#63 RRR dubbelrapport NEC & REC Anderstorp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
NEC

Denna racehelg var vi bättre organiserade än någonsin trodde vi, allt verkade vara i ordning och fungera.

Vi sammanstrålar i Gisleparken redan på fredag kväll, Zolitch hade tröttnat på lökmekarna så han såg till att NSB33 var på plats som mekaniker, det kanske låter konstigt att ha en superbikeförare som mekaniker med tanke på vi har Sugo och valmers som andra och tredjeförare, men vi tror att NEC racen kan vinnas i depån.

Efter en mysig natt i snarkstugan så rullar teamet upp mot Torpet, denna gång har vi även hyrt in Lunkan som betongläktarsovare/tankare.

Förarmötet blir lika roligt som vanligt med härliga kommentarer på danska från Räcerkim, alla verkar lagomt förvirrade efter mötet och det känns bra.

Grabbarna sticker ut och kvalar medans vi äter frukost, vädret är som vanligt på Torpet lite ostadigt och regnet hänger i luften.

Dags för start och nästan alla team är i tid på gridden detta race, starten går och alla springer utom Zölitch som sakta lunkar över banan i vetskap om att racet ska hålla i sex timmar.

Som vanligt så kör Zölitch upp oss ur bottenträsket till mellanskiktet på nolltid, efter knappt en timme så går vår hjälte in för tankning, tankningen går perfekt och vi skickar ut Sugo som nu ser ganska vaken ut.

Sugo halvtimme har förvandlats till Sugo heltimme, vi myser när Sugo efter en timme går in för tankning.

Nu skickar vi ut valmers och hoppas på SC för att slippa tappa allt för många placeringar, valmers myser runt och kollar på maskrosorna i karusellen.

Ännu en tankning och nu skall beslutet om däckbyte göras, däcken ser dock friska ut och Zölitch dånar ut på en långstint.

NSB33 tycker att vi borde ha bytt däck men vi har en hemlig strategi som går ut på att köra sakta så att däcken håller, denna strategi passar Sugo och valmer som en handske.

Ännu en tankning och Sugo vinglar ut på banan mot nya äventyr, Sugo kämpar och kör mer än en timme innan han kroknar.

Vi tankar en sista gång och vägrar att titta på däcken trots inrådan från bättre vetande.

valmers mysrejsar i bästa SMC tempo och vi tar målflagg efter att Bad Boy Jimmy har varvat valmers fjorton gånger.

#63 RRR tar en 12:te plats eftersom Miinin valde DNF (Did Not Fuel) på sista varvet, det står att vi kom på 13:de plats men det stämmer inte... kanske.
 
Last edited:
Bra rapport och bra kört! :)

Ingenstans tackar ni dock # 3 för boxplats. Sugo kom med tindrande ögon och frågade, hur kan någon motstå något sådant.

Ni drog otur över oss med er oordning i boxen, vi blev helt förvirrade och vurpade redan på kvalet :mad:

Jaja vi sparade in på däckskostnad iallafall :)
 
Last edited:
REC

Sent på lördag kväll så ringer vår gamle B-förare Martinus, han rabblar osammanhängande något om att vi ska köra REC på söndag, eftersom hela teamet är kvar så väljer temchefen att testa om Sugo kanske är mer lämpat för REC än NEC.

Det får bli Martinus & Sugo som kör, valmers kränger ostar och teamchefen tankar som vanligt.

Söndag förmiddag så anländer valmers och teamchefen 11.05 till Torpet, vi hinner precis göra klart allt innan start, Zolitch fick offra lite delar från sin kåsäcksa för att få ordning på Martinus ratbajk.

Martinus tar starten och kör slalom mellan hojarna som snart ligger utspidda över hela banan, det är ett klotkalas utan dess like.

Det är kallt och duggregn så greppet är inte helt optimalt, men vi håller oss på hjulen och snart kommer veklingen Martinus in och gråter om kalla fingrar, detta gör att vår depåstrategi spricker som ett nyårslöfte.

Nästa problem var att Martinus ratbajk tar 5 minuter att tanka, detta eftersom han har ett för litet hål i tanken så att luften inte hinner ur.

Sugo sticker ut och kör tills han tröttnar och vi funderar på att skicka upp Sugo till Gislaved för att tanka på macken istället.

Martinus tar tredje stint och kör SOS, det är viktigt att hålla sig på hjulen nu när alla andra spelar bowling med hojarna i kurvorna.

Vi tappar 22 placeringar vid tankningen och skickar ut Sugo igen.

Ingen mat till mekanikerna och Martinus får skällning i kubik, dessutom vet han inte var soppadunkarna finns, när han äntligen hittar den sista dunken så är den tom.

Teamchefen är rasande och Martinus ser ut som en hundvalp när han ska ut på sista stint.

#62 Strider vinglade in för en splash and däsch, Martinus kör upp oss till en 12:te plats när målflaggan faller, Sugo är lämpat för REC och nu letar vi nya förare.

/Teamchefen
 
Last edited:
Bra rapport och bra kört! :)

Ingenstans tackar ni dock # 3 för boxplats. Sugo kom med tindrande ögon och frågade, hur kan någon motstå något sådant.

Ni drog otur över oss med er oordning i boxen, vi blev helt förvirrade och vurpade redan på kvalet :mad:

Jaja vi sparade in på däckskostnad iallafall :)

Enligt trovärdiga källor så hade "någon" kastat ett bananskal i just den kurvan som ni kastade er i.

Detta gör att ni helt gratis kan få ut nya kåpor och allt annat mums på er licensförsäkring, det enda ni behöver att göra är att ange vilken typ, årsmodell, färg på bananskalet samt MC-IDCARD nummer till arrangören.

Tack för plats i box :tummenupp
 
Bra rapport och bra kört! :)

Ingenstans tackar ni dock # 3 för boxplats. Sugo kom med tindrande ögon och frågade, hur kan någon motstå något sådant.

Ni drog otur över oss med er oordning i boxen, vi blev helt förvirrade och vurpade redan på kvalet :mad:

Jaja vi sparade in på däckskostnad iallafall :)

Var ni som åkte av i Opeln? Måste gått bra fort om ni kom så långt ut?

Hoppas ingen slog sig.

/Urban
 
Var ni som åkte av i Opeln? Måste gått bra fort om ni kom så långt ut?

Hoppas ingen slog sig.

/Urban
Bakramen försvann och hojen såg rätt så begagnad ut, det är dock manligt att tokmula redan i kvalet, speciellt när det inte är någon risk för utkvalning.

Det var många i REC som var lite överheta på det kalla och våta underlaget, det blev massor av DNF.
 
Det gick inte fort kan jag kan jag säga, helt ny hoj för mig vilket gjorde att jag gick lugnt tillväga och kände på den.

Jag hade kört ett utvarv och hade sålunda påbörjat mitt andra varv när jag tänker efter så det gick i måttlig fart. Bromsar,växlar ner, släpper broms och börjar lägga ner och sen är det rutschkana helt plötsligt. :mad:

Ja det var bra glid i yamahan :gnissla

Inga personskador, bara ett stukat ego. (och plånbok)
 
Mycket roande läsning.

Och tack för dom uppmuntrande påhoppen efter vår aspirerande klottkungs vurpa.
Det var tydligen något om att det var lite blött eller något:gnissla

Liket vaknade efter lite påsättning i insugen sen gick den som på räls:yoparty
 
:D Bra rapport och instämmer i det mesta!
Inte dåligt med tanke på 1 set däck :tummenupp
 
Eftersom förarna i #63 RRR feat. EMR är födda 1859, 1869 och 1872 brukar vi köra enligt principen ålder före skönhet. Vår teamchef är född 1862. Tyvärr är äldst snabbast. :mad:

En annan sak som börjar bli jävligt irriterande är att vi tenderar att ligga jämt med #97 Triumph Center Copenhagen genom racet, och under andra halvan av racet går vi förbi. Ut på sista stint är målet alltid att hålla trajhelvetet bakom oss. Vad händer? Jo, några varv före målgång hör man ett välbekant motorljud bakom sig, och plötsligt är jävelbjörn (så heter han fr.o.m. nu) förbi. Nu jävlar tänker man och hänger på. En kurva senare inser man att påhängningen är lika framgångsrik Ilmors MotoGP-säsong. :mad:

Härmed har vi förklarat krig mot #97 och jävelbjörn!
 
:D Bra rapport och instämmer i det mesta!
Inte dåligt med tanke på 1 set däck :tummenupp
Stort tack från hela teamet, du är en väldigt seriös och duktig mekaniker.

Synd att resten av oss inte är speciellt seriösa, men vi har ju kul iaf och det är huvudsaken.

En annan sak som börjar bli jävligt irriterande är att vi tenderar att ligga jämt med #97 Triumph Center Copenhagen genom racet, och under andra halvan av racet går vi förbi. Ut på sista stint är målet alltid att hålla trajhelvetet bakom oss. Vad händer? Jo, några varv före målgång hör man ett välbekant motorljud bakom sig, och plötsligt är jävelbjörn (så heter han fr.o.m. nu) förbi. Nu jävlar tänker man och hänger på. En kurva senare inser man att påhängningen är lika framgångsrik Ilmors MotoGP-säsong. :mad:

Härmed har vi förklarat krig mot #97 och jävelbjörn!

Tydligen så skickar dom ut Jävelbjörn så fort dom ser att du är ute och vinglar på banan, en hård men lönsam taktik från #97 Triumph Center Copenhagen.

Mycket roande läsning.

Och tack för dom uppmuntrande påhoppen efter vår aspirerande klottkungs vurpa.
Det var tydligen något om att det var lite blött eller något:gnissla

Liket vaknade efter lite påsättning i insugen sen gick den som på räls:yoparty
Full gas är rätt medicin för att väcka igång en nersurad morot, tänk på att Madicken alltid surar ner moppen när han fiser runt på banan.
 
Last edited:
Michael, du är en grymskribent! Sättet som du dissar dina teamkamrater är mycket underhållande och intressant; man får en riktig "hemma hos" känsla!:tummenupp
Dokumentation = Gsxrrrrrrrrr100000000000000000
 
Nu vill jag inte vara sån men #97 är team M.A.M och oss är det inte lönt att kriga med vi brukar allt begå självmord eller leta reda på minorna på minfältet.
Nej nej nej inte i NEC, där är #97 Danskt och Trajjit med Jävelbjörn.

Michael, du är en grymskribent! Sättet som du dissar dina teamkamrater är mycket underhållande och intressant; man får en riktig "hemma hos" känsla!:tummenupp
Dokumentation = Gsxrrrrrrrrr100000000000000000

Jag dokumenterar tyvärr den bistra sanningen, det hemska är att jag liksom börjar tycka att teamets beteende är helt normalt.

Jag saknar den tiden då du och Chorez körde Veidec, där fanns det klass och stil i depån.
 
Last edited:
Det är fel på förgasarbryggan, jag kan inte göra något åt det! :huvet

Nja den var väl kanske på fel plats iaf efter att någon skakat om hojen lite.
Vi super limmar den nästa gång så ska det problemet vara ur världen.

Fan vet om vi inte ska sälja tebax hojen till Yamaha som ett test projekt:D
 
Nja den var väl kanske på fel plats iaf efter att någon skakat om hojen lite.
Vi super limmar den nästa gång så ska det problemet vara ur världen.

Fan vet om vi inte ska sälja tebax hojen till Yamaha som ett test projekt:D
Aluminiumåtervinningen kanske tar emot liket...
 
Back
Top