640 vs 660

eisbaer skrev:
Kickhelvete, annars finns det ingen anledning. Men jag börjar äntligen få igång fanskapet så..

Alla ar vi nyborjare nan gang! :lol

Gissa om jag hade problem nar mina 625/660 var nya!
 
eisbaer skrev:
Ja :) Var snäll! Kanske har sjunkit till moderata problem dock. Fick igång den på 5e igår o 3e imorse. Så finns kanske hopp för mig med.

Hur är det när den är varm, lättare att starta då?
 
eisbaer skrev:
I början upplevde jag den som det men nu vette fan.

Om andra också har svårt att få igång den kanske du ska testa att byta stift, eller har du testat det?

Hur långt har den gått, nyställda ventiler?
 
Last edited:
Emmi skrev:
Om andra också har svårt att få igång den kanske du ska testa att byta stift, eller har du testat det?

Hur långt har den gått, nyställda ventiler?

135 mil idag, nyställda ventiler och startade på första imorse. Så min teknik har varit helt åt helvete eller nått.
 
eisbaer skrev:
135 mil idag, nyställda ventiler och startade på första imorse. Så min teknik har varit helt åt helvete eller nått.

Bra att det går framåt iaf. Om du fortsätter ha problem så checka stiftet...
Min var lite svårare att få igång efter ventilerna ställdes och den är kall.
 
är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu
 
pini skrev:
är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu

Busenkelt... Bara lite tidsödande att fylla oljemängden i ramen genom en liten tunn gummislang (men det går att lägga hojen ner och "hälla" direkt i från flaskan också!)... annars inge mystiskt eller konstigt... :tummenupp

/G
 
pini skrev:
är det avancerat å bytta olja på ktm 640/660 kollar lite har inget å åka på nu


Det är enkelt. Och det går ganska fort att få i oljan i ramen med en vattenflaska med sån plastslang som man dricker ur.
 
Göran_Gullbro skrev:
Busenkelt... Bara lite tidsödande att fylla oljemängden i ramen genom en liten tunn gummislang (men det går att lägga hojen ner och "hälla" direkt i från flaskan också!)... annars inge mystiskt eller konstigt... :tummenupp

/G
Fyll hela oljemängden som skall vara , i motorn å öppna "pluggen" i ramen å starta hojen och låt den gå på tomgång tills det kommer olja ur hålet KLART!!!
Det tar en stund innan oljan kommer ur pluggen och när det kommer var med
och slå av motorn!!! :banana
 
Appropå ämmnet.

Förlåt att jag byter ämne till där vi startade men, ni kommer ändå att rata mig.

Det blev en 660.... en XT660x.
I och med att jag kommer pendla mycket med maskinen blev det för mycket meck per mil med KTM..

:tungan
 
Balthazar skrev:
Förlåt att jag byter ämne till där vi startade men, ni kommer ändå att rata mig.

Det blev en 660.... en XT660x.
I och med att jag kommer pendla mycket med maskinen blev det för mycket meck per mil med KTM..

:tungan

Grattis! Hoppas du kommer att trivas med den. :tummenupp
 
eisbaer skrev:
Grattis! Hoppas du kommer att trivas med den. :tummenupp

Det tror jag att jag kommer göra. Är visserligen forfarande lite öm där bak efter 30mil motorväg hem. Men vad jag har förstått så är det inget mot KTM.

Lite posör-varning är det visserligen. :)
 
Bobbo V skrev:
Jag slog till på den där 660:n ja! Toknöjd är jag! :) Det ända jag kan klaga på är viviivivbraraaatittiionerna ;) men efter några km så tänkte jag inte på det längre.

Bilder
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=19361
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=19360

Ang. kicken så fick jag igång den första gången jag provade, busenkelt.

om du ska ha spegel på hojen! så skaffa en duke spegel får ett litet fränare utseende :yoparty
Hoppas att du får mycket kul med den
 
Anders 640 skrev:
Fyll hela oljemängden som skall vara , i motorn å öppna "pluggen" i ramen å starta hojen och låt den gå på tomgång tills det kommer olja ur hålet KLART!!!
Det tar en stund innan oljan kommer ur pluggen och när det kommer var med
och slå av motorn!!! :banana


Varför inte bara fylla på direkt i ramen?? Låter minst lika smidigt som att kicka igång o krångla.
 
Back
Top