4t-revival för talibanen

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag trivs faktiskt ganska bra i soffan och behöver inte förvränga hur snabbt det gick på min tid: 0.49 vid mitt första besök på Falkenberg.

:yoparty

För att jämföra då, så har sandstream kört 11-tider på kga också.
Så även om han har rätt konstiga åsikter och konstiga sätt att utrycka dem på (precis som du), så har han precis som du också en inte alltför taskig talang på att köra hoj :tungan
 

sandstream

Guest
Bara så att ingen tror att jag ligger och snurrar runt på Åsen i 1.11-tempo så lyckades jag med 1.11,48 på 1 varv förra året. I övrigt vart det 1.12-1.13 tider samma dag som bäst :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Bara så att ingen tror att jag ligger och snurrar runt på Åsen i 1.11-tempo så lyckades jag med 1.11,48 på 1 varv förra året. I övrigt vart det 1.12-1.13 tider samma dag som bäst :)

Jo, Nypanik vart bogserad till sin tid också :D

Men jag körde min 11:a 2005 innan banan byggdes om.

:fakta

Och med 80 hk i ett 4000 rpm brett effektregister. Here we go again...

Jo, men ombyggnaden gjorde ju heller inga större skillnader på varvtiderna, det är fråga om några tiondelar.
Effekt på karlskoga är heller inte livsviktigt, utan ett chassi som fungerar runt om banan, vilket iofs inte är helt enkelt att få till där.
Du kom väl heller aldrig under 57 sekunder på sviestad(gamla banan)
55.9 säger jag bara :tungan
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r

Tyvärr inte. Men jag har å andra sidan aldrig kört race på Sviestad med något annat en 10 år gammal TZ 250.

Bara ursäkter, var du inte där med din honda?
En annan behöver ju bara ursäkta sig med att man är gammal och långsam ;)
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
:fakta



Skönt att höra att det inte var jag! :) Jag tror att vi hade vår batalj på min första stint, dvs andra timmen?!

...4:e-5:e timmen måste det ha varit.
Du gled ifrån efter ett tag, ...innan jag körde om dig igen. Dina varvtider steg ju plötsligt dramatiskt i samband med att Suckin ändrade motorljud...
från: Brumbrumbrumbrumbrumbrum...
till: BrumbrumPANGbrumspottfräääsPANGPANGbrumPYYYyyyshost(tyst)PANNGGGG !! ...tror jag det var. Eller iaf nåt i stil med nyårsafton i Lundagård.
:cpparty
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Bara så att ingen tror att jag ligger och snurrar runt på Åsen i 1.11-tempo så lyckades jag med 1.11,48 på 1 varv förra året. I övrigt vart det 1.12-1.13 tider samma dag som bäst :)

Det är ju riktigt ok :)

Har du kommit på vad det var du gjorde rätt just det varvet?

Jag har iallafall svårt att känna när det går fort eller inte, ibland tar man i så man blir blå men det går inte mycket fortare, ibland känns det som touring men laptimern visar annat. :gnissla
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det är ju riktigt ok :)

Har du kommit på vad det var du gjorde rätt just det varvet?

Jag har iallafall svårt att känna när det går fort eller inte, ibland tar man i så man blir blå men det går inte mycket fortare, ibland känns det som touring men laptimern visar annat. :gnissla

Karlskoga är rätt knepig att åka fort på, lätt att tappa tid i de långsammare kurvorna.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Håller med, fast vissa delar på banan är skitroliga, men sen kommer hornålen och inte konstigt man ogillar eje elgh heller...

/1.12,7 (på gamla piss-sträckan)
Den enda kurvan som jag fixade var gamla Tröset, men den togs ju bort, esset är ok men Ejes är en ren transportsträcka, sedan kommer Hornålen med mysiga räcken och halkiga curbs, sedan kommer vänstern innan depåsvängen och sedan kommer den... depåsvängen a.k.a high sider kurvan nr:1.

Lystring lystring velkommne til cafe pit stop pau ein shink smorrgas, men foerst en reuk..... taeck...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top