Gixxer 1000
Medlem
Har fastnat i funderingarna och känner att jag behöver lite input, gärna av dom som har erfarenhet av olika hojar.
Jag kör alltså 750 på bana idag mest på kul och under -07 för att känna om kroppen pallar med det längre. ( körde nåt b-race -05, och ett erf -06)
Även om farten inte är så imponerande så har jag vissa funderingar på att köra ngn tävling nästa år, rookie eller b-race.
Det är här som funderingarna kommer, en 750-04 körde man jämt med en tidig R1 förut men idag så blir man avhängd rätt rejält, iaf. på vissa banor av alla 1000, och det är ju dom man ska köra med. Så vad göra, köra 1000 eller 600 eller hänga kvar vid det man har??
Jag har kört en del 1000 på bana och jag kör ungefär lika fort med 750.
600 har jag aldrig kört varken på bana eller gata, så jag har ingen aning.
Vad är eran upplevelse som kört fler strl på hoj??
Blir jag ännu långsammare med en 600?
Hur är en Suzuki 600 -04 effektmässigt jmfr med andra 600?
Är konkurrensen ännu hårdare i 600?
Vad är det som gör att så många fastnar för 600? (dom är väl flest?)
En synpunkt som jag hört är att det är lättare att köra fort med en 1000, att med en 600 måste man ligga närmare gränsen i kurvorna för att kompensera för det man tappar på rakorna. ( om man vill få till samma varvtider) Det är väl naturligtvis en fråga om vana och tycke o smak. Man blir imponerad när man ser en kille som Filip köra sin fjolårs 600 och sätta en 7:a direkt, det visar väl om inte annat att det beror mer på föraren än materialet.
Vad tror ni, är det svårt att gå från 1000 och 750 ner till 600?
Prova är så klart bäst, men i det här läget så är jag tacksam för alla råd och tips.
PS. Skrev inte i rookie, eftersom dom som förmodligen har dom bästa svaren i den här frågan kanske inte alltid läser där.
Jag kör alltså 750 på bana idag mest på kul och under -07 för att känna om kroppen pallar med det längre. ( körde nåt b-race -05, och ett erf -06)
Även om farten inte är så imponerande så har jag vissa funderingar på att köra ngn tävling nästa år, rookie eller b-race.
Det är här som funderingarna kommer, en 750-04 körde man jämt med en tidig R1 förut men idag så blir man avhängd rätt rejält, iaf. på vissa banor av alla 1000, och det är ju dom man ska köra med. Så vad göra, köra 1000 eller 600 eller hänga kvar vid det man har??
Jag har kört en del 1000 på bana och jag kör ungefär lika fort med 750.
600 har jag aldrig kört varken på bana eller gata, så jag har ingen aning.
Vad är eran upplevelse som kört fler strl på hoj??
Blir jag ännu långsammare med en 600?
Hur är en Suzuki 600 -04 effektmässigt jmfr med andra 600?
Är konkurrensen ännu hårdare i 600?
Vad är det som gör att så många fastnar för 600? (dom är väl flest?)
En synpunkt som jag hört är att det är lättare att köra fort med en 1000, att med en 600 måste man ligga närmare gränsen i kurvorna för att kompensera för det man tappar på rakorna. ( om man vill få till samma varvtider) Det är väl naturligtvis en fråga om vana och tycke o smak. Man blir imponerad när man ser en kille som Filip köra sin fjolårs 600 och sätta en 7:a direkt, det visar väl om inte annat att det beror mer på föraren än materialet.
Vad tror ni, är det svårt att gå från 1000 och 750 ner till 600?
Prova är så klart bäst, men i det här läget så är jag tacksam för alla råd och tips.
PS. Skrev inte i rookie, eftersom dom som förmodligen har dom bästa svaren i den här frågan kanske inte alltid läser där.