Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Freppa skrev:Hörrö Lime, nu får du tagga ner två steg.
Att ni underbara funktionärer jobbar grattis är vi alla tacksamma för. Men hur du drar kopplingen mellan det och att man som tävlande automatiskt skall acceptera ett (i mina ögon) överpris för el, det förstår jag inte.
Jag betalar gladeligen priset för el då man kan visa en stark koppling mellan kostanden för elen, ställverk samt övrig utrustning och vår faktiska förbrukning. Eftersom ni jobbar gratis vet jag inte heller varför priset borde motiveras med det som argument. Jag ser gärna dock en konstruktiv dialog för hur man skall kunna sänka priset (om något). Ditt inlägg tycker jag dock inte hamnade under begreppet konstruktivt, vilket du själv efterlyste, utan snarare under begreppet "Åh, vad ni är idioter som klagar på en kostnad som ni inte vet bakgrunden till". Konstruktivt hade varit att visa istället den kostnaden i detalj och på så sätt övertyga mig om att 400 spänn för el är billigt.
/Freppa
Ps. För övrigt tycker jag det är synd att ni inte erhåller någon ersättning. Keep up the good work! Om jag någonsin tävlar på Sviestad och du är där så lovar jag bjuda på valfri glass.
Lime skrev:Orsaken till att jag reagerade lite i kraftigaste laget (om någon är intresserad) är att jag varit och arbetat som sjukvårdare i helgen och vid ett tillfälle var jag tvungen att klippa upp ett par ridstövlar för att komma åt en stor blödning. Pappan till tjejen som bröt underbenet på ett avancerat sätt har krävt att jag skall betala ett nytt par stövlar... Då kanske ni lite bättre kan förstå varför jag är lite trött på att ställa upp utan att få betalt...
Lime skrev:Orsaken till att jag reagerade lite i kraftigaste laget (om någon är intresserad) är att jag varit och arbetat som sjukvårdare i helgen och vid ett tillfälle var jag tvungen att klippa upp ett par ridstövlar för att komma åt en stor blödning. Pappan till tjejen som bröt underbenet på ett avancerat sätt har krävt att jag skall betala ett nytt par stövlar... Då kanske ni lite bättre kan förstå varför jag är lite trött på att ställa upp utan att få betalt...
HW skrev:Jag röstar för att alla som skrivit något negativt i den här tråden surfar in på www.lms.se och under roadracing anmäler sig som funktionärer dagen före SM i Juli. Då kan ni få hjälpa till att dra ut ca 1 ton kablar och elskåp i depån. Förra året gjorde jag det jobbet nästan själv, det var bara Bjorn som hjälpte mig.![]()
Jag lovar dessutom att alla som hjälper till med det skall få gratis el!![]()
/HW
Äh... kör fort, kör säkert, ha kul och så ses vi på banorna i sommar!
Macke skrev:Be gubbjäveln att dra åt helvete, och säg till han att han ska vara tacksam över att du tog hand om hans dotters benbrott istället.... Det skulle jag ha gjort!
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |