65 bast kan ej engelska.

GeWe

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
GSX 400 FWS
Jag vet inte vad en varningslampa som det står (Tain) på Suzuki GSX 400
Är det någon som kan förklara för mig .
MvH
Gubben

Last edited:
Nej det fans inte då !!!!
Men åter till problemet.
Kan non hjälpa mig att översätta

Tain har jag aldrig hört förut men Taint kan man översätta med fläcka,besudla eller skamfläck men känns inte som att det passar in på en motorcykel direkt.

Det är enklare än så, för om man tittar noga på lampan så står det TAIL, och alltså indikerar den att broms eller baklampan är kaputt, eller ochså möjligen är det fel på lampan i sig, vilket inte är ovanligt i sig.
Kolla om du har bak och bromsljus, och har du det är det fel på själva signallampan och då kan du bara pilla bort den, det finns ju även en varningslampa för låg batterinivå på denna som brukar vara borttagen.

instämmer me föregående skribent. tail ska de nog va+att bak lycktan troligen e mörk(vissa hojjar har 2st lampor så den ena kan va mörk)

själv råkade jag ut för det och såg plötsligt att en röd lampa började lysa på instrumentpanelen när ja körde på motorväg...faan olje lampan va första tanken...men sen ståg det tail och va fan e det som måste ha en röd lampa.

märkte inte då felet men lite senare.

sam

Lord Melchet skrev:
2254611 Det är enklare än så, för om man tittar noga på lampan så står det TAIL, och alltså indikerar den att broms eller baklampan är kaputt, eller ochså möjligen är det fel på lampan i sig, vilket inte är ovanligt i sig.
Kolla om du har bak och bromsljus, och har du det är det fel på själva signallampan och då kan du bara pilla bort den, det finns ju även en varningslampa för låg batterinivå på denna som brukar vara borttagen.
:banana
Ett stort tack det var det jag misstänkte.
Det är bra att inte alla är Pundare

ducce749 skrev:
2254578 Tain har jag aldrig hört förut men Taint kan man översätta med fläcka,besudla eller skamfläck men känns inte som att det passar in på en motorcykel direkt.
Nja... jag googlade lite, å fann att det var området mellan kulpåsen å röven... det enda som hindrar mannen från att skita sig på pungen.. typ. :rofl

Men du kanske har blitt fläckig å besudlad där... vad vet jag. :tungan

Du kke tänker på stain..?

BlueBull skrev:
2254751 Nja... jag googlade lite, å fann att det var området mellan kulpåsen å röven... det enda som hindrar mannen från att skita sig på pungen.. typ. :rofl

Men du kanske har blitt fläckig å besudlad där... vad vet jag. :tungan

Du kke tänker på stain..?

hehe nä jag har lyckats undvika det :tummenupp jag använde ett engelska-svenska lexicon på nätet och där var taint översatt med fläckad, besudlad. :arsele

ducce749 skrev:
2255427 hehe nä jag har lyckats undvika det :tummenupp jag använde ett engelska-svenska lexicon på nätet och där var taint översatt med fläckad, besudlad. :arsele
iofs kan ju just det området va besudlat om man grenslar en suzuki..... :lol

Men jag tror du har rätt.. bara ramlade över den sköna beskriningen. :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8