42 år sedan: biltävling, 5 döda på Gelleråsen

Fick ont i magen när jag såg topic, har en polare som skulle dig och köra hoj....men skedde ju på 70talet....pust

Konstig rubrik! Är det aftonbladet, du försöker härma? Knappast en nyhet när det hände på -70talet.

Väntar besked från en kompis som gått av så ser jag denna rubriken, illa valt tillfälle. . . . . .

Jävla cp-rubrik :mad:

Kan inte någon admin ändra? Trodde ju det hänt en allvarlig olycka idag och uppenbart var jag inte ensam...

Snygg ändring nu vart det bra och ej missledande :tummenupp

Last edited:
Det var ganska intressant att lyssna på, även om det inte var i klass med P3 Dokumentär.

Idiotiskt vald rubrik, särskilt med tanke på vad som pågår i Karlskoga nu i dagarna...!

Denna tragiska olycka är tyvärr en del av Sveriges racinghistoria och en av orsakerna till att banan byggdes om.

Farsan var flaggvakt på den tävlingen. Får nog be han berätta sina minnesbilder från dagen...

Jösses. Kan någon moderator rensa den här tråden? Det är INTE lämpligt att kalla någon "Mongo" och skriva "cp-rubrik" pga ett enkelt misstag som inte var illa menat. Lägg ner överdrifterna. Att ha en åsikt är helt ok men att kalla någon för "mongo" är definitivt INTE ok.

Personligen tyckte jag att reportagen var intressanta. Har inte hör talas om detta tidigare. Tack för länken.

Förtydligade rubriken lite, och nej, det är inte ok att kalla folk "mongo"

Haha alltså 8 personer gnäller över exakt samma jävla sak, tror TS förstod missnöjet den första gången eller i alla fall den fjärde:död

Haha alltså 8 personer gnäller över exakt samma jävla sak, tror TS förstod missnöjet den första gången eller i alla fall den fjärde:död

Vilket innebär att det är 8 som bara läser rubriker, bildar sig en uppfattning/åsikt innan de eventuellt tar del av informationen :hihi

Och när ingen hade gnällt på en timme så tänkte du att du petar in en liten pinne i brasan? :hihi

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8