8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Dagens bästa kommentar från Nico måste ändå vara det han sa nyss (minns inte ordagrant ment ungefär så här): "Hörde innan att 40% av publiken är Rossis fans, 20% Lorenzos och 10% övrigt" :D:D:va:D:D
 
Dagens bästa kommentar från Nico måste ändå vara det han sa nyss (minns inte ordagrant ment ungefär så här): "Hörde innan att 40% av publiken är Rossis fans, 20% Lorenzos och 10% övrigt" :D:D:va:D:D

Han sa 70, dessutom klart och tydligt. :fakta
 
Lorenzo såg skitnervös ut i boxen men satan vad lugnt, fint & felfritt han körde när han tog rekordet! Medan MMs Honda sladdade omkring all over the place var Yamaha #99 stabil som ett strykjärn :tummenupp

Vad skiljer egentligen mellan kval set up och race set up? Var hittar dom så många sekunder på cykeln? (Förutom bränslemängden då...)
 
Lorre har inte klappat igenom ännu iaf.
Hvete vilket varv! :Bugar
Håller med Rash om att det gärna fått vara 1:29:999.
En helt annan förare verkar dock känna av nerverna och har en del att tänka på till imorgon.
 
Lorenzo såg skitnervös ut i boxen men satan vad lugnt, fint & felfritt han körde när han tog rekordet! Medan MMs Honda sladdade omkring all over the place var Yamaha #99 stabil som ett strykjärn :tummenupp

Vad skiljer egentligen mellan kval set up och race set up? Var hittar dom så många sekunder på cykeln? (Förutom bränslemängden då...)

Alatalo är nog perfekt man att svara på det. Bränslemängd och mjukare däck (iofs startar de ibland racet på lika mjuka däck men inte alltid). Men ytterligare skillnader är väl hur fjädringsinställningar påverkar däckens temp och livslängd osv. Säkert även däcktryck..? Däcken måste helt enkelt hålla ett helt race och då kan det vara bra att inte köra på gränsen varje kurva och varv tex.

En annan sak är nog det psykologiska. Under ett race ska de orka ha fokus uppe över 30 varv med en massa förare runt omkring osv. Kval så satsar de verkligen på att köra så fort det bara går. Kraschar de så är det inte lika avgörande då det inte delas ut poäng och det är väl anledningen att de kör fortare mot slutet och sista försöket på kvalet. När de redan har satt tider som är ok och krämer ur det sista och helt enkelt riskerar något mer.

Även om det såg ut som att JL körde sitt varv hur enkelt och lätt som helst utifrån sett:D
 
Lorre har inte klappat igenom ännu iaf.
Hvete vilket varv! :Bugar
Håller med Rash om att det gärna fått vara 1:29:999.
En helt annan förare verkar dock känna av nerverna och har en del att tänka på till imorgon.
Rossi såg verkligen inte bekväm ut på banan på kvalet. Det kommer bli en nagelbitare i morgon... :brinnerup
 
Oj oj oj! Nu blir det tufft för Rossi.....:gnissla

Lorenzos varv var ju magiskt! :Bugar

Och MM fladdrar runt som ett livsfarligt höstlöv, som vanligt.... :3freak
 
Enda nackdelen mot Lorenzo är ju lite likt mm ett snabbt varv, dock ett förbannat jävla snabbt varv:rodnar
 
Oj oj oj! Nu blir det tufft för Rossi.....:gnissla

Lorenzos varv var ju magiskt! :Bugar

Och MM fladdrar runt som ett livsfarligt höstlöv, som vanligt.... :3freak

Vadå tufft? Är inte starta sist tillräckligt tufft? :va

Jorge lyckades få ett perfekt varv och det är lysande men hur ofta får man till det?

Jag hoppas det blir en bra tävling imorgon utan en massa larvigheter utan snabbt och sportsligt. :tummenupp
 
:glömdet
Vadå tufft? Är inte starta sist tillräckligt tufft? :va

Jorge lyckades få ett perfekt varv och det är lysande men hur ofta får man till det?

Jag hoppas det blir en bra tävling imorgon utan en massa larvigheter utan snabbt och sportsligt. :tummenupp

Jag tror att cidair menar att det nu om möjligt blir ännu tuffare för VR. Hade JL kvalat 2-4 så hade det självklart ändå vart sjukt tufft för VR men nu när JL tar pole och dessutom sjukt överlägset....:jisses
 
Vadå tufft? Är inte starta sist tillräckligt tufft? :va

Jorge lyckades få ett perfekt varv och det är lysande men hur ofta får man till det?

Jag hoppas det blir en bra tävling imorgon utan en massa larvigheter utan snabbt och sportsligt. :tummenupp

Jorge brukar väl vara ganska duktig på att lägga några snabba(runt 20-30st) varv efter varann. Undrar om Tech3 killarna åker in i depån om dom ligger före Vale när det är några varv kvar av racet? Heja Yamaha!!!:yoparty
 
Ok, tips för imorgon.

Rossi kraschar tidigt i sina försök att köra upp sig.
JL kör lugnare för att bara gå i mål, MM bowlar omkull JL när han ska förbi.

Pedrosa som legat bakom hela tiden vinner racet.
Rossi tar titeln tack vare att både han och JL nollar.
 
Morgondagens tips....bonnbrännan lär byggas på.
Grymt väder här i Valencia :yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top