50cc räcker för att stunta

Vet någon hur denna hoj är?
Jag vill inte ha en hoj att hoppa i stora hopp med utan bara att busa lite med. Denna kostar 3400kr och det är lagom tycker jag. Dom för 15 har ju mer kvalitet osv men det är för mkt pengar!!!!

311.jpg


Specifikationer
1) Engine: 4 strokes, one cylinder
2) Displacement: 100cc
3) Capacity: 1.1L
4) Load capacity: 120kgMax
5) Max speed:75kms/h
6) Fuel: gasoline
7) Start system: Manual and electric start
8) Oil type: Petrol 93#
9) Throttle: hand twist control
10 Wheels: 2.50-14/3.00-12
11)Fluid shock absorption on front wheel
12)body size:1570*740*920mm
N.W.: 65kg G.W.: 80kg
 
Var finns den?

Nu blev ju jag sugen. :)

Står inget om effekten, ganska intressant o veta den när det är en diesel på 100cc, kan ju inte va mycket. :brinnerup
 
toca1 skrev:
ngn som vet vad/om det e ngn skilnad på dessa ,, däcken ser jag men annars?? Fan va coolt det va med en SM kittad mini :tummenupp

Edit; hehe missade ju bilden :huvet :D

Hjulen, och sadeln tror jag.. Sm-däcken till min går på typ 800:- totalt, så det är rätt billigt. Dock är det lite ballong-aktigt.. Menmen :P.
10" 10" ska det vara... 12" å 14" ser helt skumt ut. Jag tyckte först att 12,14 såg bättre ut, men efter att man sett Extreme:en IRL så tycker man tvärt om.


Kvalitén på extreme 107 är väll inte super, men inte dålig heller.
 
Last edited:
Krigge skrev:
Vi bor inte i USA men tala gärna om för mig när jag skall använda min knattecross för 45 tusen till nåt annat än lek.
Du menar alltså att en fullvuxen människa lätt kan köpa sig en xr50 och sen bara byta styre och dra ut och leka??

När använder du tex. en motocross till annat än lek? Tävling? Då är det bara att sätta sig ner och göra ett reglemente (Finns redan f.ö) så kan man tävla i 50cc också..

Ja, byt styre och ut och kör, du är välkommen och kolla när vi kör om du vill se hur det funkar.
 
Krigge skrev:
Den är alltså byggd för 85-95 kilo då eller?
Inte för inte som den ligger under "knatte" på honda.se
Jämför man en original xr mot en Fym 110 behöver man inte vara einstein för att se vilken som pallar mest/är roligast.

Tror inte man kan "se" vilken som pallar mest.. Det får hopp och tid avgöra, kolla nära på svettsarna på FYM och gämför sedan med en Honda, STOR skillnad!!

Sedan ska det köpas reservdelar inom snar framtid, hur är det med det?
Inte så kul att vänta 2 månader mitt i sommaren på vitala delar?
Till en Honda har du reservdelar inom 1-4dagar... Bara en tanke.
 
Mr. Dante skrev:
När använder du tex. en motocross till annat än lek? Tävling? Då är det bara att sätta sig ner och göra ett reglemente (Finns redan f.ö) så kan man tävla i 50cc också...

Jag vet inte, det var du som sa att det inte var en leksak, då undrade jag vad du gjorde med din.

Mr. Dante skrev:
Ja, byt styre och ut och kör, du är välkommen och kolla när vi kör om du vill se hur det funkar.

Jag är nog lite mer kräsen än dig isåfall, skulle inte ha så kul på en original xr50 speciellt länge iaf.
 
Mr. Dante skrev:
Tror inte man kan "se" vilken som pallar mest.. Det får hopp och tid avgöra, kolla nära på svettsarna på FYM och gämför sedan med en Honda, STOR skillnad!!

Sedan ska det köpas reservdelar inom snar framtid, hur är det med det?
Inte så kul att vänta 2 månader mitt i sommaren på vitala delar?
Till en Honda har du reservdelar inom 1-4dagar... Bara en tanke.

Jag har 2års garanti, delar kan jag köpa på honda (om jag vill bli fattig), dom passar ju rakt av. Annars är det bara att beställa från ex england, tar väl ett par dar.
 
Solid snake skrev:
Var finns den?

Nu blev ju jag sugen. :)

Står inget om effekten, ganska intressant o veta den när det är en diesel på 100cc, kan ju inte va mycket. :brinnerup

Diesel?
Gasoline betyder väl bensin?

"6) Fuel: gasoline"
 
Köpte en GS311 med 110cc 4-takt för 3400kr. Ska inte hoppa i platåhopp med den så den duger :D

Borde ju gå att ha lite kul iaf. För mkt pengar om man ska ha en med lite kvalitet. 15.000kr +++
 
Ja, det var antagligen våra :). Hmm var det en fet glidare du hade?
Jo, alla flockade sig runt oss när vi kom där inglidandes till Starol.. :)
 
Finns det fler affärer som säljer dessa extreme 107?
Är extreme 107 samma som FYM ?.
Vilka är det som tillverkar Extreme 107 ? Man kanske kan importera ett gäng till ett billigare pris.

dom ser onekligen JÄVLIGT roliga ut.

Stort ha begär på dessa knodds

Nån som har svar ? :tungan
 
jag och två polare har köpt FYM 110cc och är jävligt nöjda. underbart ljud.
vansinnigt kul att köra, måste bara försöka styra upp nått bra ställe att träna dirt-jumps på.

slänger med en bild från i förmiddags.
 

Bifogat

  • Pict0026.jpg
    Pict0026.jpg
    49.9 KB · Visningar: 197
Mr. Dante skrev:
Sedan ska det köpas reservdelar inom snar framtid, hur är det med det?
Inte så kul att vänta 2 månader mitt i sommaren på vitala delar?
Till en Honda har du reservdelar inom 1-4dagar... Bara en tanke.


Så här är det. Importören av FYM 110cc har alla delar hemma & om du skulle lyckas med konststycket att köra ras på HELA motorn så kan du köpa en ny för under 3.000 pix. Det är två års GARANTI på fabrikationsfel som på en vanlig moppe av märke Derbi el Beta.

Om en CRF50 rasar 2månader efter inköp vad har man för garantier då?? Räknas det inte som en tävlingsmaskin & således saknar garantier?? En fråga ej ett påstående.

Vart får du dina två månader ifrån?? Egen erfarenhet eller bara skitsnack?
 
gros coeurs skrev:
jag och två polare har köpt FYM 110cc och är jävligt nöjda. underbart ljud.
vansinnigt kul att köra, måste bara försöka styra upp nått bra ställe att träna dirt-jumps på.

slänger med en bild från i förmiddags.


berätta mer !.

vart köpte ni dom ?
Kostar hur mycekt ?
Hur är kvaliteten ?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top