90-tals plastraketdiggare? Åk till Nora elfte juni.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Unga vuxna är också välkomna precis som alla andra, fast folk över 120 tackar klubben nej till enligt stadgarna.
På badhuset där jag växte upp hade dom en skylt "Barn över 90år badar gratis i förälders sällskap"

Jag tror det löftet kostade dom väldigt lite...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Lilla superbikeklassen -79 vanns med en xj650 om jag minns rätt. Kanske -80 också. En kardanhoj dessutom. Peijer!!
Den Kawa z750 E1 -80 som jag har tävlade Flöthers med 1980. Kom 5:a eller 6:a. Fan att Feddert var upptagen med cbxen då. Fästet till sidostödet var nedslipat så halva hålet var borta. PZ2 fram och Pirelli Phantom bak. Min exräser är en superbike.
Funkade även för touring med flera dagsetapper över 100 mil.
80-talare var ju också välkomna till Nora.

Kunde ju tagit min nyaste 750. Men det krockade med försäsongstesterna på parkeringen i upplands väsby.

A3B8253A-6C97-4161-AC75-8772BBC30CFA.jpeg
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jag är i stort sett säker på att en GPX vann ett Superbikeheat i VM och lite mindre säker på att det var den snabbaste i toppfart räknat 750in när den kom.
Ingen av er har noterat att en av Sveriges snabbaste genom tiderna står vid min Mito. Så snabb att ingen har varit i närheten av den snabbheten sen slutet av sjuttiotalet. på min egen topptrelista över bästa svenska förare genom tiderna kommer han inte trea...
 

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Jag är i stort sett säker på att en GPX vann ett Superbikeheat i VM och lite mindre säker på att det var den snabbaste i toppfart räknat 750in när den kom.
Ingen av er har noterat att en av Sveriges snabbaste genom tiderna står vid min Mito. Så snabb att ingen har varit i närheten av den snabbheten sen slutet av sjuttiotalet. på min egen topptrelista över bästa svenska förare genom tiderna kommer han inte trea...
Jag tänkte att det ser ut som Börje Jansson.
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Jo det är Börje. Vinnare av ett flertal GP i 125 och 250.
 

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Det är nog inte så många av dagens mcåkare som känner till honom!
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
DSC04835.JPG
Vill pusha lite för MC Veteranen. Klubben kommer satsa mer på cyklar från slutet av nittonhundratalet och kanske det finns någon som är intresserad. Eller kanske har något intressant att skriva om.
DSC04831.JPG
Att bli medlem kostar 300kr och då kommer det en massa gamla nummer plus 5 de fem som kommer ges ut det närmaste året.
DSC04834.JPG
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top