525 vs 625?

Som Boris säger är det inte värt att köra racer hoj på gatan. Bytte till en 690 från en 530 bara för att jag inte orkade med dessa oljebyten.
Jag åker ca 3-4 timmar i veckan vilket gör att man tillbringar en stor del i garaget med EXC hojarna.
Med 690:an tar jag mig fram överallt byter Olja efter 500 mil och Motorn och chassiet är mycket trevligare i farter över 100 på gruset.

Ser att du söker Motard men samma resonemang finns där antar jag..

Som Boris säger är det inte värt att köra racer hoj på gatan. Bytte till en 690 från en 530 bara för att jag inte orkade med dessa oljebyten.
Jag åker ca 3-4 timmar i veckan vilket gör att man tillbringar en stor del i garaget med EXC hojarna.
Med 690:an tar jag mig fram överallt byter Olja efter 500 mil och Motorn och chassiet är mycket trevligare i farter över 100 på gruset.

Ser att du söker Motard men samma resonemang finns där antar jag..

Beror ju helt på hur mycket man åker.. För mig blir det oljebyte drygt 1gång varannan vecka ibland mer sällan ( var 5e timme ) renovering hade jag räknat med varje vinter men kommer nog snarare bli varannan ( ca 100h ) Men kör man 3-4ggr i veckan förstår jag helt att det är ohållbart..

Beror ju helt på hur mycket man åker.. För mig blir det oljebyte drygt 1gång varannan vecka ibland mer sällan ( var 5e timme ) renovering hade jag räknat med varje vinter men kommer nog snarare bli varannan ( ca 100h ) Men kör man 3-4ggr i veckan förstår jag helt att det är ohållbart..

Ja helst skulle man ju ha 2 hojjar. En motard att leka med och en man kan köra till vardags med :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back