400cc plastraketer.

jack_pil

be fast, stay fast
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
ZXR400
vet någon något om honda cbr 400 (årsmodel vilken som helst)
hästar,motorpålitlighet,bromsar,fjädring,tyngd m.m. är glad över all fakta jag kan få.
är intreserad av samma specs för suzuki gsx400r.

// :va

Googla? Lär ju finnas lätthittad data på nätet.. :tummenupp

Honda.

Suzuki.

Är det något du undrar över gammellillgixxern är är det bara att skick ett PM så ska jag svara efter bästa förmåga. Har kört GSXR400-87 i fem säsonger så jag har lite erfarenhet av den modellen.

jack_pil skrev:
vet någon något om honda cbr 400 (årsmodel vilken som helst)
hästar,motorpålitlighet,bromsar,fjädring,tyngd m.m. är glad över all fakta jag kan få.
är intreserad av samma specs för suzuki gsx400r.

// :va

Lite vet jag väl om cbr400..jag fick nämligen låna en av en polare precis när jag tog körkortet. Har för mig den låg på cirkus 55 hästar..Bromsarna var bra samma som på cbr600 rätta mig om jag har fel. Kan säga att det är en riktigt rolig mc som tokslö på låga varv men efter 8000varv så händer de grejjer. Sen var försäkringen billig på den polarn betalada 1200halv/hel
:tummenupp

fråga swedie tror han haft en 400cc sporthoj om jag inte minns fel..?

ola_sandin tack så jätte mycket!
för er andra som hittade massor av roliga specs med mera är jag jätte glad över den engelska sajten som gemnförde hondan,kawan och suzukin. Enligt han på sidan så skulle visst kawan vara ett roligare val när det gällde det mesta förutom toppfart som visst skulle ligga på 210 enligt killen som resencerade om den på bike.
Någon som ägt olika 400 racer som kan berätta om skilnader?
Dessa hojar är juh ganska billiga att köpa tex i tyskland och relativt bra i fölrsäkring. rätt bra för en hemmaboende gymnasieelev i alla fall :tummenupp

jack_pil skrev:
Någon som ägt olika 400 racer som kan berätta om skilnader?
Dessa hojar är juh ganska billiga att köpa tex i tyskland och relativt bra i fölrsäkring. rätt bra för en hemmaboende gymnasieelev i alla fall :tummenupp
Slå på tärningen och kör efter det; du blir säkert nöjd vad du än väljer. Alla är mer än tillräckligt kapabel i förhållande till va du kör idag.

mr sleepy skrev:
honda vfr (eller rvf) 400 rr tycker jag är coolare. men dom kanske är mycket dyrare i inköp??

honda vfr är ungefärligt i samma i pris som dom andra så den skulle kunna vara ett alternativ.. men har hört att den ska ha mjukfjädring och dåliga bromsar. även om jag bara hört bra om chassi,motor och växellåda. men sen är det juh mer än utseendet. kanske är en vfr bättre på nått viss?

tror jag sökt efter specs på dom med men inte hittat nått. någon annan som vet?

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...