660 start problem!!

Zana skrev:
Jo, men då måste jag ha den relativt högt upp... tomgången alltså, och det funkar inte när man fastnar i kö eller rödljus... Då kokar kylarn över efter ett tag... Och det är inge bra......................

Men HW: Satt det standard-lågfartsmunstycke i nu eller? Så jag slipper demontera knasarn innan affärsbesöket.........................??

Eller tycker ni jag ska satsa på några runt 50 som någon ovan föreslog...??


/Zana

Ett munstycke kostar ju inga pengar och är lätt att byta så det är bara testa
dig fram tills det funkar som det ska.
 
Nightwish skrev:
Ett munstycke kostar ju inga pengar och är lätt att byta så det är bara testa
dig fram tills det funkar som det ska.

Idag köpte jag ett på 48. Och nu har jag tomgång.. yeehaa...

Det satt ett 45 monterat... jävligt skumt...

Jaja...
 
hey Zana!!!
om du har ett bra slipon, kan du nog köra med ett 50 i lågfart.

å sen apropå blandskruv hit-å-dit;
-I "bruksanvisningen" till din 660 står det bra förklarat hur du skall ställa in för att få rätt blandning...

i min bedienungsanleitung så står det på sidan 38 i den engelska delen!!!


annars kan det ju vara kul å bänka den :kär
 
Raggarn skrev:
hey Zana!!!
om du har ett bra slipon, kan du nog köra med ett 50 i lågfart.

å sen apropå blandskruv hit-å-dit;
-I "bruksanvisningen" till din 660 står det bra förklarat hur du skall ställa in för att få rätt blandning...

i min bedienungsanleitung så står det på sidan 38 i den engelska delen!!!


annars kan det ju vara kul å bänka den :kär

Ähh, 48 verkar funka fint... Förövrigt är det ett helsystem i titan.. :banana

Blandskruven är inga problem, började bara tvivla på min kompetens eftersom jag inte fick tomgången att lira...

Ang. bänkning så fick jag med en bänkningsutskrift, och 58hk låter ju ok, men den står det att vridet ligger en liten bit över 40... Borde inte det vara avsevärt högre? Skulle vilja bänka den själv...

Men det sitter en FR-kam monterad nu, och eftersom den lägger kraften/vridet högre uppi registret vill jag montera standardkammen... Roligare att ha effekten lägre ner när man inte kör som en kamikazepilot... =)


Skulle väldigt gärna prova nånannans 660 och jämföra känslan av drag i maskinen... Nån?
 
dukeIIfbg skrev:
De LÅter Inte SÅ Mycke Ja hadde 54,5hk PÅ Bakhjulet PÅ Min Dukeii FrÅn 02


Aaaaa... Kanske jag som läser fel på grafen...

Men iallafall.... =)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top