut alla kåpor har jag funderat på om jag inte skulle ta tillfället i akt och ändra om baken.
Är det någon, som har erfarenhet (och gärna bilder) på alternativa bakdelar på CBR900RR -99?
Primärt har jag funderat på 929:an bakdel...

Jag behöver även lite inspiration på färg och dekalval, om någon har lite bilder liggandes på datorn eller vet någon bra sida hade jag blivit jättetacksam :Bugar

MVH
Joakim

Är från Växjö så jag såg när du kört omkull och stod i vägkanten där vid 25an... :(
Det var jag som postade tråden om R1 bakdel dessutom, kolla in tråden så har fluppen lagt in massor med tips :tummenupp
 
Gjorde likadant som du för en månad sedan :( , så jag känner med dig! Jag har konverterat till streetfighterstuket för tillfället.
 
Jochen skrev:
Perfekt, precis vad jag behöver för att få lite inspiration, tack för länken!! :)

Mmmm, den klubben var den sista jag ville bli medlem i... :huvet
Men nu när jag väl är medlem får jag försöka göra det bästa av situationen! :)
Mmm, Spettans bakdel är ju riktigt fet, jag kan tänka mig att det ser riktigt bra ut med en sådan.

Jag såg att du sökte ett komplett kåpset till din blade, jag funderade först på det oxå, men marknaden är ju inte direkt översvämmad av kåpset till -99... :(
Har du funderat något på kraschkåpset av s.k streetversion, den med förborrade fästen och uttag för lampor?


Har fått tag i kåpor lite här och där samt en ny tank!
Allt i olika färger och skick!
Men nu är den lackad svart med dekaler gjorda av Mattias!

Men är klart sugen på ett frächt set med orginal lack!
 
Ja, det kommer bli en streetfighter för mig oxå, iaf till en början. Det viktigaste är att komma ut på vägen så fort, som möjligt och till minsta möjliga kostnad. Fast den kostnaden verkar bli ganska så hög ändå... :( För nu har jag stött på nästa problem, bakramen är tydligen bra mycket skevare än jag först trodde. Jag var runt på ett par olika verkstäder idag och de var alla eniga om att det skulle vara mycket svårt att rikta den..... :huvet

Är det någon, som har en bakram till en cbr900 -99/-98 liggandes så är jag MYCKET intresserad. :tummenupp

MVH

/Jocke
 
Jochen skrev:
Är det någon, som har en bakram till en cbr900 -99/-98 liggandes så är jag MYCKET intresserad. :tummenupp
/Jocke

Jag köper en hel del på ebay i England.......www.ebay.co.uk

Där har jag sett flera bakramar senaste månaden...till fickpengar.

KentW
 
UrbanTiger skrev:
Svårt att rikta den tror jag inte. Dom vill kränga en ny åt dig eller så har dom inte verkstad nog att göra det. Du behöver nått regält att spänna fast den i och sen är det bara att bryta .

Värme gör det hela enklare!
Bara lite lagom ca 100 grader så slipper du att det går av!

Har gjort likadant själv !
 
Det var svårare än jag trodde att få tag på en bakram, de bakramar, som inte har gått sönder vid klotningen försvinner väldigt snabbt från skrotarna och de privatpersoner, som säljer lösa delar.

Men det verkar lösa sig med bakramen ändå. Lämnade över den till en bekant, som har både utrustning och den kunskap, som jag saknar. :va Han trodde allt att den skulle gå och rikta, den blir ju knappast, som ny, den den kommer iaf att bli funktionell! :tummenupp

Detta leder in på mina nya funderingar. Vad ska jag ha för bakdel på min numera funktionella bakram? Jag har fått prisuppgift på en begagnad originalbakdel (båda sidokåporna plus mittendelen, alla i olika färger) för runt 2000 kr.

Efter att ha ringt runt till diverse mc-butiker och hört mig för om glasfiberbakdelar så fann jag en bakdel för streetbruk, dvs med uttag för passagerarplats, bakljus osv för 1800:- kr.

Är det någon, som har erfarenhet av en glasfiberbakdel för streetbruk?

Är originalbakdelen alltid att föredra eller kan det rent av vara några fördelar att köpa en "piratbakdel"? Förutom att jag sparar 200 kr.... :tummenupp

/Jocke
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top