600 vs 1000

Medhålles. Tyvärr bor jag mitt i byn så jag måste alltid tråckla mig ur när jag ska ut och köra.

CorbenDallas skrev:
Sporthoj i stan är sällan skoj...

låDan skrev:
HAH! Lycka till! inget bräcker min "moderngixxer" :yoparty

Ja skulle rekomendera en gold wing med sidovagn i ditt fall,poser! :arsele

Det är bara för du vill att jag skall skjutsa omkring dig så du kan stå i sidovagnen i string och läderkeps på pridefestivalen som du åker till varje år :ajjabajja

The Svånk skrev:
Kollat lite efter ny hoj och sett att 600 ligger på samma om inte högre begagnat pris än 1000 cc :va
Först och främst gäller detta R1 och R6.
Varför betalar folk lika mkt för en 600 när man kan få en 1000 för samma pris?
Vad är fördelen med en 600?

Lägre driftkostnader (framförallt försäkring :lol ) och ett smidigare, roligare paket helt enkelt. Att man måste hålla mer snurr på en 600 för att det ska gå riktigt fort är en vanesak. Det är få 1000 som hänger av en 600 på kurvig väg.... :D och det är väl så man ska köra hoj...??

Jag tyckte också så med första hojen men efter att ha kört en 1000 så känns det som "no turning back". Kanske om man körde mycket bana att det skulle vara en helt annan grej. Ur kostnadsperspektiv så skiljer det inte mycket tycker jag.

600 vs 1000...gör som alla andra med liten mandum ta en 1000..
MEN vill du lär dig köra hoj...ta en 600..

Då borde man ju vara ännu grymmare på att köra om man hade en 125:a eller en PW50. DÅ borde man lära sig att köra. :-p

E22 skrev:
600 vs 1000...gör som alla andra med liten mandum ta en 1000.. MEN vill du lär dig köra hoj...ta en 600..

The Svånk skrev:
...svina med tjejen...
Det var iofs lite mer information än vi bad om ( :lol ) men skall ni åka två mycket är nog en 1000 att föredra.

750-04 verkar va den ultimata hojjen och det syns oxså på begagnat marknaden , inte en jävel till salu.
Tror att en 1000cc skulle passa mig ganska bra ,MEN då kommer jag nog aldrig att kunna ge en 600 en ärlig chans att visa vad den går för.
Så det blir att plåga mitt motoröra med en 600 i varje fall i början av nästa säsong , e den helt åt helvete är det ju bara att byta.
Tror det är roligare att veta att man har nåt att byta upp sig till när man börjar bli för van än att köpa det värsta med än gång och inte ha några alternativ kvar.
Tack för alla tips ändå :tummenupp

Kollade upp va en trafikförsäkring kosta på en cbr600rr ,10353kr om året.
Inte så blodigt eller?

#Olsson# skrev:
Det är bra att vara fet om man vill hjula. Mycket vikt o gärna ovanför masscentrum gör det hela lite lättare :hihi
Ahaaa, det det är därför en tunnis som jag har så svårt för det där? Tack för upplysningen! För övrigt missade du en ok dag på Kinnekulle i söndags. Kan det bli en tur i helgen månne eller har mopeden din intagit sitt vinteride?

Har ägt gsxr 1100, R1, T595 och äger nu en ZX-6 '04, har skjutsat på samtliga och visst är 6'an lite tröttare (mot R1 iaf) men det är inget bekymmer, köra solo så funkar kawwan ypperligt, finns pulver så det räcker, provkör och skapa egna värderingar, jag är mer nöjd med 6:an än med rettan,mycket tack vare väl avstämt chassie t.ex.

tror inte det sålts så många heller men kan ju ha fel.....

The Svånk skrev:
750-04 verkar va den ultimata hojjen och det syns oxså på begagnat marknaden , inte en jävel till salu.
Tror att en 1000cc skulle passa mig ganska bra ,MEN då kommer jag nog aldrig att kunna ge en 600 en ärlig chans att visa vad den går för.
Så det blir att plåga mitt motoröra med en 600 i varje fall i början av nästa säsong , e den helt åt helvete är det ju bara att byta.
Tror det är roligare att veta att man har nåt att byta upp sig till när man börjar bli för van än att köpa det värsta med än gång och inte ha några alternativ kvar.
Tack för alla tips ändå :tummenupp

dyrt tycker jag men jag har billig förs,5000kr år för trafik på min

The Svånk skrev:
Kollade upp va en trafikförsäkring kosta på en cbr600rr ,10353kr om året.
Inte så blodigt eller?

Nicke skrev:
Då borde man ju vara ännu grymmare på att köra om man hade en 125:a eller en PW50. DÅ borde man lära sig att köra. :-p
jaaaa om du klarar av att piska en kubikbögare på en 1000kubikare med en 125:a då anser jag att man är bra på att köra hoj...

vad kör ni för vägar neröver egentligen? här uppe har vi inte så många bra mindre vägar så vi kör oftast på större o då går det rätt fort så tror aldrig jag blivit ifrån åkt av en 600 visst har jag blivit lite efter i nån kurva nångång men då kommer jag ikapp på nästa raka när man åker 200+
tycker oftast våra körningar går väl fort blir jobbigt med all fartvind,kanske borde köpa en touring*ler*

E22 skrev:
jaaaa om du klarar av att piska en kubikbögare på en 1000kubikare med en 125:a då anser jag att man är bra på att köra hoj...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla