4taktare körd utan krök

Har du kollat att kammen inte kuggat över? Ang tändpunkt så har jag aldrig behövt skruva med det på den kinahjuling vi hade men jag gissar att den har en lös picupspole någonstans utanför svänghjulet som alla andra motorer idag. Men iom att den får gnista så bör tändningen vara ok förutsatt att gnistan är normalstark.Nästa steg låter som du borde kolla kamtimingen kän om kamkedjan är tokslag för då har sträckaren gett upp och då har garanterat kugg hoppat i kedjan.

Beställer man en detalj till kina cdi tändningar brukar man få fem kompletta system, så kanske 2 funkar om man har tur..

Kuggat över är det enda jag inte kollat, men kedjan är spänd och ventilspelet korrekt.

Men eftersom den inte ens startar på startgas ger jag officiellt upp, gränsen för hur länge jag stångas med en kinahjuling är passerad sedan länge.

Right back to the owner helt enkelt.

Fan, har ju en Fiddy som jag köpte i ett gruppköp -03, som fortfarande startar och går bra, men den här skiten till fyrhjuling vägrar alla uppmuntringsförsök.

Tack för all hjälp killar, min värdighet fick sig en törn men man måste veta när det är dags att bara släppa taget..

Prova att växla cdi boxarna mellan fiddy o quad cdin är en erkänt vanlig felkälla för ca 200-400:-

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park