450 på bana...

Nä, man knycker inte spår in i böj på gatkörningar, oskriven lag imho. Att bromsa sig om in i kurva är direkt farlig skit med ovana förare.

Men skall motarder ta sig förbi lär ju sådana fulknep tas till, så piper man lite över att alla kan gasa på rakan etc, däremot ser man sällan motarder i de snabba grupperna. :va Underligt det där...

Meeeen, för att bistå med något vettigt, det lär INTE vara kul att stressa en 450-stånka på rakorna, jag skulle välja något annat, eller vara beredd på en hel del service.

/J

Instämmer...
Det har varit supertydligt att man bromsar sig inte om på insidan och man kör inte om på utsidan ut ur kurvan. Alla motardåkare jag vet försöker tänka på det men ibland är marginalerna för små för sporthojarna som upplever det som lite otrevligt.

Förklaring för en crossåkare: Kör du omkull någon på grus så kostar det lite plast, max 1000. Kör du omkull en sporthoj så pratar vi 10000-50000.
 
Marcus och Jocke, hojen skulle ju vara främst till enduro så sxvn kan man ju glömma.
Sen till en annan dum fråga, varför storbana då man kan köra typ 3 ggr i veckan på motard/gokartbanor...
Och isåfall, glöm KTM cross då de bara har 4 växlat...:mad:
 
Marcus och Jocke, hojen skulle ju vara främst till enduro så sxvn kan man ju glömma.
Sen till en annan dum fråga, varför storbana då man kan köra typ 3 ggr i veckan på motard/gokartbanor...
Och isåfall, glöm KTM cross då de bara har 4 växlat...:mad:

Om det ska vara så kinkigt finns det RXV också. :)
 
Jahopp, det verkar ju lite hoppfullt då alltså. Att kunna välja spår
lite hursomhelst och bromsa sent är ju det som är det bästa med
motard. Rakorna är väl inte så kul iofs.

Rent teoretiskt borde ju 530/525 vara bättre, men de skiljer väl
inte direkt i effekt? Eller?

Mer sugen på en 450 dock. Ingen som har en billig, välservad, nyputsad
450 med endurokittet kvar?:D
 
lägg av direkt, det är yamaha vi snackar om:krama

Skit oxå, tänkte inte på det :huvet

Marcus och Jocke, hojen skulle ju vara främst till enduro så sxvn kan man ju glömma.
Sen till en annan dum fråga, varför storbana då man kan köra typ 3 ggr i veckan på motard/gokartbanor...
Och isåfall, glöm KTM cross då de bara har 4 växlat...:mad:

bläääää. Frågan gällde 450 på bana :D
Sen kanske jag "valde" att inte inse att TS vill köra enduro.

Då blir mitt svar. Skaffa en valfri enduro, kör och ha skoj i skogen. Plåga den sen lite på stor bana och se om det håller och ha jäkligt skoj under tiden.
 
Last edited:
Marcus och Jocke, hojen skulle ju vara främst till enduro så sxvn kan man ju glömma.
Sen till en annan dum fråga, varför storbana då man kan köra typ 3 ggr i veckan på motard/gokartbanor...
Och isåfall, glöm KTM cross då de bara har 4 växlat...:mad:

För typ 2500kr så får du 6vxl om du gör jobbet själv. Iaf i en rfsmotor!

Förklaring för en crossåkare: Kör du omkull någon på grus så kostar det lite plast, max 1000. Kör du omkull en sporthoj så pratar vi 10000-50000.

Tack. Det gäller asså typ bara sporthojar å inte motard? Det var det jag trodde lite.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top