800cc eran vem vinner ??

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
OBS! Stoner kör Bridgestone 2007 :)
DS. Äntligen, har väntat hela dagen..:rolleyes:
Nu kan du sova gott :hihi :tummenupp
Vad man kan diskutera är snarare vem (om någon) kommer att axla Rossis mantel som lika eller mer dominerande förare.
Jag tror inte vi kommer att få se någon inom de närmsta åren som är lika dominat som Rossi har varit. Titlarna kommer nog att spridas över flera förare.

Att Butter skulle ta över och bli en ny Rossi kan ju hans fan-club drömma vidare om...

Stoner är duktig men han har aldrig lyckats spöa tex Pedrosa mer än vid exnstaka tillfällen och jag ser inget som skulle ändra på det styrkeförhållandet.

Tror faktiskt att 800cc är här för att stanna ett bra tag, lite som 500cc var den ultimata racern så känns 800cc fyrtaktare med avancerad motorstyrning som den som max vad människa och däck kan utnyttja. 990cc var lite politik för att definitivt avliva tvitaktarna ASAP.

Jag tror 800:ornas öde kan avgöras om några år när Dorna (och de andra som bestämmer) ska ta ställning till om man ska fortsätta med 125/250 tvåtaktare. Om de ska byta till fyrtakt i de två mindre klasserna måste det bli till något som går lika fort men inte för fort, de får ju inte hota 800:orna.

Jag tror 800:ornas öde kan avgöras om några år när Dorna (och de andra som bestämmer) ska ta ställning till om man ska fortsätta med 125/250 tvåtaktare. Om de ska byta till fyrtakt i de två mindre klasserna måste det bli till något som går lika fort men inte för fort, de får ju inte hota 800:orna.

Det är nog ingen större risk att 4-500cc fyrtakt skulle gå fortare än 800cc, mer än möjligt toppen i mindre klassen som skulle köra snabbare än kön i stora klassen.
Men så är det ju redan idag ibland.

Det är nog ingen större risk att 4-500cc fyrtakt skulle gå fortare än 800cc, mer än möjligt toppen i mindre klassen som skulle köra snabbare än kön i stora klassen.
Men så är det ju redan idag ibland.
Min tanke var mer att man kanske väljer att ersätta 250-2T med 600-4T om 600-marknaden anses ha mer potential än 400-marknaden. Tävlandet ska ju trots allt sälja hojar.

600cc ligger nog aldeles för farligt nära 800cc. Vem trodde tex att 800cc skulle vara snabbare än 990cc direkt? Vill dom göra MotoGP ännu långsammare pga säkerhet osv kanske den klassen blir 600cc. Om man nu vågar göra samma sak och sänka igen?

En anledning till varför aprilia slutade i MotoGP och förmodligen även KTM var att man säljer mer när man visar sig konkuretskrafiga i en klass. I MotoGP var dom inte det. Sen finns det tex Ilmor som kan vinna hur mycket som helst och ändå kommer dom inte sälja några hojar. Tror dessutom att HRC är ett fristående företag från Honda. Dom har sin egen ekonomi som är oberoende av moderföretaget Honda.

Last edited:
en "era" är väl ett lite olyckligt/högtravande ordval. Min gissning är att 800 cc blir lika (eller mer) tillfälligt som 990 cc.

Vad man kan diskutera är snarare vem (om någon) kommer att axla Rossis mantel som lika eller mer dominerande förare.

Är du olyckligt ? kan man diskutera vem som ska axla Rossis Mantel Intressant :rolleyes:

Jag tror inte vi kommer att få se någon inom de närmsta åren som är lika dominat som Rossi har varit. Titlarna kommer nog att spridas över flera förare.

det tror inte jag heller och det kommer bli några fantastisk GP år framöver med tight poängställning ända till slutet....

hoppas jag iaf :rolleyes:

Visst är det men det är alltid lättare med facit i hand, och det var inte många som trodde Stoner skulle springa iväg med det. #space är väl den enda men då var Stoner en av sex möjliga vinnare..

Fast det var roligt att du dissade Stoners team för de är väl nästan de enda som öht lyckats förstå sig på skit-Duccen ungefär vilket tyder på att det är jävligt duktiga människor i hans garage.

Klart det är lätt i efterhand, jag läste snabbt igenom tråden för att se om jag hade skrivit något intelligent och drog en lättnadens suck när jag insåg att jag kunde skratta åt alla andra och vara säker själv! :D

Last edited:
Fast det var roligt att du dissade Stoners team för de är väl nästan de enda som öht lyckats förstå sig på skit-Duccen ungefär vilket tyder på att det är jävligt duktiga människor i hans garage.

Klart det är lätt i efterhand, jag läste snabbt igenom tråden för att se om jag hade skrivit något intelligent och drog en lättnadens suck när jag insåg att jag kunde skratta åt alla andra och vara säker själv! :D
Både Stoner och Christian Gabbarini har bevisat att jag hade fel - som fan.
Stoner/Gabbarini och Lorenzo/Forcada har ju bevisat sig vara vassare än Rossi/JB sedan den här tråden startades.

Även den bäste kan ha fel :)
Du är alldeles för snäll. Jag gör som alla andra - drar det ur röven och chansar. :D

Last edited:
Back