3,2 sek är ju inte särskilt brutalt när man pratar MC-termer.TokJohan skrev:Fy satan alltså 0-100 km/h på 3,2 sek för en biljävel inget man vill/kommer att möta vid ett rödljus..
Tja inte för tat jag tror att den sätter en sån tid på gatan, men en bil är det ju egentligen bara att kliva på gasen med, på en sporthoj står man ju på bakhjulet om man inet slirara kopplingen i bitar för att göra en bra start.Stuff skrev:3,2 sek är ju inte särskilt brutalt när man pratar MC-termer.
Jas-95 skrev:Hur tror ni att det går?
Grattis du kör ifrån Poschen.andersbrink skrev:Gör det enkelt för dig, åk till strippen och få ett tidkort och se till att ha det i plånboken och visa upp för ska-vi-köra-ikapp'are när det kommer på tal.
...så spar du bensin och förhoppningsvis körkortet.
MackeNo1 skrev:Som dom flesta redan har sagt så borde du dra honom upp till 200km/h
Men den som påstår att bilen är chanslös ända upp till 280-290km/h vet inte vad han snackar om :kocko Den större motorn och det överlägsna vridet i bilen gör att det är svårare än man kan tro att dra ifrån. Men förhoppningsvis har man lyckats skaffa sig ett sånt pass försprång att man håller bilen bakom sig iaf.
Du måste berätta hur det gick
Silwer skrev:Tja inte för tat jag tror att den sätter en sån tid på gatan, men en bil är det ju egentligen bara att kliva på gasen med, på en sporthoj står man ju på bakhjulet om man inet slirara kopplingen i bitar för att göra en bra start.
Så jag tro en hel del kommer bli frånåkta från start av en sån bil.
darth_igel skrev:Porsches GT1-3 bilar är besparade på så gott som alla tekniska hjälpmedel förutom ABS.
Om du "bara kliver på gasen" med en GT2a sprutar gnistor från bakfälgarna innan du kommer över startlinjen
Biturbo skrev:Knappast.. Du lär provocera en Porsche rätt hårt innan det släpper...
eckeph skrev:Det är det mindre luftmotståndet för bilen som gör att mc:n åker på spö över 200, inget annat!
Ljunghusen skrev:hur kommer det sig att en enorm jäddra bil har lägre luftmotstånd?
darth_igel skrev:I kurvor tar det ett bra tag innan det släpper med en porsche även utan ESP, antisladd och allt va det heter. Den har ju även svansmotor vilket bidrar till ökat tryck på bakhjulen och därigenom bättre grepp om man kan hantera bilen. Men stampar man pedalen i botten med 483 hästar är det klart som fan att det släpper.
Biturbo skrev:Visst.. Om du håller 4000 rpm och dumpar kopplingen så släpper det.. Men annars kan du glömma det direkt.. Om du inte menar just kurvor då centrifugalkraften gör att det släpper lättare..
Tror du den presterar 0-100 på 3,2 sekunder med hjulspinn eller halvgas?
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |
|
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |