44teeth kör 24h med 125cc

Just sådant här som är billigt och skit kul som kan påverka att fler kör.

Fan en ny cross kostsar 100, 000.

Det har ju funnits 24 timmars med bilar för max 10,000. Konstigt nog håller en sådan bil att gå gasen i bott 24 tim?

KANSKE något får Någon att hitta på en 24 timmars med hojar som kostat max 10k o är max 400 cc.
Min 4 chaufförer o minst 1 timme i sadeln per chaufför innan byte. 1 set däck. Max 100 liter soppa. Osv osv

Varför går det inte att anordna 24-timmars i Sverige? Ingen bana som har OK på buller under natten?

Hojar för max 10k blir nog inte så stort urval. Blir bara 80-tals härken och kinaskräp då.

Varför går det inte att anordna 24-timmars i Sverige? Ingen bana som har OK på buller under natten?

Hojar för max 10k blir nog inte så stort urval. Blir bara 80-tals härken och kinaskräp då.
Mantorp Park har jag för mig har tillstånd för ett fåtal 24-timmars per år.
Det har körts "Skrotbilsrace" där, alltid med ljudmätning och svartflagg av de som bullrat för mycket.
Kanske möjligt att snika en en enstaka hojklass i det där.

Man skulle kunna köra en Honda Innova klass kanske, allt för att hålla nere farten... ;-)

Tävlingsmomentet skulle kanske kunna vara något i stil med "jämna varvtider" snarare än längst sträcka.
"Elektronik på styret" (laptimers etc.) inte tillåtet såklart. :cool:

24h på Fällfors utanför Skellefteå (stor bana) eller i Vuollerim på deras stora gocartbana. Kör man i juni/juli så är det ju ljust hela natten :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti