402m R1 o Gixxer??

ajuste, de vet ja ju, e nog lite trötter =)

e min -92:a osså lång jämfört med nyare gixxers asså

Micke_Lindstrom skrev:
Med armarna då eller?
Skinkorna.

Vi kan nog sikta på höga 11:or om vi tränar mycket och kedjorna är nysmorda. På 201 står vi oss betydligt bättre mot moderna sporthojar. :yoparty

Ugluk skrev:
Jag läste någonstans att någon liten japan efter några dygns oavbrutna försök kom ner i 10.6 under bästa tänkbara förhållanden. Fabriksangivna specifikationen är väl 11.2 om jag inte minns fel.

Då hade jag hört rätt alltså.
Troligen så fattade hojen efter några dygns tokstartande att japanen inte skulle ge sig förrän han fick en otippat bra tid så den drog till med en repa på 10.6 för att få slut på det. :tungan

Ugluk skrev:
Skinkorna.

Vi kan nog sikta på höga 11:or om vi tränar mycket och kedjorna är nysmorda. På 201 står vi oss betydligt bättre mot moderna sporthojar. :yoparty

Mina pungkulor gör hojen så framtung att jag har rätt bra chans även på 402m. :D

Silwer skrev:
ni har ingen chans, åk hem.
förmodligen kommer nån sänkt gsx1100 från tidigt 80-tal o bränner er i vilket fall (de brukar gör sånt)
Gixxrarna kör sällan i samma klass.. :arsele
Micke, pungkulorna hjälper bara i starten, men håller du ihop ditt rejs och motståndaren dabbar sig (händer ofta på moderna literräsrar) vinner du. :tummenupp

Edit: Tänk också på att du kan inte förlora hur det än går, vem väntar sig att en 20 årig gamkawwa ska spöa en retta? :D

alla mot alla är det.
en gsx1100 från typ 82 har väl tagt 201 meter lokalt i bra många år.
På den längre distansen brukar det vara nån turbohoj eller nåt sånt.
men inga gpz900 de senaste 20 åren tror jag:-))

Ugluk skrev:
R1 och Gixxer är väl knappast värst? Kawatolvan, hayabusan, blackbirden och t.o.m. zx9:an brukar ju (vad jag sett) vara snabbare i verkliga världen?
För att inte nämna alla gammelgixxers..

t.o.m zx9:an??? :fatta!

Är man lite ovan så får både R1 och Gsxr1000 spö av Zx9 tack vare att nian är lite bättre för rakt fram racing, är det förare som kan sina cyklar ordentligt så är det väldigt jämnt mellan R1 och 9an, men Gsxr1000 är några hundradelar snabbare. Nu snackar vi alltså tex en testförare som kör i timmar på en strip enbart i syfte att sätta bra tider. Vid det lokala rödljuset kan vem som helst vinna, det är hugget som stucket.
En Gsxr 1100-89 gör 402 m på 10,5 sekunder, slutfart på 220-nånting tror jag, och det är mycket lättare att prestera 10,5 med en sån än vilken modern literhoj som helst tack vare att gamlingen är byggd på ett annat sätt i chassiet.
10,6 sekunder med en Gpz900?? Hmmmmmmmmm...... 115 hk och 245 kg räcker inte till för det, jag kan omöjligt tro det. Vad skulle det vara för slutfart på den repan, vet man det?

Ang. gammelgixxerns styrka på strippen; kubik ger vridmoment vilket inte är helt oviktigt i dragracing. Har kört 10.54 med min gamla 1100r -89, helt standard förutom ett Vassa Hasse rör, körde 10.23 med min r1000 -01, sänkt med Jardine-burk och K&N. Har även kört 9.86 med Hayabusa, sänkt och Yoshirör. Har sett folk köra sänkta gammelgixxrar utan märkvärdigt trim köra riktigt låga 10:or. Jag tror de har bra viktfördelning för endamålet. :)

Hur står sig en standard FZR1000 på gasaremsan?
240kg framtunga 145hästar med 107Nm borde väl ändå gå rätt ok?
Visst chassit kanske inte är det modernaste men helt stenålder är det juh inte.
Själv har jag inte testat ngn som har?

//Tobbe

Ugluk skrev:
R1 och Gixxer är väl knappast värst? Kawatolvan, hayabusan, blackbirden och t.o.m. zx9:an brukar ju (vad jag sett) vara snabbare i verkliga världen?
För att inte nämna alla gammelgixxers..

En herre från stan körde 10.1 på emmaboda med sin zx9r-00 helt orginal...
Då släppte han ändå av (misstag) vid fel markering som var ca 30m innan mål. :tummenupp
Vad jag vet så var det ingen r1 eller gsxr1000 eller annat som åkte fortare den dagen....

Det finns många posers ute vid korv kioskarna som inte åker i näheten av dom tiderna oavsett hoj :D

//Danne// skrev:
En herre från stan körde 10.1 på emmaboda med sin zx9r-00 helt orginal...

Lät inte den lite väl mkt för vara orig?? el rättare sagt.. de kändes som han hade lättat den en aning.. :tungan (om vi nu tänker på samma 9:a.. har för mig den var blå o körde utan burk)

tråden är rätt gammal, men ska komma ihåg att de här moderna kompakta sporthojarna abslolut inte är byggda för att sätta kanontider på 402 meter.
Det är liksom inte alls grejen med dessa hojar utan då kan icke förvånade nog en hel del äldre hojar vara bättre.

Maverick skrev:
Lät inte den lite väl mkt för vara orig?? el rättare sagt.. de kändes som han hade lättat den en aning.. :tungan (om vi nu tänker på samma 9:a.. har för mig den var blå o körde utan burk)

Denna är inte blå utan röd....

Ugluk skrev:
Jag läste någonstans att någon liten japan efter några dygns oavbrutna försök kom ner i 10.6 under bästa tänkbara förhållanden. Fabriksangivna specifikationen är väl 11.2 om jag inte minns fel.

HEhe ... dröm om att det vore du då .. närmare än så kommer du ju aldrig... :hihi

Sväng istället...

Varför ska man åka rakt fram när man har en hoj som är byggd för att svänga med? E man sugen på att köra rakt kan man väl köpa nåt gammalt HD-as på 2,5 ton med en snurra på 7,8 liter och lustgas istället. :fyllisar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT