4t-revival för talibanen

sandstream

Guest
Angående inbromsningen: Okej :tummenupp

Depåvurpan berodde tydligen på en styrutslagsbegränsare som inte tillät den snäva sväng föraren ville göra in genom grinden. Jag vart mest förvånad när jag tittade dit och det låg en hoj ner.

EDIT: M och N sitter för nära ibland.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
:tummenupp Härlig läsning !

Och kul att "hon" kan imponera iaf litegrann på en tvåtaktsfantast.
Tipset är att inte glömma att vara hyfsat konsekvent vid nerväxlingarna. Det påverkar bromssträckan ganska mycket på en såndär om man "glömmer" att använda motorbromsen, ..såvida du inte använder fotbromsen förstås.

Bifogar en fin bild från "hennes" förra liv. :)
(OBS ...notera vem som är på efterkälken)

Just nerväxlingarna var väl allt annat en konsekventa igår, svårt att lära gammal hund sitta, man sparkar ner 3 växlar på en gång precis innan man ska börja svänga in, det fungerade dock bättre än med min gamla 600 som studsade satan, den här studsade bara lite ;) Fast använde fotbromsen också, iaf på långrakan.
Men trots allt touringåkning igår, hetsen får komma lite senare känner jag :)

Jag vet hur illa det är och lär aldrig köra gathoj på bana igen. Mycket hellre 125-racer. Ska bli intresant att se om du är blir ifrånkörd av S.

Sandis kör ju rätt fort, så målet måste väl ändå vara att kunna hålla mig i trakterna kring honom. Tidmässigt om jag åkte 250 borde jag ju ligga på 1.00-1.01 iaf om man jämför med vad andra la på sina tider efter ombyggnaden.
Gasa och svänga var dock lätt, bromsningarna behövs det övas på mycket mer.

Men om inbromsningen tar längre tid på en tung hoj innebär ju det att min kropp får jobba längre, dvs retardationen är längre, än om jag hade bromsat en kortare sträcka med en lättare hoj :va

Shit du måste vara helt slut i kroppen när e finlandsbåt nödbromsar ;)
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Den samme. Men du skrev "Sandstream" och "snabb" i samma mening; som om de hade något gemensamt.

:hihi

Du har ignorerat mig i denna tråden och det kan jag ta. Men finns inte risken att du snart måste ut och faktisk köra lite. Kan verka skrämmande men jag lovar att hålla din hand.

Eller ska du stanna i soffan och låta minnet förvränga hur snabbt det gick på din tid.

*kjam*
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ovsett om det är en 125:a eller en 1000 kubikare som man kör bana med så är det roligare än att sitta på läktaren och titta på.

Hoppas att du ställer upp på något ERF, den hojen hittar runt banorna av sig själv.

:)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ovsett om det är en 125:a eller en 1000 kubikare som man kör bana med så är det roligare än att sitta på läktaren och titta på.

Hoppas att du ställer upp på något ERF, den hojen hittar runt banorna av sig själv.

:)

Karlskoga blir nog ERF-premiären på, sugen på knutstorp och a-torp i slutet av året också.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Du det är för stort för mig!!!!:mad:

Hahaha, det var ju bara det att jag hade mindre storlek än dig innan. Det är ju inte så att du behövt skaffa större ställ till i år :pannkyss
De pinsamma är att det här stället trots allt var lite tight med ryggskydd och t-shirt, samt över låren iaf... Men det funkar bra iaf, så tackar för hjälpen/köpet :tummenupp
Sen var det brutalt varmt i tisdags, så fick nästa klippa av sig stället för att komma ur det..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Du har ignorerat mig i denna tråden och det kan jag ta. Men finns inte risken att du snart måste ut och faktisk köra lite. Kan verka skrämmande men jag lovar att hålla din hand.

Eller ska du stanna i soffan och låta minnet förvränga hur snabbt det gick på din tid.

*kjam*
Jag trivs faktiskt ganska bra i soffan och behöver inte förvränga hur snabbt det gick på min tid: 0.49 vid mitt första besök på Falkenberg.

:yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top