Hej,
Det var som så att jag drog en sväng ner till Kramfors från Umeå (ca 19 mil) i ösregnet i måndags med min ännu 25kw strypta (att jag orkar vara så skötsam, aja) zx7r från -97. Det gick bara bra ner, men på väg hem senare på kvällen så kom jag inte riktigt hela vägen hem. Några mil innan Umeå så började hojen dö som om det var slut på soppa. Tyckte det var konstigt då jag var helt säker på att jag med marginal skulle ta mig hem utan reserven. Hur som helst så vred jag över till reserven, utan framgång. Hojen fortsatte dö av så jag fick ju stanna vid vägkanten. I ett totalt mörker stod jag sedan och försökte få igång den igen. Och visst starta den, men inte gick den bra. Med full choke så lät den lite bättre, för utan så låg den precis på gränsen till att dö. Dock dog den så fort jag gav minsta gas. Så efter att ha stått där och försökt ett tag så slutade det med att man fick lasta på flak hem.
Nu har jag plockat tank och börjat leta fel. Första tanken var att kanske bränslepumpen var död, alt. relät. Men icke, funkar som det ska. Inte heller filtret som var igensatt. Letade sedan trasiga/lösa vakuumslangar, men hittar inga. Upptäckte dock att alla fyra insugsgummin var helt lösa, "slangklämmorna" runt dem alltså, så de drog jag åt. Mycket längre än så kom jag inte. Förutom att jag med lite hjälp provade koppla en egen slang till vakuumklockan? och blåste så det blev lite tryck, och då gick det att ge gas som vanligt. Bifogar bild på var slangen kopplades.
Kanske ska tillägga att vit rök kommer från avgasröret, inte jätte mycket, men märkbart.
Nu behöver jag er hjälp att lösa detta..
Vill ju inte sluta säsongen så här!
Det var som så att jag drog en sväng ner till Kramfors från Umeå (ca 19 mil) i ösregnet i måndags med min ännu 25kw strypta (att jag orkar vara så skötsam, aja) zx7r från -97. Det gick bara bra ner, men på väg hem senare på kvällen så kom jag inte riktigt hela vägen hem. Några mil innan Umeå så började hojen dö som om det var slut på soppa. Tyckte det var konstigt då jag var helt säker på att jag med marginal skulle ta mig hem utan reserven. Hur som helst så vred jag över till reserven, utan framgång. Hojen fortsatte dö av så jag fick ju stanna vid vägkanten. I ett totalt mörker stod jag sedan och försökte få igång den igen. Och visst starta den, men inte gick den bra. Med full choke så lät den lite bättre, för utan så låg den precis på gränsen till att dö. Dock dog den så fort jag gav minsta gas. Så efter att ha stått där och försökt ett tag så slutade det med att man fick lasta på flak hem.
Nu har jag plockat tank och börjat leta fel. Första tanken var att kanske bränslepumpen var död, alt. relät. Men icke, funkar som det ska. Inte heller filtret som var igensatt. Letade sedan trasiga/lösa vakuumslangar, men hittar inga. Upptäckte dock att alla fyra insugsgummin var helt lösa, "slangklämmorna" runt dem alltså, så de drog jag åt. Mycket längre än så kom jag inte. Förutom att jag med lite hjälp provade koppla en egen slang till vakuumklockan? och blåste så det blev lite tryck, och då gick det att ge gas som vanligt. Bifogar bild på var slangen kopplades.

Kanske ska tillägga att vit rök kommer från avgasröret, inte jätte mycket, men märkbart.
Nu behöver jag er hjälp att lösa detta..
Vill ju inte sluta säsongen så här!

Last edited: