640 SM eller Duke?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Går och trampar och funderar på att utöka familjen med en KTM och undrar om det är någon märkvärd skillnat på motorn eller köregenskaperna mellan 640sm och Duke:en? Den enda KTM jag kört är en 525 och den är väl ganska mycket racigare än dom störr modellerna, jag vär bara ute efter en billig lekhoj för småturer och bakhjulsbus?

Hightuned skrev:
Går och trampar och funderar på att utöka familjen med en KTM och undrar om det är någon märkvärd skillnat på motorn eller köregenskaperna mellan 640sm och Duke:en? Den enda KTM jag kört är en 525 och den är väl ganska mycket racigare än dom störr modellerna, jag vär bara ute efter en billig lekhoj för småturer och bakhjulsbus?

Jag är en nybliven ärgare till en KTM Duke och jag är grymt nöjd med det köpet. Du kommer också att bli nöjd om du skaffar en Duke.

En kompis tipsade mig om att titta efter KTM 625 super comp eller 660 super comp eller scm,tror jag de kallas.De skulle vara lite mer effektfulla o bus kul hojar.
Vad säger ni andra om det i val av KTM hoj?.

Duken är lite klumpigare. Har en massa dyr plast. Ska du ha nått att busa och krascha med köp inte den. Elstart är en stor fördel med just Duken samt att den går bra att åka lite längre turer med

WestW skrev:
Duken är lite klumpigare. Har en massa dyr plast. Ska du ha nått att busa och krascha med köp inte den. Elstart är en stor fördel med just Duken samt att den går bra att åka lite längre turer med
640:in har elstart vilket även 625 från -03 & nyare har.

har inte kört så mycket annat motard aktigt, men min Duke är ruskigt kul att köra.
Både leka på och åka långt, tog en 20mil sväng förra veckan och rejsade med polarna på Laxå vägen, helt OK på transport stäckorna och riktigt nice på kurvig väg.
och vet du vad det bästa med allt är Hightuned?? den är till salu, för här skall åkas RR på en R6 och då måste Duken bort.
Kolla annonslänk nedan.

Petter

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...