8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Känns rent ut sagt skitkönt att Pedrosa inte varit inne i den här såpan och svingat hejvilt. Han hade mycket väl kunnat tagit sin landsman, tillika teamkollega Marquez rygg och gett sig in debatten.

Fy fan, nu är det nära.. #ValenciaClash coming up!

Exakt, Jag har tidigare pga Puig olycksvis haft svårt för "team Pedrosa". Efter skilsmässan med Puig ser man att Dani vuxit i själva rejsen och lugn o ro verkar råda utanför, till skillnad innan med Puig som sluggade vilt åt allt och alla. Jag unnar verkligen Dani en VM titel i MGP, körningen finns där, så ett hyffsat skadefritt år så klipper han säkerligen den stora pokalen.
 
Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
En spark någonstans på handtaget bör orsaka en omedelbar peak i styrvinkel och en spark på bromshandtaget bör dessutom orsaka en peak i bromstryck. Dessa peakar bör inträffa något före en dipp i framhjulshastighet som bör åtföljas av en tydlig returrörelse hos fjädringen. Om det verkligen handlar om en spark så bör dessa peakar vara betydligt snabbare än vad föraren själv kan åstadkomma under ett normalt riktningsbyte genom en chikan eller vid en normal inbromsning.

Jag tycker att en plötslig förändring i styrvinkel och bromstryck snarare styrker att MM körde sitt styre mot Rossis motorcykel eller fot. De enda som kan tolka datan på annat sätt måste ha en väldigt stark vilja att bevisa något som inte skett.

Jag hoppas att inte Honda kommer försöka sig på något sådant trick, och öka förvillelsen/motsättningarna i publiken.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Känns bra tycker jag, borde desarmera läget lite(?)
Sen OM Rossi skulle mot förmodan ta hem WC på söndag så hade det känts mer värdigt (TM) än om han hade fått stay of execution nu och sen starta sist nån gang nästa år.

Tror nog det kommer vara en hög fans som blir högljudda nu. Men, tar Rossi titeln nu så är han ju definitivt värd den. Ska bli intressant att se hur racet blir på söndag.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu är det nog kört för Rossi, tyvärr..

Marc Marquez fick som han ville.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ska bli intressant att se hur många som "flyttar på sig" när Rossi kommer.

För ingen kan väl ändå våga köra om Rossi då det ju finns en oskriven regel om just det. :3freak
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Livio Suppo:
“When we believe this information will be less sensitive we will show you the data, we’re trying to create the situation as calm as possible. I’m sorry we created expectations, but we don’t want to be a part of this championship battle. Marc never did anything to upset this championship and we don’t want to put more fuel on the fire. We don’t want anyone to think we are creating problems for Valentino.”

Yeah, right........
:7peta
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Poängen är väl att det förhastade oproportionerligt höga (enl en majoritet) straff Rossi tilldelats av RD behöver just överklagas, av anledning som hör överklagande till. Att syftet skulle vara förhalande är en konspirationsteori, inte en poäng.
Det viktiga är väl att beslutet/bedömningen/straffet blir så korrekt i slutändan som möjligt, och inte att det blir i enlighet med Lorenzos eller annans intresse framför någon annans?
Enligt vilken majoritet? Rossifansen?
Både race direction & FIMs delegater på Sepang ansåg att det var korrekt. Nu anser alltså CAS att det inte finns så mycket fog för en granskning att straffet som ålagts inför Valencia skulle hävas.
Tycker de instansernas beslut väger tyngre.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Det ska bli mycket kul att följa helgens race: Mission Impossible för Rossi!

Fast man kan ju undra vad folk kommer att säga om VR förlorar mästerskapet men CAS sedan beslutar sig för att minska VRs straff... :va
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Städade presskonferenser från alla förarna. Märktes att de fått hårda direktiv från Dorna & FIM att inte elda igång nåt.

Mest kul var att se att Alex de Angelis var tillbaka i depån! Bara som åskådare, men ändå.:Bugar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Städade presskonferenser från alla förarna. Märktes att de fått hårda direktiv från Dorna & FIM att inte elda igång nåt.

Mest kul var att se att Alex de Angelis var tillbaka i depån! Bara som åskådare, men ändå.:Bugar

Hehe, misstänker att även HRC fått en tillsägelse. :hihi
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Det ska bli mycket kul att följa helgens race: Mission Impossible för Rossi!

Fast man kan ju undra vad folk kommer att säga om VR förlorar mästerskapet men CAS sedan beslutar sig för att minska VRs straff... :va

??

CAS skulle väl besluta sig imorgon? Har jag missat nåt?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
??

CAS skulle väl besluta sig imorgon? Har jag missat nåt?

Senast 6/11 skulle det tas ett beslut och många förväntade sig inte ett beslut förrän imorn.

Nu får den här soppan ta slut. Oavsett vad vi alla tycker ser jag fram emot att se fortsättningen, hur den än kommer att bli så anser jag att vem som än blir mästare blir en värdig sådan. Sen hoppas jag extra på VR så klart, ännu mer nu (om möjligt) då han känns som en underdog (liten överdrift men va fan) denna helg trots att han är mästerskapsledare:D

Bring it on:)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
"We also want to remind you of the values of our sport: exemplarity, fair play, sportsmanship and courtesy."

Oskriven regel...?
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top