GSXR1100R
The older i get the faster i was
NEC
Denna racehelg var vi bättre organiserade än någonsin trodde vi, allt verkade vara i ordning och fungera.
Vi sammanstrålar i Gisleparken redan på fredag kväll, Zolitch hade tröttnat på lökmekarna så han såg till att NSB33 var på plats som mekaniker, det kanske låter konstigt att ha en superbikeförare som mekaniker med tanke på vi har Sugo och valmers som andra och tredjeförare, men vi tror att NEC racen kan vinnas i depån.
Efter en mysig natt i snarkstugan så rullar teamet upp mot Torpet, denna gång har vi även hyrt in Lunkan som betongläktarsovare/tankare.
Förarmötet blir lika roligt som vanligt med härliga kommentarer på danska från Räcerkim, alla verkar lagomt förvirrade efter mötet och det känns bra.
Grabbarna sticker ut och kvalar medans vi äter frukost, vädret är som vanligt på Torpet lite ostadigt och regnet hänger i luften.
Dags för start och nästan alla team är i tid på gridden detta race, starten går och alla springer utom Zölitch som sakta lunkar över banan i vetskap om att racet ska hålla i sex timmar.
Som vanligt så kör Zölitch upp oss ur bottenträsket till mellanskiktet på nolltid, efter knappt en timme så går vår hjälte in för tankning, tankningen går perfekt och vi skickar ut Sugo som nu ser ganska vaken ut.
Sugo halvtimme har förvandlats till Sugo heltimme, vi myser när Sugo efter en timme går in för tankning.
Nu skickar vi ut valmers och hoppas på SC för att slippa tappa allt för många placeringar, valmers myser runt och kollar på maskrosorna i karusellen.
Ännu en tankning och nu skall beslutet om däckbyte göras, däcken ser dock friska ut och Zölitch dånar ut på en långstint.
NSB33 tycker att vi borde ha bytt däck men vi har en hemlig strategi som går ut på att köra sakta så att däcken håller, denna strategi passar Sugo och valmer som en handske.
Ännu en tankning och Sugo vinglar ut på banan mot nya äventyr, Sugo kämpar och kör mer än en timme innan han kroknar.
Vi tankar en sista gång och vägrar att titta på däcken trots inrådan från bättre vetande.
valmers mysrejsar i bästa SMC tempo och vi tar målflagg efter att Bad Boy Jimmy har varvat valmers fjorton gånger.
#63 RRR tar en 12:te plats eftersom Miinin valde DNF (Did Not Fuel) på sista varvet, det står att vi kom på 13:de plats men det stämmer inte... kanske.
Denna racehelg var vi bättre organiserade än någonsin trodde vi, allt verkade vara i ordning och fungera.
Vi sammanstrålar i Gisleparken redan på fredag kväll, Zolitch hade tröttnat på lökmekarna så han såg till att NSB33 var på plats som mekaniker, det kanske låter konstigt att ha en superbikeförare som mekaniker med tanke på vi har Sugo och valmers som andra och tredjeförare, men vi tror att NEC racen kan vinnas i depån.
Efter en mysig natt i snarkstugan så rullar teamet upp mot Torpet, denna gång har vi även hyrt in Lunkan som betongläktarsovare/tankare.
Förarmötet blir lika roligt som vanligt med härliga kommentarer på danska från Räcerkim, alla verkar lagomt förvirrade efter mötet och det känns bra.
Grabbarna sticker ut och kvalar medans vi äter frukost, vädret är som vanligt på Torpet lite ostadigt och regnet hänger i luften.
Dags för start och nästan alla team är i tid på gridden detta race, starten går och alla springer utom Zölitch som sakta lunkar över banan i vetskap om att racet ska hålla i sex timmar.
Som vanligt så kör Zölitch upp oss ur bottenträsket till mellanskiktet på nolltid, efter knappt en timme så går vår hjälte in för tankning, tankningen går perfekt och vi skickar ut Sugo som nu ser ganska vaken ut.
Sugo halvtimme har förvandlats till Sugo heltimme, vi myser när Sugo efter en timme går in för tankning.
Nu skickar vi ut valmers och hoppas på SC för att slippa tappa allt för många placeringar, valmers myser runt och kollar på maskrosorna i karusellen.
Ännu en tankning och nu skall beslutet om däckbyte göras, däcken ser dock friska ut och Zölitch dånar ut på en långstint.
NSB33 tycker att vi borde ha bytt däck men vi har en hemlig strategi som går ut på att köra sakta så att däcken håller, denna strategi passar Sugo och valmer som en handske.
Ännu en tankning och Sugo vinglar ut på banan mot nya äventyr, Sugo kämpar och kör mer än en timme innan han kroknar.
Vi tankar en sista gång och vägrar att titta på däcken trots inrådan från bättre vetande.
valmers mysrejsar i bästa SMC tempo och vi tar målflagg efter att Bad Boy Jimmy har varvat valmers fjorton gånger.
#63 RRR tar en 12:te plats eftersom Miinin valde DNF (Did Not Fuel) på sista varvet, det står att vi kom på 13:de plats men det stämmer inte... kanske.
Last edited: