Miss_Orchidee
Gudomlig sporthojare
Gustav1 skrev:Nej, nackskott är nog det enda vettiga.
Håller fullständigt med! vissa grejer är bara oförlåtligt över alla gränser

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gustav1 skrev:Nej, nackskott är nog det enda vettiga.
Gick du på Gustav1s skämt?Miss_Orchidee skrev:Håller fullständigt med! vissa grejer är bara oförlåtligt över alla gränser![]()
på han!
Inte en aning faktiskt. Han kanske borde få smaka på sin egen medicin?Chris Ash skrev:Vad är ett passande straff enligt dig då?
Bikerbitch skrev:Inte en aning faktiskt. Han kanske borde få smaka på sin egen medicin?
Vad tycker du själv en person som har våldtagit en annan människa skall ha för straff?Chris Ash skrev:Nja...lite längre än så hoppas jag vi har kommit i utvecklingen....
Bikerbitch skrev:Han kanske borde få smaka på sin egen medicin?
Bikerbitch skrev:Vad tycker du själv en person som har våldtagit en annan människa skall ha för straff?
tassen skrev:Stavas " NAKCSKÅT "...någon speciell kaliber ?
Personligen gillar jag 30 mm spränggranat med spetsanslagsrör.....
.Coola Ola skrev:Inte bli utsatt för sexuella övergrepp själv iaf...Problemet är ju att låser man in vem som helst på vatten och bröd i åtta eller femton eller femtio år så lär inte den personen komma ut i samhället som en bättre människa. Ett hårt straff funkar inte som någon form av renande katharsis som suddar bort all synd och skam från människan, det bryter snarare ner en människas psyke, speciellt om är utsatt från medfångar spott och spe.
Tanken med straffet är ju att gärningsmannen inte ska göra om sitt brott och då funkar det inte att bara förlänga straffet till tiotals år enligt devisen "hårdare straff ger färre brott". Till att börja med så tänker i stort sett ingen som begår vålds/sexualbrott på straffet i gärningsögonblicket, det är mer eller mindre en överloppsgärning. Ska man då få gärningsmannen ur de spår som får honom att tänka och handla i de banorna så är mentalvård som tar reda på orsaker och utlösande faktorer betydligt mycket effektivare än att bara låsa in personen så han hålls borta från samhället en viss tid. Vad alla vill är ju att förhindra att samma brott upprepas och då är mer fokusering på vård mycket effektivare. Sen exakt hur denna vård ska gå till är mer än jag kan svara på.
tassen skrev:.
Klipp av o syihop...sen nakcskåt....
Bikerbitch skrev:Inte en aning faktiskt. Han kanske borde få smaka på sin egen medicin?
Coola Ola skrev:saliga äro de enfaldiga....![]()
tassen skrev:Ironi..?.![]()
Tror du skulle tycka likadant om/när något av dina barn skulle drabbas av en våldtäcktsman....tror att din hjärna skulle ställa in sig på en annan nivå än humanist..![]()
juha01 skrev:Men dom flesta som begår såna brott har väl ändå själv blivit utsatta för övergrepp när dom var mindre?? Jag har för mig det iaf, rätta mig om jag har fel!
Bikerbitch skrev:Jag vet faktiskt inte. I vissa fall är det säkert så, men varför gå och göra en annan människa illa när man vet hur hemskt det är? Är det någon slags hämd eller?
Blackadder skrev:Likväl som du frågar vad Coola Ola skulle tycka om hans barn skulle råka ut för en våldtäkt skulle jag vilja fråga dig om du skulle hjälpa honom ladda vapnet ifall det vore din egen bror som utfört den? Hur svart och vitt skulle du se på saken då? Förstår du vart jag vill komma eller?!?
?
Bikerbitch skrev:Vad tycker du själv en person som har våldtagit en annan människa skall ha för straff?
Är han frisk är det ju ingen idé att låsa in honom alls, enligt ditt tidigare resonemang?Chris Ash skrev:Om han är frisk ska han ha ett rehabiliterande fängelsestraff, det kanske är en utopi men det är vad jag tycker.
Annars tycker jag att 8 år verkar vara vettigt tidsmässigt.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |