60 lr 40 Grader

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Hur funkar det kan man tvätta jeansen i 60 gr bomull lr fintvätt :va .Jo hon drog förra veckan

KGK skrev:
2185840 40 funkar väl bra, tvättmaskiner är bra uppfinning :tummenupp

dom gnäller sällan lika mycket

De e bedrövligt hittade inte manualen, de e sant de e svårt att hitta en tvätterska som e glad villig och tacksam

Jag håller på och sliter in mina Nudie "Baggy Bjorn" (dry) just nu. Har haft dem sedan i jul och det är väl ett par månader kvar tills det är dags för första tvätten.

Vänd byxorna ut och in. 60grader funkar (40 funkar också). Tvättmedlet ska inte ha något blekmedel!

http://www.nudiejeans.se/nakedtruth/takecare.php

2ono skrev:
2185854 De e bedrövligt hittade inte manualen, de e sant de e svårt att hitta en tvätterska som e glad villig och tacksam

Tvättmaskiner är riktigt bra..speciellt på spinn :brynad

Tvättar alltid jeans på 40 och mörka jeans ut och in och ALDRIG torktumlare (djävulens påfund..mina fina stretchjeans passar numer bara min gamla Barbiedocka :huvet )

Själv gör jag så när tvättet ska torkas att jag tummlar allt i ca 30 min så att kläderna blir ljumna (fortfarande genomblöta, men ljumna), sedan så hänger jag allt utom strumpor och kallingar. Funkar riktigt bra faktiskt behöver aldrig stryka något heller (okej då skjortor) eftersom kläderna är ljumna när de hängs. Testa detta och ni kommer ha fina kläder som fortfarande har samma storlek som innan tvätt. :hihi

Till att börja med ska du absolut inte tvätta jeansen första halvåret då tappar dom formen! tvättar du jeansen innan är dom jätte tighta när du tvättat och slappa efter ett par dagar, väntar du ett halvår är det nästan ingen skillnad mellan nytvättade och senare..

annars är det 60 eller 40 båda funkar. ut och in om du vill bevara färgen.

Nursey skrev:
2185980 Tvättmaskiner är riktigt bra..speciellt på spinn :brynad

Tvättar alltid jeans på 40 och mörka jeans ut och in och ALDRIG torktumlare (djävulens påfund..mina fina stretchjeans passar numer bara min gamla Barbiedocka :huvet )

Tack Syster :pannkyss hur skulle vi klara oss utan er Q , min torktumlare gick sönder för en månad sen .

Jag tycker jeansen är som skönast när dom e riktigt slitna, mina brukar dock slitas onormalt i grenen :va

2ono skrev:
2186330mina brukar dock slitas onormalt i grenen :va

Gör väl alla?? jag brukar lämna dom till en skräddare syns inte där endå och dom går alltid sönder när dom är som bäst!

Jag tvättar all tvätt i 40 grader, förutom sängkläder och handdukar som körs i 90 grader. Och viss tvätt kanske bara 30, men det är isåfall tjejens prylar.
Torktumlar alltid jeansen, annars blir de bara obekväma att gå i första dygnet.
Det var ju nån dåre på SH som sa att man inte ska tvätta jeansen mer än nån gång om året :brinnerup Riktigt äckligt, max 3 dagars användande innan tvätt säger jag. Ok om man inte har dem mer än nån timme per dag eller så, då är det en annan femma.

För övrigt så rockar mjukisbyxor :yoparty Sånt har jag alltid på mig hemma numera om jag inte sitter i kallingarna...

Dee_cati skrev:
2187243Det var ju nån dåre på SH som sa att man inte ska tvätta jeansen mer än nån gång om året :brinnerup Riktigt äckligt, max 3 dagars användande innan tvätt säger jag. Ok om man inte har dem mer än nån timme per dag eller så, då är det en annan femma.
Ett par jeans som man köper som otvättade dry ska inte tvättas för snabbt efter köpet. Det förstör dem.

Köper man ett par tvättade eller färdigslitna jeans spelar det ingen roll.

Esquire skrev:
2188419 Ett par jeans som man köper som otvättade dry ska inte tvättas för snabbt efter köpet. Det förstör dem.

Köper man ett par tvättade eller färdigslitna jeans spelar det ingen roll.

Preciesly. Det är vi dryslavar som får gå runt i skitiga byxor. Fast lägg dem i frysen så försvinner de flesta dofterna. (Om du nu upplever dessa som ett problem)

Skaffa en husmor, Hittar dom bla på GoldenHits, eventuellt Rosendals trädgård om du vill spana på dagtid !!

Bärgren skrev:
2188638 Preciesly. Det är vi dryslavar som får gå runt i skitiga byxor. Fast lägg dem i frysen så försvinner de flesta dofterna. (Om du nu upplever dessa som ett problem)
Fan tror jag måste börja tvätta själv morsan sabbar ju fan alla mina kläder. svart är bara att glömma.. 800 kronners tröjer och tshirtar är grå efter två tvättar.. :6surkart Jeans ska vi inte tala om.

svarta kläder ska du inte använda sköljmedel till.. dom håller svarta färgen bättre om du kör utan

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back