Japp. Kanonklass.E de 250Rookie som det syftas på?![]()
![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp. Kanonklass.E de 250Rookie som det syftas på?![]()
![]()
![]()
Finns nog inget bra svar på det. Vet inte hur klasserna är uppdelade i antal bland A förarna men det är BETYDLIGT fler som kör R600 än R1000. I R600 blir folk utkvalade istortsett varje tävling medans det (nästanintill?) aldrig händer i R1000. Borde finnas hojjar till salu nu men vet att det var liknande problem i slutet av förra säsongen. Helt plötsligt börjar folk lägga ut sina hojjar så det är bara att vänta så dyker det nog upp något strax![]()
Vet du vart man kan se antalet utkvalade och antalet som får plats på startplattan. Vore tråkigt om man alltid skulle blir utkvalad.
Du blir inte utkvalad på tid utan att det är fler anmälda än som får starta, då blir det iofs de långsammaste som inte får starta men man kör inte med någon procentregel i Sverige som i GP.Vad snackar vi för tider man måste sätta för att inte bli utkvalad?
Senast på Scandinavian Open på Gelleråsen, i början av september, då blev jag och en kille till utkvalade.
2st totalt alltså på den tävlingen.
du?? Du är ju snabber i vanliga fall![]()
Ja, nu är ju en 600 hetsigare för all del, med en mycket vassare effektkurva, där allt kommer på en gång = pungspark.
Och att börja med en SS600 är väl ganska modigt/oekonomiskt? Man går omkull en hel del i början, och ju dyrare cykel, desto dyrare krascher. Och jag skulle vilja påstå att man lär sig mer på en lite äldre hoj, än en som gör allt åt en.
Så jag har stor beundran till alla dom som kör fort med 600.
Alltid misstänkt att du varit lite kär i mig![]()
![]()
björn
Nu har jag kollat runt och hittat maxantalet till start på ett race.
Falkenberg
Tävling: 31
Anderstorp
Tävling: 50
Gelleråsen
Tävling: 32
Jag hittade inget om Linköping och Knutstorp tyvärr.
Vart kan jag nu hitta antalet som kvalade och sedan hur många som verkligen körde racet?![]()
Fungerar det så på fler banor än linköping? Låter som en väldigt bra idé så man slipper åka till en tävling och sedan stå på läktaren.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |