50cc räcker för att stunta

Har "torrkört" en, ja. Och till exempel bara genom att kolla på gaffelbenen som var typ hälften så tjocka som XR´ns så tappade jag intresset för hojen..
Men nu kanske det finns fler modeller av "skräpet", vad vet jag ;)
 
Är det här Kinahojarna ni pratar om? Dom verkar va aschyssta, vet flera som har såna.
 

Bifogat

  • 50.jpg
    50.jpg
    91.6 KB · Visningar: 215
skoteridioten skrev:
Har "torrkört" en, ja. Och till exempel bara genom att kolla på gaffelbenen som var typ hälften så tjocka som XR´ns så tappade jag intresset för hojen..
Men nu kanske det finns fler modeller av "skräpet", vad vet jag ;)

Det var nog inte XR/CFRens orginal gaffelben du jämförde med i så fall.
De är väl inte ens oljedämpade?
Sen suger en CRF i orginal skick och då kostar den väl 16.5k?
En FYM110 för 15.5k känns betydligt mer prisvärd.
Ska man ha det värsta och tävla kanske inte en FYM fungerar men det är dumt att jämföra en FYM med en hottad CFR för 50k om inte ännu dyrare.
 
Äh man ska hålla sig till orginalen. Rm50 har en Gul 79a ståendes uppe på landet. den gula här är en 79 och den gröna en 81a.
 

Bifogat

  • suzuki-rm50-78-bikepics-133184.jpg
    suzuki-rm50-78-bikepics-133184.jpg
    44.3 KB · Visningar: 88
  • suzuki-rm50-81-bikepics-205550.jpg
    suzuki-rm50-81-bikepics-205550.jpg
    75.7 KB · Visningar: 77
Den där på bilden har ju riktig gaffel, skivbroms, 4-växlad låda och koppling och är dessutom på 107cc. En XR 50 har trumma, klen gaffel (kort dessutom) och 3 växlad halvautomat. Jag skulle lätt köpt en 107cc. Den på bilden är köpt på www.maskincenter.com och har ny plast, nytt styre.
 
Konstigt nog snackas det bara om 107cc, det säger inte mycket.
Hur mycket hästar och vad väger den?

Hondan har 50cc, väger 47Kg och har ca: 4Hk och kostar 16495:-
 
Mr. Dante skrev:
Konstigt nog snackas det bara om 107cc, det säger inte mycket.
Hur mycket hästar och vad väger den?

Hondan har 50cc, väger 47Kg och har ca: 4Hk och kostar 16495:-

Jag vet inte så mycket mer, 16500:- kostar en på maskincenter, väger antagligen ungefär som en XR50, och man åker ifrån en 88cc XR.
 
toca1 skrev:
jaja vi vet att du jobbar på Honda :D :D licensetilverkad heter det ju.
börja inte grina nu :7peta :rofl :rofl

Den är inte licensetillvekad.. Pirat heter det!
Och du säljer 107cc:aren?

När, var och hur ska vi sätta upp en tävling?

Jag grinar inte, jag snackar ren fakta.

Och som sagt hur många hade köpt en sporthoj med säg 1400cc 95Hk och 320Kg? Bara för att den kostar 100.000 istället för 130.000:- ??

Säg inte att det "bara är en leksak" det finns riktigt seriösa tävlingar och Honda CRF50 är den mest sålda hojen i USA.

Visst kan man lägga 45' papp på den om man vill men då får man en värting!

Kolla med http://www.litenkuk.se varför ingen kör med "pirat" varianten? Finns många anledningar...

MVH Dante
 
Rigge skrev:
Jag vet inte så mycket mer, 16500:- kostar en på maskincenter, väger antagligen ungefär som en XR50, och man åker ifrån en 88cc XR.

65Kg är inte ungefär som XR50... det är ca: 40% mer!
 
Enligt HondaBladet 2004 har Honda CRF 50F "Effekt ca. 1 hkr"
Låter väldigt slött!!!
 
Eller så köper man en sån här för 15.000. EU moped man får köra på gatan med!
Bra kvalitet av en känd tillverkare som ger 2års garanti
M50D%20red%20full.jpg



Denna då
89cc, 4 speed, hand clutch,
Disc Monkey
£1,349.00 on the road.
FYM%20003.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top