TomK
hela världen är min rejsingbana
Jag fixade till hjulaxel-kraschpuckar idag. Kollade först på lösa skateboardhjul, men de kostade 350:- för billigaste uppsättningen och då utan kullager eller annat som underlättar montering. Så jag knatade iväg till Intersport och köpte en komplett juniorbräda för 200:- och hos Clas Ohlsson fann jag gängad M8-stång och låsmuttar och spärrbrickor (kostade 50:- till).
Inga problem att borra 8mm hål i de två muttrarna som låser hjulaxlarna och ta bort en plastplugg på vänster sida på bakaxeln, samt borra ur ett hål genom pluggen på högra sidan av framaxeln. Det visade sig att 8mm var den dimension som skateboarden hade på sina hjulaxlar och det var precis vad som gick att få in i hålet genom framaxeln (nåja, 9mm hade gått det med, men det är lite udda).
Jag får väl jaga tag i en digitalkamera och ta ett par bilder också...
Inga problem att borra 8mm hål i de två muttrarna som låser hjulaxlarna och ta bort en plastplugg på vänster sida på bakaxeln, samt borra ur ett hål genom pluggen på högra sidan av framaxeln. Det visade sig att 8mm var den dimension som skateboarden hade på sina hjulaxlar och det var precis vad som gick att få in i hålet genom framaxeln (nåja, 9mm hade gått det med, men det är lite udda).
Jag får väl jaga tag i en digitalkamera och ta ett par bilder också...
Bara torrtorkad med trasa ibland...
har förstås dragit på mig en riktig kill-förkylning lagom till helgen.