800cc eran vem vinner ??

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Jag konstaterar bara att det du uttryckte som din personliga uppfattning sedan länge har varit den samlade journalistkårens uppfattning som har gått att läsa om i månader. Du slår in öppna dörrar. Kom med något kontroversiellt, tänkvärt eller fantasifullt istället.

Utan att du behöver ta det personligt men kan du skilja på fantasi och verklighet :D

Utan att du behöver ta det personligt men kan du skilja på fantasi och verklighet :D

Tror Nyteknik reagerar på att du i första inlägget skrev "min egen teori" när det samtidigt är den teori som journalisterna framför. Ni missförstår nog bara varandra så sluta bråka nu! :pannkyss

Själv tror jag Rossi vinner i vanlig ordning, men om nån slår honom så är det nog Pedrosa. Jag skulle satsa 37% av pengarna på Rossi och 63% på Pedrosa då går jag jämt om Rossi vinner och jag dubblar pengarna ifall Pedrosa vinner med oddsen ovan.

Folk som sätter odds brukar i regel ha rätt bra koll, annars blir de liksom inte långlivade i branschen. Givetvis finns riskerna även för dem. Vilket de är medvetna om, det är ingen exakt vetenskap..

Folk som sätter odds brukar i regel ha rätt bra koll, annars blir de liksom inte långlivade i branschen. Givetvis finns riskerna även för dem. Vilket de är medvetna om, det är ingen exakt vetenskap..

Oddset sätts indirekt av spelarna. Desto fler som satsar på en häst desto sämre odds får den hästen och vinsten på vinnarhästen betalas alltid av övriga hästar. Spelbolaget tar ingen risk efter att alla hästar summerats. Modellen blir självjuterande eftersom den häst som ingen vill satsa på får högre odds och då dyker det upp nån gambler som chansar på den dåliga hästen.

Bara precis i begynnelsen när varje spel börjar måste spelbolaget räkna ut vissa odds. Efter det är oddsen bara givna av spelarna och lite matematik. Eventuella räknafel i början försvinner snabbt i mängden.

Japp, samma killar skulle tippa Rossi igen eftersom han var den troligaste vinnaren 2006 liksom 2007.
Utan att vara någon expert skulle jag tro att Rossis chanser att bli världsmästare 2007 är något sämre än vad de var 2006.

Enligt trådrubriken så fattar jag det som att man ska gissa vilken som kommer vara bäst under 800cc eran? Då säger jag nog Pedrosa.

Fast frågan är hur lång blir denna era då? 5 år som 990cc?

2760574 Utan att vara någon expert skulle jag tro att Rossis chanser att bli världsmästare 2007 är något sämre än vad de var 2006.
Så kan det vara men det kan ju vara tvärtom också med tanke på att M1:an inte var helt bra i början av 2006 vilket den verkar vara nu 2007. Visserligen är startfältet ännu något starkare i år.

En fantasi är en situation som föreställs av en individ eller grupp, som ej överensstämmer med verkligheten utan beskriver önskemål och mål hos skaparen.

"Verkligheten" är ett subjektivt begrepp för precis det tillstånd som var och en upplever att den omvärld man på ena eller andra sättet konfronteras med utgör.

I min egen verklighet framstår Pedrosa som en framtida mästare såsom många andra tycker.

Detta finns goda skäl att anta subjektivt tex.

1.Han har varit GP mästare vilket många tidigare varit.
2.En körstil som enligt många passar bättre med dom mindre 800cc.
3.Under stark utveckling från att varit den bästa rookien i Motogp historia.

Pedrosa ligger nog bra till om man ser längre fram än de två kommande säsongerna.

Oddset sätts indirekt av spelarna. Desto fler som satsar på en häst desto sämre odds får den hästen och vinsten på vinnarhästen betalas alltid av övriga hästar.
Antar att "MotoGP-spelet" har löpande odds och då är det precis som du skriver, dvs det är vi spelare som bestämmer vem som är favorit.
Däremot finns det ju spel med fasta odds, tex Lången, där det sitter någon och bestämmer vad oddsen ska vara.

Pedrosa ligger nog bra till om man ser längre fram än de två kommande säsongerna.
Med tanke på hur han körde förra säsongen så tycker iaf jag att han har kapacitet att vinna redan i år.

Enligt trådrubriken så fattar jag det som att man ska gissa vilken som kommer vara bäst under 800cc eran? Då säger jag nog Pedrosa. Fast frågan är hur lång blir denna era då? 5 år som 990cc?
Trådens titel och första inlägget skiljer sig en del och att spå vem som kommer att vinna flesta titlar under 800-eran blir ju omöjligt eftersom den kan hålla på i allt från ett par år till hur länge som helst (iaf i teorin).

Så kan det vara men det kan ju vara tvärtom också med tanke på att M1:an inte var helt bra i början av 2006 vilket den verkar vara nu 2007. Visserligen är startfältet ännu något starkare i år.
Jag tänker på hur det såg ut inför respektive säsong. Inför förra året var det nog få som trodde att någon kunde peta ner Rossi från tronen, oavsett hur testerna gick.

Last edited:
2007 tippar jag följande slutställning!

1:a Dani Pedrosa
2:a Valentino Rossi
3:a Marco Melandri
4:a Nicky Hayden
5:a Loris Capirossi

om jag fick önska mig en vinnare för året blir det nog Melandri men sån tur har jag väl inte!

De två som kommer ligga längst upp tror jag är Rossi o Pedrosa :) Men jag tror Rossi tar titlen ifrån Hayden detta året faktiskt.

Och sen om Casey Stoner kan hålla sig på hjulen detta året så tror jag han kommer va en tuff utmaning för de gamla gubbarna också :D

En fantasi är en...bla bla bla
Vad svara du på? :va

Nåja. Om man ska gissa vem som kommer samla ihop flest poäng under de säsonger man kör MotoGP med max 800 cc så gissar jag Pedrosa. Att tala om 800 cc som en "era" är väl ett lite olyckligt/högtravande ordval. Min gissning är att 800 cc blir lika (eller mer) tillfälligt som 990 cc.

Vad man kan diskutera är snarare vem (om någon) kommer att axla Rossis mantel som lika eller mer dominerande förare.

Last edited:
De två som kommer ligga längst upp tror jag är Rossi o Pedrosa :) Men jag tror Rossi tar titlen ifrån Hayden detta året faktiskt.

Och sen om Casey Stoner kan hålla sig på hjulen detta året så tror jag han kommer va en tuff utmaning för de gamla gubbarna också :D

Mmmm.... Stoner kan nog bli en av favoriterna så småningom men alla framhjulssläpp imponerar iaf inte på mig!

Mmmm.... Stoner kan nog bli en av favoriterna så småningom men alla framhjulssläpp imponerar iaf inte på mig!

OBS! Stoner kör Bridgestone 2007 :)

Stoner:
“I am really pleased with the Bridgestone tyres – the front is already perfect, the rear is good and for sure, we can improve. The team is working really well and I already feel part of the family.”

DS. Äntligen, har väntat hela dagen..:rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...