46 årsracet

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Är i Linköping för lite ut och irra runt i skogen med karta och kompass ikväll och på söndag och hade tänkt ge mig ut till Sviestad på fredag och kolla lite.
Hinner tyvärr inte kolla några race alls för regeringen har bestämt att vi ska till svärfars stuga på lördan.

Några kända profiler som ska köra?
 

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej:)

Är på väg ner som suporter/huligan här ska ösas:yopartyhehe
Nä! jag ska titta på intressanta hojar/tävlingar träffa folk mm.
Ska inte köra själv,det var i tag sen.
 

Bifogat

  • Suportrar.JPG
    Suportrar.JPG
    157.6 KB · Visningar: 166

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Stort tack till Gustav, AKO och Hasse för en delikat lunch tillagad av Gustav och för gott kaffe efter maten av Hasse.

Plus trevligt sällskap.
Gustav såg ut att ha flyt i körningen idag, var riktuigt skoj att se.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fy fan vad man börjar bli gammal....

Har en 27års racet T-shirt hemma i barnstorlek från första året jag var med på racet och sprang i depån. I år är jag tyvärr i norrland och jourar...
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Tror jag har en 39-års racet t-shirt nån stans här hemma, börjar bli gammal jag med...

Åker ut och fixar en 46-års racet tröja i morn!

För er som aldrig provat sidvagn är det förmodligen medåkning som vanligt under lunchen i morn! :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stort tack till Gustav, AKO och Hasse för en delikat lunch tillagad av Gustav och för gott kaffe efter maten av Hasse.

Plus trevligt sällskap.
Gustav såg ut att ha flyt i körningen idag, var riktuigt skoj att se.
Tack för besöket. Det var trevligt och dina hembakta vaniljbullar var toppen. ;)

Synd att det var oljespår runt nästan hela banan till kvalet bara och så hoppa svi att regnet håller sig borta i morgon.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Tack för besöket. Det var trevligt och dina hembakta vaniljbullar var toppen. ;)

Synd att det var oljespår runt nästan hela banan till kvalet bara och så hoppa svi att regnet håller sig borta i morgon.

Jo de hembakta från Preem i Vallarondellen:)
Men visst de var goda.

Ut och plocka den där förnedrande 1000delen till 600:an nu så det blir första startled.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Då måste vädret bli bättre först för som det är nu körs det inte fortare på kvalet idag än igår..tyvärr. :(
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Då måste vädret bli bättre först för som det är nu körs det inte fortare på kvalet idag än igår..tyvärr. :(

Jo det känns så, men ta rygg på AKO:)

Växlande molnighet och i stort sett uppehållsväder. Temperaturen hamnar mellan 19 och 23 grader och vinden sydvästlig eller västlig. I natt tidvis ökad molnighet, lokalt någon skur och då sydostlig vind.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Körde kantigt och var av banan och sneda genom gruset efter start och mål, sena och dåliga inbromsningar osv. Inget vidare pass även om jag kom ner under 1.04.

Vi fick alla bannor för ljudet så vi ska ljudmätas statiskt nu kl 13:00, intressant att det hittills bara är vi som behöver ljudmätas...
Robin är med på griden enligt de officiella startlistorna så jag vet inte varför han inte är med på Amigoo.

Aprilia Rs250 helt STD lät tydligen mer än Oscars TZ250..
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Körde kantigt och var av banan och sneda genom gruset efter start och mål, sena och dåliga inbromsningar osv. Inget vidare pass även om jag kom ner under 1.04.

Vi fick alla bannor för ljudet så vi ska ljudmätas statiskt nu kl 13:00, intressant att det hittills bara är vi som behöver ljudmätas...
Robin är med på griden enligt de officiella startlistorna så jag vet inte varför han inte är med på Amigoo.

Aprilia Rs250 helt STD lät tydligen mer än Oscars TZ250..


Ok, men då har du mycket att plocka i det perfekta varvet!
Nästan nytt PB eller rent av PB?

Klart att ni ska ha bannor ni låter ju förjävligt:rolleyes:
Känns som det är nåt vajsing med mätningarna då.
För det var i flera andra klasser som lät betydligt högre än er!!!!

Rocka på Gustav och Ako.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Båda klarade ljudmätningen. Det var ju roligt.
Det var endast 250GP hojar som mättes..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En kort racerapport.
Högst upp på listan ligger bättre starter. Det verkar vara ett problem för mig för jag gjorde återigen en skitstart och blev om körd till höger och vänster och som vanligt var jag alldeles för snäll på första varvet. Resten av racet var således en blandning av att köra om långsammare hojar och även varva de långsammaste. Kom ifatt den näst snabbaste CBR600:an på sista varvet men fegade ur och satte inte in framhjulet vare sig i Bergskurvan eller i Sviestadsböjen även om tillfällena fanns. Argh. Åttonde plats på banan vart det tillslut och 1.03.6 som bäst.

Oscar kraschade tyvärr och bröt nyckelbenet medan Robin, Anders och Hasse tog hand om pallen - som vanligt...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
En kort racerapport.
Högst upp på listan ligger bättre starter. Det verkar vara ett problem för mig för jag gjorde återigen en skitstart och blev om körd till höger och vänster och som vanligt var jag alldeles för snäll på första varvet. Resten av racet var således en blandning av att köra om långsammare hojar och även varva de långsammaste. Kom ifatt den näst snabbaste CBR600:an på sista varvet men fegade ur och satte inte in framhjulet vare sig i Bergskurvan eller i Sviestadsböjen även om tillfällena fanns. Argh. Åttonde plats på banan vart det tillslut och 1.03.6 som bäst.

Oscar kraschade tyvärr och bröt nyckelbenet medan Robin, Anders och Hasse tog hand om pallen - som vanligt...


Fan vad trist för Oskar som fått fart på sig själv och hojen.

Dags att träna starter känns det som för dig.

Men nu är du nere och kör 3:eek:r:)

Vad hände Hasse han tappade ju rejält sista varven?

Satt ute i skogen vid svärfars stuga och följde livetimingen.

Ge AKO en spark i arslet så han tar det imorgon:)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jättetråkigt för Oscar som körde riktigt bra - han gjorde en kanonstart och var tvåa efter Robin bla.
Starterna borde jag ha tränat på för fem år sedan...så jävla usel på det.
Hasse bromsade på sig, Anders gjorde också det i början av racet. Anders hoj spikade som tusan - längre ljuddämpare så därför sänkte han tempot.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top