Blip
Dum spiro, spero
Finns det redan en? Eller hur kan jag köra bana? Finns det några vinterkörningar i gocarthallarna någonstans?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du ska köra motard får du köra med oss andra. Open är klassen för dig. I södertälje brukar det vara lite vinteraktiviteter. Chrille brukar lägga upp tråd om det när det är dax efter jul.
Jo, men ska jag köra open måste jag byta hoj och bli bäst. Det är ju inte rättvist mot er andra
Så det finns ingen gathojs-provapå-gatmotardklass eller event alltså![]()
Vad är det du inte tycker är bra med Open som amatör/motionsklass?
Som Event finns det ju ett antal läger att välj på under säsongerna. Vad som kommer vara aktuellt under 2011 på den fronten är väl lite tidigt att uttala sig om. Men det brukar alltid finnas en plats för nybörjare och ofta licenskurser för den som vill. Brukar ske så väl på dom etablerade supermotobanorna så väl som andra banor som i regel då endast består av asfalt.
Annars är det bara dyka upp på en vanlig träning.
Inomhus körning i Södertälje lär vara historia tyvärr då Chrille har sålt hallen, tyvärr tror jag inte det kommer bedrivas gokart verksamhet där i framtiden heller.
Jaså, va ska dom göra av den gigantiska lokalen då? Lager eller nå annat crap?
Synd, för jag tänkte precis börja forska i vart man ska träna asfalt i vinter....?
Jo, men ska jag köra open måste jag byta hoj och bli bäst. Det är ju inte rättvist mot er andra
Så det finns ingen gathojs-provapå-gatmotardklass eller event alltså![]()
Börja med att åka på vanliga träningar och känn efter.
Du har en ny (för hoj iaf) fin bana i Peking - Raceland![]()
nja, hittar bara att rr academy och minimoto har kört där. Inga fullstora supermotarder!
Tro mig !
Banan godkändes för träning med stora cyklar tidigare i år, dock med vissa begränsningar om fyra på banan samtidigt tror jag.
85 får både träna och tävla.
Kontakta Niklas Hermansson på NRK-racing för senaste och bästa infon, det är han som hållit i det.
Tro mig !
Banan godkändes för träning med stora cyklar tidigare i år, dock med vissa begränsningar om fyra på banan samtidigt tror jag.
85 får både träna och tävla.
Kontakta Niklas Hermansson på NRK-racing för senaste och bästa infon, det är han som hållit i det.
nja, hittar bara att rr academy och minimoto har kört där. Inga fullstora supermotarder!
690 amatörklass ?
Bland supermoto-förare och supermotosektionen på våra träffar i samband med tävlingar har det diskuterats positivt om att ge möjlighet för " gat-supermoto-hojar " att få deltaga i en egen klass , tävling eller uppvisning , frågan är inte färdigdiskuterad än , men det kan vara en bra början och ett bra sätt att höja intresset för supermoton och att många får en chans att prova på . Här ser jag inga problem med att 690-hojar är med .
Visar det sig att intresset från " gat-supermoton " är stort är det bara att påverka ledningen för våra permanenta banor att släppa in er .
Det kommer säkert att vara krav uppsamlingskärl , najade bromsar och tejpade lyktglas . Men för en händig förare så fixas detta på en kväll .
Som för alla i början kommer det säkert att krävas lite teoretisk genomgång om regler mm innan ni kan släppas ut på en bana .
Jag är jäkligt sugen att köpa en 690smc eller liknande och börja köra lite supermoto!
Kört endel bana ock kört lite RR långlopp tidigare...
Alltid velat testa Supermotard då det verkar hyfsat okomplicerart ev kanske också någon kr billigare än sprint rejsing i RR världen
Är det klart för gatmotarder att köra i openklassen? Läser man reglementet tolkar jag det så iaf
Någon som vet om man kan träna på banan i Kalmar numera?
Annars är väl borås närmast för min del!
Måste man har gått licenskursen för att vara med och träna?
Mvh Martin
Jag är jäkligt sugen att köpa en 690smc eller liknande och börja köra lite supermoto!
Kört endel bana ock kört lite RR långlopp tidigare...
Alltid velat testa Supermotard då det verkar hyfsat okomplicerart ev kanske också någon kr billigare än sprint rejsing i RR världen
Är det klart för gatmotarder att köra i openklassen? Läser man reglementet tolkar jag det så iaf
Någon som vet om man kan träna på banan i Kalmar numera?
Annars är väl borås närmast för min del!
Måste man har gått licenskursen för att vara med och träna?
Mvh Martin
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti