640 vs 660

Emmi skrev:
Varför inte bara fylla på direkt i ramen?? Låter minst lika smidigt som att kicka igång o krångla.
Jo för om du fyller i motorn så pumpas oljan över i ramen när du startar.
Kicka i gång å krångla??? Måste vara dubbelt så krångligt att söla på med
en slang vid ramen :va
Eller.............
 
Anders 640 skrev:
Jo för om du fyller i motorn så pumpas oljan över i ramen när du startar.
Kicka i gång å krångla??? Måste vara dubbelt så krångligt att söla på med
en slang vid ramen :va
Eller.............


Olja i en flaska och hälla i ramen tycker jag är mindre krångligt än att behöva kicka igång hojen och hålla koll på pluggar. Menmen, det blir nog lika bra på båda sätten. Du som ska byta olja kan ju testa på nåt av dom, det är lätt.
 
hej jag är ny på forumet, och jag ville inte plotra ner forumet med en ny tråd så jag tänkte ställa lite frågor angående ktm 640 och 660 här om det går för sig?
Jag fick för mig att 660 va den busigare av de två men det är ju mycket mer effekt i 640?
Eller läste jag helt fel på ktm:s sida?
Tänkte först att 660 måste vara kraftigt strypt men på försäkringsbolaget sa de att det va ursprungseffekten.

Mvh P0nta som är mycke förvirrad :)
 
Emmi skrev:
Olja i en flaska och hälla i ramen tycker jag är mindre krångligt än att behöva kicka igång hojen och hålla koll på pluggar. Menmen, det blir nog lika bra på båda sätten. Du som ska byta olja kan ju testa på nåt av dom, det är lätt.
Ja vi kan väl enas om att hur man än byter så är det ju huvudsaken att man
byter :tummenupp
Ha en kul Midsommar iaf :banana
 
p0nta skrev:
hej jag är ny på forumet, och jag ville inte plotra ner forumet med en ny tråd så jag tänkte ställa lite frågor angående ktm 640 och 660 här om det går för sig?
Jag fick för mig att 660 va den busigare av de två men det är ju mycket mer effekt i 640?
Eller läste jag helt fel på ktm:s sida?
Tänkte först att 660 måste vara kraftigt strypt men på försäkringsbolaget sa de att det va ursprungseffekten.

Mvh P0nta som är mycke förvirrad :)

660n står på mindre effekt än vad den har när den är icke strypt och försäkringsbolagen ser inga andra siffror än 24kw eftersom det står 24 kw som ursprungseffekt. Och säg aldrig till ett försäkringsbolag att hojen har mer effekt! :7peta
 
Anders 640 skrev:
Ja vi kan väl enas om att hur man än byter så är det ju huvudsaken att man
byter :tummenupp
Ha en kul Midsommar iaf :banana

Japp, så ÄR det. Jodå, kul midsommar blir det iaf, Halmstad, here we come!

En lite värre sak är att min koppling/kopplingskorg gick sönder idag, vilket innebär att jag inte kan köra hoj på 1-2 veckor. Lät som sten och grus i hela motorn... På en hoj som har gått 135 mil...:3freak

Thank God för garantin!
 
Emmi skrev:
660n står på mindre effekt än vad den har när den är icke strypt och försäkringsbolagen ser inga andra siffror än 24kw eftersom det står 24 kw som ursprungseffekt. Och säg aldrig till ett försäkringsbolag att hojen har mer effekt! :7peta


Haha jag sa inget om mer effekt det va damen i luren som sa att hon skulle kolla om det va ursprungseffekt :)
Nu måste jag naturligtvis fråga hur många hk 660:in landar på om man tar bort strypningarna?
Och om det kan va nått för mig som är nybörjare?
 
Tränger mig på

Suttit å läst i tråden, ska med köpa en här nu men vet i tusan.
Enligt säljaren så skulle de nästan bara vara elstarten som skiljde de 2 modellerna åt.

Vad ligger kostnaden på för servicen???

Tack på förhand.. :confused:

Wesslan skrev:
Ja, så vad blir serviceintervallen och mellanservicarna på en 660 då?

640 är ju iaf: 500/250

660: 250/125?
 
Mortis skrev:
Suttit å läst i tråden, ska med köpa en här nu men vet i tusan.
Enligt säljaren så skulle de nästan bara vara elstarten som skiljde de 2 modellerna åt.

Vad ligger kostnaden på för servicen???

Tack på förhand.. :confused:

Det är nog snarare mellan 660 och 625 elstarten skiljer. 640n är en mer touringanpassad motard.
 
p0nta skrev:
Haha jag sa inget om mer effekt det va damen i luren som sa att hon skulle kolla om det va ursprungseffekt :)
Nu måste jag naturligtvis fråga hur många hk 660:in landar på om man tar bort strypningarna?
Och om det kan va nått för mig som är nybörjare?

Fem hästar mer på bakhjulet än 640n ungefär. Mer vrid än 640n med. Fast den väger 15-20 kilo mindre också.
 
Mortis skrev:
Suttit å läst i tråden, ska med köpa en här nu men vet i tusan.
Enligt säljaren så skulle de nästan bara vara elstarten som skiljde de 2 modellerna åt.

Vad ligger kostnaden på för servicen???

Tack på förhand.. :confused:

100-mila servicen gick på 1600 inkl allt för mig. 250-milarn kanske kostar runt 1000. Efter 600 (?) mil gäller inte garantin längre så det finns det väl ingen större anledning att göra den på firma.
 
Ska förmodligen sälja bilen i morgon och då börjar hojletandet på allvar :)
Är väldigt sugen på en 660 men är osäker om det kan vara nått för mig som är helt grön på hoj.
Det verkar ju som det finns några som har lite problem med att det är kickstart på dem.
Är 660 svårstartat eller är det nått man lär sig med tiden?
Behöver lite råd :)
tack på förhand mvh ponta
 
p0nta skrev:
Ska förmodligen sälja bilen i morgon och då börjar hojletandet på allvar :)
Är väldigt sugen på en 660 men är osäker om det kan vara nått för mig som är helt grön på hoj.
Det verkar ju som det finns några som har lite problem med att det är kickstart på dem.
Är 660 svårstartat eller är det nått man lär sig med tiden?
Behöver lite råd :)
tack på förhand mvh ponta
Den e aplätt att kicka, min startar alltid på första kicket!!
 
p0nta skrev:
Ska förmodligen sälja bilen i morgon och då börjar hojletandet på allvar :)
Är väldigt sugen på en 660 men är osäker om det kan vara nått för mig som är helt grön på hoj.
Det verkar ju som det finns några som har lite problem med att det är kickstart på dem.
Är 660 svårstartat eller är det nått man lär sig med tiden?
Behöver lite råd :)
tack på förhand mvh ponta

Kickar igång den med badtofflor på första! jag har aldrig haft problem med att få igång den. Men vissa verkar ha, så du kan ju prov kicka den några gånger om du får chans att provköra.

/BV
 
Hur är 660:in att köra då är den snäll mot en nybörjare eller bör jag börja med nån lugnare maskin?
Och hur är det med kvaliten?
 
KICKA = in med dekompen, kicka sakta tills du hör ett "klonk" släpp upp kicken, tryck sedan ner kicken en liten bit med dekompen inne. släpp upp kicken o kicka. behöver ej vara hårt, bara bestämt! Busenkelt! :banana Startar den ej nu så kan det vara dax o kolla ventilerna. :rolleyes:
 
p0nta skrev:
Hur är 660:in att köra då är den snäll mot en nybörjare eller bör jag börja med nån lugnare maskin?
Och hur är det med kvaliten?

Den funkar finfint som förstamaskin. Skillnaden mot 640 är inte så stor som folk säger. Kvalitén är inte som japanare men å andra sidan är den mkt piggare. Det är en mittimellare på allt.
 
eisbaer skrev:
Den funkar finfint som förstamaskin. Skillnaden mot 640 är inte så stor som folk säger. Kvalitén är inte som japanare men å andra sidan är den mkt piggare. Det är en mittimellare på allt.


Såklart det inte är så mkt skillnad då 640 fick lite extra Hk på -03 med High-Flow toppen!
 
Back
Top