5 Månader efter olyckan

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Hej folkens. i dag är det 5 månader sedan.

Som ni säkert läst i 4 mån tråden så har jag fått tid för ny operation i Jan/feb. orsaken till de vill vänta är att de vill det skall läka ordentligt innan de går in och sätter dit en protes.
jag fick 3 val. och det var inget svårt för mig att välja. Operation med tillhörande protez i höften.
nu får vi bara se vilken det blir. Plast eller stål.
jag hoppas på stål då den håller betyligt längre än den i plast.

sedan har jag slutat jobba på grund av smärta. äter nu mer morfin än efter operationen. vissa dagar är jag så hög så jag inte har minne av vad som hänt tidigare på dagen.
sover inte på nätterna.
Här nedan är biverkningarna på det smärtstillande jag äter.

Förstoppning, dåsighet, illamående, kräkningar, urinträngningar, Pupillförminskning. omtöckning, humörsvängningar, sammandragning i luftrören, klåda, försämrad andningsförmåga. Yrsel när man reser sig hastigt. illamående, kräkning, Muntorrhet, svettning, yrsel, huvudvärk, desorientering, ansiktsrodnad, hjärtklappning, hallucinationer, nedsatt andningsfunktion, kramp i luftvägarna, magknip, problem med att kasta vatten och kramp i gallgångar eller urinledare. Dimsyn, ofrivilliga och krampaktiga ögonrörelser, dubbelseende, svullnad av händer, fötter, armar och ben (upphör då behandlingen avslutas), sömnlöshet, allergiliknande reaktion eller överkänslighetsreaktion, sänkning eller förhöjning av blodtryck och hjärtfrekvens, frossa, allmän kraftlöshet som kan leda till svimning och hjärtsvikt, astma-attacker hos känsliga patienter, nässelfeber och hudklåda. Enstaka fall av lungödem har observerats hos patienter under intensivvård.

I övrigt är det bra med mig. :tummenupp
tränar varje dag. är hos sjukgymnast 3 dagar i veckan.
har laddat ner internet ett par gånger nu. läst alla forum som finns.
har försökt 1 milliard gånger att fortsätta med alla mina småprojekt men det finns ingen lust till att göra något produktiv. nu när jag har all tid i världen men,men (Citat från Flåklypa Grand Prix "Kom arbetslust och träng dig på. Här skall du motstånd finna")

Har funderat en hel del på vad jag skall göra 2007 och eftersom jag inte har en aning om hur operationen blir (ja jag vet du har en kompis, farmor, farfar och dyl som fått en ny höftled och han var uppe och gick efter 14 dagar; Jag är inte din farmor eller annat)
Vi får se vad som händer.

Tack till alla som hör av sig och hälsar på hemma det uppskattas mer än ni tror.

Vi ses nån gång i framtiden.

ps hittar en del bilder på nätet. här är en goding.

SFoMC9.jpeg

Har inte läst dina tidigare trådar i ämnet men det verkar vara rätt djupt dehär :( Jag önskar dig all välgång och hoppas operationen går bra och att du kan vara uppe på fötter igen snart och fortsätta med ditt liv, är inge kul å sitta hemma sjukskriven på det viset.
Krya på dig! :)

skön bild föresten. :tummenupp

Hoppas att du blir bra, aldrig kul att vara sjuk.
Förresten så går din gamla hoj kanon, fick på ett helsystem på den igår.

Kan bara skicka ett krya på dig, låter inge kul det där.
Å jag som satt här och tyckte lite synd om mig själv då jag inte kan sova pga influensahosta. Känner mig lite smått patetisk efter ditt inlägg..

Shit, hoppas att du inte har alla dom där biverkningarna.
Jag önskar dig bara lycka till med operationer, träning å rehab.
Plötsligt känns min bihåleinflammation som rena semestertrippen.
Mvh Turture

Jag skulle vilja att jag kunde ge dej samma stöd som vi i Norrköping har fått av dej i mörka stunder. Jag hoppas ju naturligt vis att allt blir så bra det bara kan bli. MvH Tobbe

Hallå Mr T. Sitter här och försöker skriva nått vettigt, men det gåt f-n inte. Kan va att man precis har laddat in en dos Tramadol igen..Visst tar det bort smärtan men det tar bort en massa annat med. Lycka till med operationen så ses vi 07:tummenupp

Ser ut som att tyskarna va först med brakedance, undrar va de mörka säger om de..
SFoMC9.jpeg

Kan ju bara hålla tummarna för dig T.

