90-talshojar

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
11 av 12, känner mig riktigt duktig (och gammal) just nu.
Hade tydligen dålig koll på RC30/RC45.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
11 av 12 :yoparty
Dålig koll på yz och fz tydligen :gnissla
Ska man känna sig gammal som 23 åring nu?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
12/12, äntligen fick jag nytta av alla timmar med hojtidningar och blocket.. :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
12/12 den svåraste tyckte jag var att se skillnad på GSXR750 och 1100
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
5_16.jpg

1_18.jpg

GSXR 750 och 1100 är verkligen snarklika ffa då det inte är samma årsmodell på dem så färgsättning och smådetaljer kan man bortse ifrån. Ni som har koll hur ser man bäst skillnaden?
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
12/12, åldern var det ja. =/
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
View attachment 394172

View attachment 394173

GSXR 750 och 1100 är verkligen snarklika ffa då det inte är samma årsmodell på dem så färgsättning och smådetaljer kan man bortse ifrån. Ni som har koll hur ser man bäst skillnaden?

Lite för lätt.. 12/12 då detta är cyklarna jag växte upp med.

Sättet jag brukar skilja omärkta R750 från R1100 är på svingen. Den är markant längre på 1100:an, vilket man tydligt ser i verkligeten och anar på bilden i quizet.
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
11

Skämmes ju tamme f-n! Såg fel på TLn. Trodde det var en eldstorm! :rodnar
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
12/12 Men det vara stolpe in. Grön Kawa och Blå Suzuki kan vara svårt att se storleksskillnad på annars var det lätt. Lite kul att rulla ner bilden och utan att se svaren. Oftast hade man rätt med bara bilden.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Totalt: 9 rätt av 12 möjliga, och då gissade jag en hel del. Prickade in rätt på gixxer 1100 resp 750 av en ren slump :)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
12/12 trots att det var här nånstans jag började bli för gammal för att hålla rätt på hojar och årsmodeller. :huvet

GSXR 750 och 1100 är verkligen snarklika ffa då det inte är samma årsmodell på dem så färgsättning och smådetaljer kan man bortse ifrån. Ni som har koll hur ser man bäst skillnaden?

Jag brukar kolla klumparna i styrändarna, mycket längre på 1100:n. Kanske lite fusk, men jag hade en 750, dock en -90.
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, Panna 58, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, Aprilia RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500
View attachment 394172

View attachment 394173

GSXR 750 och 1100 är verkligen snarklika ffa då det inte är samma årsmodell på dem så färgsättning och smådetaljer kan man bortse ifrån. Ni som har koll hur ser man bäst skillnaden?
Det är mycket enkelt. 750:n har clip-on under övre gaffelkronan. 1100:n har clip-on ovanför.

Dessutom hade 1100:an påtagligt längre styrvikter.

Om man sett hojarna från andra sidan hade man dessutom kunnat se skillnad på hydraulisk kopplingscylinder (1100) resp. vajerkoppling (750) samt att 750:n hade 4-1 och 1100:n 4-2.
 
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Det är mycket enkelt. 750:n har clip-on under övre gaffelkronan. 1100:n har clip-on ovanför.

Dessutom hade 1100:an påtagligt längre styrvikter.

Om man sett hojarna från andra sidan hade man dessutom kunnat se skillnad på hydraulisk kopplingscylinder (1100) resp. vajerkoppling (750) samt att 750:n hade 4-1 och 1100:n 4-2.

12/12

Så här pratar ett riktigt fan, gött att man inte är ensam :tummenupp Samt att eftersom det är fabriksbilder så är det väldigt lätt att först se på färgsättningen
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top