6e växel bakhjulsåk

Skulle säga att det går runt 180-190 vid 7500 varv ungefär.

Bifogat

• Diverse 009.jpg
    Diverse 009.jpg
    66.1 KB · Visningar: 148
-Lowrider- skrev:
Skulle vilja säga att det är skitsnack. Hastighetsmätaren står ju på knappt hälften och varvräknaren på typ 2 tusenvarv från rödmarkeringen på 6 växeln!
Hur fan gör man då om man vill köra i över 200 med den hojen? Petar i 9:e växeln eller? Tycker det hela verkat skumt,,men det kanske e sant.
Sen låter det och ser ut som du växlar ned en gång istället för att peta i en högre växel.
Bara för att du inte kan nått själv behöver du inte försöka trycka ner andra genom att påstå att dem ljuger.

JAVISST! JAG FEJKVÄXLAR A!!! Puckon. Jag möter Hästkraft och Vridpunkten och precis där drar jag upp den på bakhjulet... mätarn låg på runt 210-225km/h, kommer ej ihåg exakt.

och nej.. inte heller nån fet passagerare. Jag stog upp.. och jag använde en grov version av bounce metoden för att köra på bakhjulet. Det finns en hell smock Potatoes MC gubbar som kan backa upp mig för dem har sett det på en flygraka.

Jag tror på swedie :tummenupp
Varför skulle han sitta och ljuga???
jag antar att han stod på skjutspinnarna och studsade upp hojen?? :va

Swedie skrev:
Bara för att du inte kan nått själv behöver du inte försöka trycka ner andra genom att påstå att dem ljuger.

JAVISST! JAG FEJKVÄXLAR A!!! Puckon. Jag möter Hästkraft och Vridpunkten och precis där drar jag upp den på bakhjulet... mätarn låg på runt 210-225km/h, kommer ej ihåg exakt.

och nej.. inte heller nån fet passagerare. Jag stog upp.. och jag använde en grov version av bounce metoden för att köra på bakhjulet. Det finns en hell smock Potatoes MC gubbar som kan backa upp mig för dem har sett det på en flygraka.

Du kanske hade mycket mynt i plånboken så att hela hojen blev baktung? :tungan
Nejdå, jag tror också på dig. :tummenupp

-Lowrider- skrev:
Jag har aldrig sagt att du ljuger utan säger som många andra att det är svårt att se. Drog bara en egen teori om hastighet och varvräknaren.
Men jag kanske trampade på en öm tå. Ursäkta store moderator och domänägare om jag ifråga sätter dig ,GR eller någon annan höjdare på forumet.
Du skrev själv att många andra sa att du fejkat,så jag får väl också dra mina hypoteser,Sen kan det mycket väl stämma att dom är fel,vilket jag även påpekade i mitt inlägg! :hördu

Jag uppfattade det som att du mer eller mindre påstog att han ljög. Det skulle jag också bli lite sur för.

-Lowrider- skrev:
Jag har aldrig sagt att du ljuger utan säger som många andra att det är svårt att se. Drog bara en egen teori om hastighet och varvräknaren.
Men jag kanske trampade på en öm tå. Ursäkta store moderator och domänägare om jag ifråga sätter dig ,GR eller någon annan höjdare på forumet.
Du skrev själv att många andra sa att du fejkat,så jag får väl också dra mina hypoteser,Sen kan det mycket väl stämma att dom är fel,vilket jag även påpekade i mitt inlägg! :hördu
Mjo, du skrev "Skulle vilja säga att det är skitsnack."... klart man reagerar. Du kan ju typ skriva nått trevligare.

Ja, den filmen glömmer man inte :tummenupp
Låg inte den filmen på PMC från början?...eller är jag alldeles för trött nu?
:)

bråktajm:) jag tror på svensken,det är väl fullt möjligt?....vafan!! kan man åka till rymden så kan man ju fan poppa upp en hoj på 6an.nu finns det ju tom filmbevis så varför tvivla:)

Rigge skrev:
Tycker det ser ut som det är typ 7000 rpm eller nåt... det är iaf inte 2000 varv från rött. Sen så ligger väl 200 typ rakt upp? Nu får nån leta upp en bild på CBR instrument. Jag tror stenhårt på swedie.

hittade en gammal bild på min förra kärlek....

Rigge skrev:
Tycker det ser ut som det är typ 7000 rpm eller nåt... det är iaf inte 2000 varv från rött. Sen så ligger väl 200 typ rakt upp? Nu får nån leta upp en bild på CBR instrument. Jag tror stenhårt på swedie.

äh....skit i bilden...gnatt

Swedie skrev:
Vsundelin.. a! och på en skala hur svårt är det att växla upp till 6an medans man kör på bakhjulet??? nema problema..

Bänkade aldrig hojen. Gissar på runt 125 bakhjulspollar.

jo.. såhär såg hojen ut efter en motorvägsinsident.

Skit tufft med highpipe !! :va

// TOK :fyllisar

jäääääääävlar vad jag blir imponerad. jag höll på och försökte få upp min 750 på slangen i sommras med gasa/släpp/gasa-metoden. jag lyckades få upp den pyttlite någon gång på ettan. om du kan få upp den där hojen på sexan med den metoden borde väl jag åtminstone kunna få upp min på tvåan med bara gas.

jag skulle vilja ha lite tekniktips från dig som kan. när du tar upp den här hojen så gasar och släpper och gasar du med väldigt korta intervaller. jag släppte gasen rätt rejält mycket längre än du gör. jag tyckte inte att det kändes som att den hinner sätta sig ordentligt fram annars. men nu när jag kollar på denna film känns det som att man ska va mycket snabbare.

om du skulle ta upp en gammal gixxer 750 med denna metod på ettan eller tvåans växel, skulle du då ha lika korta gas/släpp/gas intervall som på denna film då?

bmwjohan... en gaffel är stum. Om du ska studsa upp hojen som jag gör med CBR900RRen så måste du vara snabb på att studsa upp igen o ge gas.

Sen när man använder på och av metoden så ska du aldrig slå 100% av med gasen... du går från 100% till 90% gas och 100% igen.. det ger max boost för att wheela. Detta gäller på din hoj.

På min 02 R1 kunde jag dra upp den på 6an utan att studsa den.. jag fick dock ligga i 250km/h o hjälpa rejält.

aha.. det där med att gå från 100 till 90 till 100 % gas var väldigt nytt för mig

jag har gått från 100 till 0 till 100 % gas. trodde att man fick mest nigning i framkant på det sättet.

nu blev man ju fruktansvärt sugen på att testa detta med hojen. hoppas att det är lite torrt någon dag nu för då får jag nog smyga ut på en liten tur och testa. kan inte hålla mig hela vintern.

okej.. 90% kanske var för högt. Men du ska iaf inte gå till noll gas. gå till 50% ... testa dig frammåt. Inte noll iaf.

Det är teknik och inget annat. Bästa sättet att fatta galoppen är att cykla på din mtb och försöka wheelia på högsta växeln vid 10km/h. Då förstår du att det krävs att allt är synkat för att du ska komma upp på bakhjulet.

Jag tycker det funkar ganska bra att åka i lagom fart på den växel man nu ska upp på, ge full spätta och slita upp utav helvete samtidigt som man kastar sig bakåt. Då kommer man upp en liten bit å sen tar vinden tag i en och sköter resten.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT