400 cc racehoj?

Swedie är bara orolig att hon kommer köra fortare än honom på en 250 därför vill han ha en zx400 :tungan

Munhugg!! :rock

Ja, ska ringa tysken imorgon o se om han spreschen sei svenska eller engelska. Men troligen blir det katastrof.

Goodstuff skrev:
Får inte Alicia ha ett ord med i leken eftersom hon ska köra?

Precis, det är nog hon som kommer bestämma hursom.
Som hon skriver så vill hon lära sig köra hoj. Vilket man lika väl kan göra på gata, istället för att ligga och harva på 1.25 runt Svista.
Och om du ska ha den som gathoj oxå så skulle jag aldrig klara av en RS250. Nu har jag iofs inte kört en zxr400 men jag kan inte tänka mig att den är så mycket bättre. Köp nått hon gillar, oavsett vad du tycker om märket/modellen.

Victor skrev:
Precis, det är nog hon som kommer bestämma hursom.
Som hon skriver så vill hon lära sig köra hoj. Vilket man lika väl kan göra på gata, istället för att ligga och harva på 1.25 runt Svista.
Och om du ska ha den som gathoj oxå så skulle jag aldrig klara av en RS250. Nu har jag iofs inte kört en zxr400 men jag kan inte tänka mig att den är så mycket bättre. Köp nått hon gillar, oavsett vad du tycker om märket/modellen.

Jag håller på å lär mig å köra hoj på gata, så oroa dig inte.
Jag vill köra bana och bli bra på det, övning ger färdighet.
Börjar hellre på en enkel hoj och arbetar mig uppåt.
Och jag vill inte ha en tvåtakt.

Bänkade ju min 400 förra vecka eller när det nu var....

Lär väl vara motsvarande ös i kvackasakin !

Bifogat

• dyno-VFR.jpg
    dyno-VFR.jpg
    66.6 KB · Visningar: 116
Alicia skrev:
Jag håller på å lär mig å köra hoj på gata, så oroa dig inte.
Jag vill köra bana och bli bra på det, övning ger färdighet.
Börjar hellre på en enkel hoj och arbetar mig uppåt.
Du kan nog inte hitta en enklare och battre hoj att lara dig kora bana med an en Aprilia RS250.

Alicia skrev:

Varför? Har du dåliga erfarenheter eller är det för att Swedie säger att det är kass?

När du kört gammal diesel i en säsong i 250 SP kommer du att vilja ha en Aprilia RS250 så det gör ont. ;)

Goodstuff skrev:
Du kan nog inte hitta en enklare och battre hoj att lara dig kora bana med an en Aprilia RS250.

Kanske de, men man får avsmak för ljudet när man har haft dom som grannar på tävlingarna.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Varför? Har du dåliga erfarenheter eller är det för att Swedie säger att det är kass?

När du kört gammal diesel i en säsong i 250 SP kommer du att vilja ha en Aprilia RS250 så det gör ont. ;)

Just nu får jag vänta med hoj ändå, så det blir varken en 250 el en 400.

Goodstuff skrev:
Avsmak? Synd att tavlingshojarna stor dig nar du ar pa en motorcykeltavling.....

Avsmak för ljudet av dom, inte hojarna i säg.
Borde kanske formulerat mig annorlunda.

Finns ju inget som låter så läckert som en vass 2-taktare. Har jag tyckt sedan jag som knatte med stora ögon vickade på gasen på en klasskamrats 80-kubikscross. Jag fick aldrig någon själv och därmed var min barndom förstörd. :mad:

Ninjaboy skrev:
Finns ju inget som låter så läckert som en vass 2-taktare. Har jag tyckt sedan jag som knatte med stora ögon vickade på gasen på en klasskamrats 80-kubikscross. Jag fick aldrig någon själv och därmed var min barndom förstörd. :mad:

Fast det är klart en 250 standardhoj är ju ganska kväst och låter mer som en dammsugare än en motorcykel.

oFFkeFFs TZM däremot! Den hojen låter pure evil!

Alicia skrev:
Avsmak för ljudet av dom, inte hojarna i säg.
Borde kanske formulerat mig annorlunda.

Nej då, du hade inte behövt formulera dig annorlunda, vi förstår precis. Det är med tävlingsfordon som med allt annat, med kunskap och erfarenhet formas samklökarna och man kommer sakta men säkert att böja uppskatta det äkta, det renodlade. Tänk vin, starksprit, choklad och cigarrer. Till en början känns 70%'ig choklad kärv och besk men efter ett tag börjar man känna igen smaken av äkta, ren kakao och tycker att Marabou Mjölkchoklad bara smakar socker, fett och vanilj. Det är samma sak med motorer. En dag kommer du förstå att en 4T-motor ägnar halva sitt liv åt att vispa runt en massa luft, och att den ägnar hela sitt liv till att låta vevaxeln plaska runt i en oljepöl. Den dagen kommer du börja uppskatta ljudet av en 2T-motor. Den låter som den är, enkel, stark och ren.

Sen när du skaffat en standard 2T kommer du säga att du aldrig kommer vilja ha en racer, men det är en annan historia... :)

Chris Ash skrev:
Fast det är klart en 250 standardhoj är ju ganska kväst och låter mer som en dammsugare än en motorcykel.

oFFkeFFs TZM däremot! Den hojen låter pure evil!
Men nästa år kanske trimpipor blir tillåtna. Då börjar jag köra. :yoparty

Webspy skrev:
Bänkade ju min 400 förra vecka eller när det nu var....

Lär väl vara motsvarande ös i kvackasakin !

Den där effekt kurvan tyder på att det ska varvas innan det händer något.

Alicia varför inte en Yamaha SZR 660 mono, maskin med 158kg torrvikt, 770mm sadelhöjd , 50 Hp .Håller mycke bättre än dom nämnda hojarna.

Teddy skrev:
Nej då, du hade inte behövt formulera dig annorlunda, vi förstår precis. Det är med tävlingsfordon som med allt annat, med kunskap och erfarenhet formas samklökarna och man kommer sakta men säkert att böja uppskatta det äkta, det renodlade. Tänk vin, starksprit, choklad och cigarrer. Till en början känns 70%'ig choklad kärv och besk men efter ett tag börjar man känna igen smaken av äkta, ren kakao och tycker att Marabou Mjölkchoklad bara smakar socker, fett och vanilj. Det är samma sak med motorer. En dag kommer du förstå att en 4T-motor ägnar halva sitt liv åt att vispa runt en massa luft, och att den ägnar hela sitt liv till att låta vevaxeln plaska runt i en oljepöl. Den dagen kommer du börja uppskatta ljudet av en 2T-motor. Den låter som den är, enkel, stark och ren.

Sen när du skaffat en standard 2T kommer du säga att du aldrig kommer vilja ha en racer, men det är en annan historia... :)
HAHA, när jag läste detta kände jag igen mig lite. Jag tycker bara 2-taktare ska dö ut, men de är fina RACEHOJAR! :D

Men nu verkar det inte bli något hojköp om jag inte finner ett billigt sätt att åka ner till Frankfurt och plocka upp hojfan. Så om ingen annan här hör av sig, så blir det en skitbil istället jag köper. suck...

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back