Alla "min mormors kusins vänninnas pojkväns katt...." är ju bara till för att muntra upp och så. Så att det inte känns alltför mörkt ut i opiom ruset.

Krya på dig

:hej

Bit ihop och kom igen Mr Dry-stone, visst är du en galen Norrbagge men vi gillar dig ändå :pannkyss

Kungen skrev:
Här nedan är biverkningarna på det smärtstillande jag äter.

Förstoppning, dåsighet, illamående, kräkningar, urinträngningar, Pupillförminskning. omtöckning, humörsvängningar, sammandragning i luftrören, klåda, försämrad andningsförmåga. Yrsel när man reser sig hastigt. illamående, kräkning, Muntorrhet, svettning, yrsel, huvudvärk, desorientering, ansiktsrodnad, hjärtklappning, hallucinationer, nedsatt andningsfunktion, kramp i luftvägarna, magknip, problem med att kasta vatten och kramp i gallgångar eller urinledare. Dimsyn, ofrivilliga och krampaktiga ögonrörelser, dubbelseende, svullnad av händer, fötter, armar och ben (upphör då behandlingen avslutas), sömnlöshet, allergiliknande reaktion eller överkänslighetsreaktion, sänkning eller förhöjning av blodtryck och hjärtfrekvens, frossa, allmän kraftlöshet som kan leda till svimning och hjärtsvikt, astma-attacker hos känsliga patienter, nässelfeber och hudklåda. Enstaka fall av lungödem har observerats hos patienter under intensivvård.
:jisses :jisses :jisses

"Annars är allt bra med mig", så jävla skön kommentar efter den listan med biverkningar:tummenupp
Häng i och krya på dig hårding!

Hej kamrat!

Själv firar jag också omkring ett halvt år. Känner igen vardagen som du beskriver den. Man sitter upp och stirrar, ligger och stirrar, och sätter sig upp igen.

Låter dock som att du trippar bättre på dina tabletter. Jag siktar på att sluta helt med morfinet inom en månad. Äter bara Oxycontin och Oxynorm nu..

Man har lyckats sy ihop mitt urinrör och det ser fan ut att funka bra så jag är riktigt glad för det.. Jag kan räkna upp säkert tio operationer framöver. dels närmsta tiden och när jag blir äldre och grejerna inte håller. Tex. så är den ihopsydda skarven i urinröret en bäddning för förträngning om nåt halvår och ny operation. Jag känner att det är idiotiskt att gå och tänka på det nu. Har ju märkt hur lätt man kunde hamna i ett läge där man kanske borde ha dött och man vet ju inte ens om man kommer leva fram till nästa operation. eller hur?!

Månda tipsar om att se långsiktigt men för såna som oss så tycker jag det funkar bättre att ta en dag och göra det bästa av den..

Hoppas du får en stålbit insatt på bästa möjliga sätt och att du kan känna dig nöjd för stunden..

Kör hårt alltså!

kurre3 skrev:
2616028

Man har lyckats sy ihop mitt urinrör och det ser fan ut att funka bra så jag är riktigt glad för det.. Jag kan räkna upp säkert tio operationer framöver. dels närmsta tiden och när jag blir äldre och grejerna inte håller. Tex. så är den ihopsydda skarven i urinröret en bäddning för förträngning om nåt halvår och ny operation. Jag känner att det är idiotiskt att gå och tänka på det nu. Har ju märkt hur lätt man kunde hamna i ett läge där man kanske borde ha dött och man vet ju inte ens om man kommer leva fram till nästa operation. eller hur?!

Usch!! Det låter inte speciellt trevligt. Men tur i oturen att de kunde fixa det :)

Både du och Kungen får krya på er :)

Mitra skrev:
2619852 Usch!! Det låter inte speciellt trevligt. Men tur i oturen att de kunde fixa det :)

Både du och Kungen får krya på er :)

Vi håller tummarna för alla som ligger i sängen och knaprar. :ätapiller

Ny hemsida med Blogg

Hej folkens nu har jag miklat ihop en hemsida med Blogg

kolla på

www.speedpix.se

släng gärna ett meddelande i gästboken när ni ramlar in där.

Snart är det Hjul folkens.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...