8.08 / 280 - tullinge

RPM lover skrev:
2417033 Inte 1000R för hans maskin är paj men resten av gänget var där och körde



VAA är den inte lagad ännu

Faan jag har lagat 3 gånger sen vi båda körde ras i göteborg

Jaga på killen lite nu va:D
 
Modifier skrev:
2407867 Hur blir det med filmklipp på repan ?

/jimpa

Har ett ca 70 mb clip på repan. Är tyvärr fullständig novis på att lägga upp för allmänn beskådan.
Tips om var man kan slänga upp så att även suktande sporthojare kan få se emottages tacksamt./R
 
andersson turbo skrev:
2417126 VAA är den inte lagad ännu

Faan jag har lagat 3 gånger sen vi båda körde ras i göteborg

Jaga på killen lite nu va:D



Menar du att jag ska jaga på mig själv:tungan :D

Det handlar nog mer om pengar och tillgång till vevaxlar än tid.

Jag har ingen lust att lägga 10000:- på en ny vev när man kan hitta en

-05 vev med stakar i staterna för 4000-5000:- inkl frakt och moms.

Just nu är det inte många tillsalu och för 1månad sedan missade jag en vev

på ebay. (det kanske var lika bra det).

Hittar jag ingen innan :tomten så får det nog bli en ny:näsblod
 
Mr.PB skrev:
2417085 Okej du tänker på Marcus och hans gäng från vedevåg eller?
var du med o körde då?

Det är bara Marcus och 1000R som är ifrån Vedevåg resten av oss kommer från Linde...*s*..men det var Marcus, Mr blue och Wassberg jag tänkte på.
Jo jag var med och körde i SB tillsammans med Wassberg.
 
RPM lover skrev:
2418016 Det är bara Marcus och 1000R som är ifrån Vedevåg resten av oss kommer från Linde...*s*..men det var Marcus, Mr blue och Wassberg jag tänkte på.
Jo jag var med och körde i SB tillsammans med Wassberg.
jaha okej, ja precis var väl det jag trodde de gick ju rätt bra för dej har jag för mej:va :)
 
Har upptäckt att barsen står aldeles för lågt

Alla hjulen är ju i marken vid start

inte bra för fästet:va
 
När diskussionen ändå är uppe,Varför går det inte att reparera en vevaxel till Hayabusa?
Frågan ställs eftersom jag själv har en trasig vev och helst inte slänger tio tusen på en ny vev om jag inte måste.
 
andersbrink skrev:
2428304 Har du hört med motorslipen i Örebro som det har talats om tidigare här på SH?

http://gulasidorna.eniro.se/query?w...rd=motorslip&company_name=&where=%F6rebro&ax=
Nej,men jag har pratat med Ebos i Malmö och dom säger att det inte är några problem att fixa till den.Dock har jag hört flera Hayabusagurus säga att har man kört sönder veven till en busa så är det skrotlådan som gäller för den.Skulle vara intressant att höra varför?
 
Hayabusatombo skrev:
2428487 Nej,men jag har pratat med Ebos i Malmö och dom säger att det inte är några problem att fixa till den.Dock har jag hört flera Hayabusagurus säga att har man kört sönder veven till en busa så är det skrotlådan som gäller för den.Skulle vara intressant att höra varför?

Om tappen på veven har blivit blå är det nog läge att skrota den. Det minsta du ska göra efter slipningen är att spricktesta den med så däringa blå vätska och sen kolla om den är rak inom 0.001", dvs ca 0.02 mm (helst under 0.01 mm).
 
Hojvevar går inte att slipa om då det inte finns underdimensionslager att tillgå

Att spruta på material håller ej för dom höga varvtalen och lasterna som hojvevar får utstå

Svetsning av vevtappar förekommer ju vid strokning men är väldigt dyrt
det är tveksamt om även detta håller för gatåka och lite mer mil än vad dragracingmotorer får utstå
 
andersson turbo skrev:
2429117 Hojvevar går inte att slipa om då det inte finns underdimensionslager att tillgå

Att spruta på material håller ej för dom höga varvtalen och lasterna som hojvevar får utstå

Svetsning av vevtappar förekommer ju vid strokning men är väldigt dyrt
det är tveksamt om även detta håller för gatåka och lite mer mil än vad dragracingmotorer får utstå
Tanken är att spruta på nytt material och sedan slipa tillbaka den till originalmått.Vad är det som inte håller?Lossnar det påsvetsade materialet eller håller den nya lagerytan inte samma hårdhet som den gamla?
 
Det finns grejor som håller.Men precis som andersson nämner så blir priset överstigande vad en "ny" vev skulle kosta.Har inom båtracing sett vevar som repats på detta vis då dom varit så speciellt utförda att de inte gått att ersätta dom på annat vis.Men det är magnafluxning både före o efter som gäller,plus själva "sprutningen", o sen viktjustering o balansering på det. O troligtvis en hyfsad timpenning för den som utför det.
 
andersbrink skrev:
2450544 Peter, hur gick det i helgen då?


Nee ingen 7a nu heller

Insprutningsproblem under hela helgen + att förmodligen gammal race soppa
gjorde att hojen knappt gick ett tag

Jag började ganska bra med runt 8.18 - 8.20
för att som sämst va uppe på höga 8 or

Efter att ha tankat färsk soppa från patrik borg kvicknade den dock till lite
och gick som bäst 8 .11 / 286

Jag tror att kamlagret havererat även denna gång
( elaka smällar på startvarvtalet trolig orsak)

Måste kolla om kammen hoppat då den inte verkar prestera nån vidare effekt motorn


Kort sammanfattning av en minst sagt strulig helg
Man är mentalt helt slut efter allt elände :mad: :confused:


En AUTRONIC ligger dock i bokhyllan och väntar , sissta rundan är körd med gammla systemet


Patrik Borg har garanterat att man kör 7 or med Autronic:D
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top