50cc räcker för att stunta

Lite fräck..

Reggad är den också, kan bara var Tyskland det funkar i...
 

Bifogat

  • motard50h.jpg
    motard50h.jpg
    137.2 KB · Visningar: 266
Mr. Dante skrev:
Den är inte licensetillvekad.. Pirat heter det!
Och du säljer 107cc:aren?

När, var och hur ska vi sätta upp en tävling?

Jag grinar inte, jag snackar ren fakta.

Och som sagt hur många hade köpt en sporthoj med säg 1400cc 95Hk och 320Kg? Bara för att den kostar 100.000 istället för 130.000:- ??

Säg inte att det "bara är en leksak" det finns riktigt seriösa tävlingar och Honda CRF50 är den mest sålda hojen i USA.

Visst kan man lägga 45' papp på den om man vill men då får man en värting!

Kolla med http://www.litenkuk.se varför ingen kör med "pirat" varianten? Finns många anledningar...

MVH Dante

Äntligen nån som kan backa upp mig!
Rigge Det där är defenitivt inte Kinahojen jag pratar om. Den jag pratar om fanns (finns?) hos samma leveratör som sälger dessa billiga Minimoto och Pocketbikes mm...
 
skoteridioten skrev:
Äntligen nån som kan backa upp mig!
Rigge Det där är defenitivt inte Kinahojen jag pratar om. Den jag pratar om fanns (finns?) hos samma leveratör som sälger dessa billiga Minimoto och Pocketbikes mm...

Ok, det är skaplig förvirring på vad som vad när det gäller XR kopior. Den på bilden verkar det vara riktigt bra kvalitét på. Okej att den kanske väger mer men den är nästan körklar direkt, en XR måste du trimma och byta gaffel på om det ska bli skoj.
 
Denna du menar?

skoteridioten skrev:
Äntligen nån som kan backa upp mig!
Rigge Det där är defenitivt inte Kinahojen jag pratar om. Den jag pratar om fanns (finns?) hos samma leveratör som sälger dessa billiga Minimoto och Pocketbikes mm...
 

Bifogat

  • Kinamoppe.jpg
    Kinamoppe.jpg
    115.7 KB · Visningar: 107
Rigge skrev:
Ok, det är skaplig förvirring på vad som vad när det gäller XR kopior. Den på bilden verkar det vara riktigt bra kvalitét på. Okej att den kanske väger mer men den är nästan körklar direkt, en XR måste du trimma och byta gaffel på om det ska bli skoj.

Skoj?
Hmm jag har visserligen bytt lite saker på min, men det är mest för att jag gillar prylar.
Ett styrkit är nog ett måste, men resten är bara balla prylar.
Sedan om man ska göra backflips osv. så får man byta ekrar, gaffel, fjädrar och kanske ram, men ta "pirat" hojen på ett seriöst hopp så får ni se vad som händer.. och till den finns inga "heavy duty" delar...
 
Rigge skrev:
Ok, det är skaplig förvirring på vad som vad när det gäller XR kopior. Den på bilden verkar det vara riktigt bra kvalitét på. Okej att den kanske väger mer men den är nästan körklar direkt, en XR måste du trimma och byta gaffel på om det ska bli skoj.




Film Ser skoj ut om inte annat. Hoppas inte ägaren misstycker ang länken.
 
Mr. Dante skrev:
Säg inte att det "bara är en leksak" det finns riktigt seriösa tävlingar och Honda CRF50 är den mest sålda hojen i USA.

MVH Dante

Vi bor inte i USA men tala gärna om för mig när jag skall använda min knattecross för 45 tusen till nåt annat än lek.
Du menar alltså att en fullvuxen människa lätt kan köpa sig en xr50 och sen bara byta styre och dra ut och leka??
 
Last edited:
skoteridioten skrev:

Den är alltså byggd för 85-95 kilo då eller?
Inte för inte som den ligger under "knatte" på honda.se
Jämför man en original xr mot en Fym 110 behöver man inte vara einstein för att se vilken som pallar mest/är roligast.
 
Krigge skrev:
Den är alltså byggd för 85-95 kilo då eller?
Inte för inte som den ligger under "knatte" på honda.se
Jämför man en original xr mot en Fym 110 behöver man inte vara einstein för att se vilken som pallar mest/är roligast.

Evil Henke kör original med annat styre + skena. Han kör cirklar, coasters, 12 0 clocks m.m men vill man inte lägga ut massa pengar och få en cykel som går BRA från början så tycker jag att man köper cykeln jag pratat om.
 
skulle jag vara sådär äckligt rik som dom flesta är på mtvcribs så skulle mitt garage vara större än mitt hus!!! :hihi

finns mkt kul skit, men allt är så himla dyrt! :(
 
Sen är det ju nästan lite "kultur" med XR 50´n. Det ska vara just XR 50, varför? Därför!
XR´n är ju orginalet, det hela började med den.. Som Mr Dante är inne på, varför åker proffsen XR 50 och inte pirat tror ni? Och nu menar jag inte nissarna med liten **** utan herrar som lever på FMX...

Kolla in nån utav de tidiga XR 50 filmerna, t ex 50 Nut's, så kanske ni förstår.
 
Nämen, där e ju jag på filmen :).
Som bla. Therudeboy skrev så är det en Extreme 107cc.
110cc 4-takt. Mkt skojj att leka med.. Ska fixa lite fler bilder/filmer sen.

"Ser så ut. Köp... finns bra många som har såna här i krokarna och alla verkar nöjda."

Jo, dom nere på soders har berättat att det är en jäkla massa från Gävle som köper. Samma här i bålsta, hojjarna är överallt :).

Bild: http://www.bktv.se/~a0122b/pics/egna bilder/starol/Picture3 018.jpg

Där med SM-däcken å svarta plasten på min. Dom till vänster är typ helt "original".
 
Last edited:
ngn som vet vad/om det e ngn skilnad på dessa ,, däcken ser jag men annars?? Fan va coolt det va med en SM kittad mini :tummenupp

Edit; hehe missade ju bilden :huvet :D
 

Bifogat

  • fym__ (Small).jpg
    fym__ (Small).jpg
    56.7 KB · Visningar: 139
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top