40-plusare i GBG-området

Hondatjej_65

Tjej från Kungsbacka/Onsala
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
-03 Honda Hornet 600
Finns det fler än jag som gillar att köra men har passerat "medelåldern för sporthoj"? Kanske gått över till touring eller "bekväm" hoj? :)

:hej Touring? Näe! "Bekväm"? Mmmm!? :krama

Då är jag helt fel ute.. Ju äldre jag blir desto mer strävar jag efter snabbare hojar och yngre talanger..
:hihi

Till trådskaparen:

Och vi andra duger inte att köra/umgås med då antar jag? :va
Vi är annars ett jätte trevligt gäng som samlas och fikar och kör och hittar på andra roliga saker tillsammans. Åldern har hitintills inte spelat någon som helst roll, och jag hoppas att den inte kommer göra det i framtiden heller :)

Till trådskaparen:

Vi är annars ett jätte trevligt gäng som samlas och fikar och kör och hittar på andra roliga saker tillsammans. Åldern har hitintills inte spelat någon som helst roll, och jag hoppas att den inte kommer göra det i framtiden heller :)

Om hon vill köra med lite "äldre" personer tycker jag att hon ska få de.:blah

:7peta Nu låter du fjortis-sur :pannkyss

Vi är annars ett jätte trevligt gäng som samlas och fikar och kör och hittar på andra roliga saker tillsammans. Åldern har hitintills inte spelat någon som helst roll, och jag hoppas att den inte kommer göra det i framtiden heller

Helt riktigt, men när det gäller körningen så finns det några av oss som till viss del valt bort de stora gemensamma körningarna från Götaplatsen då vi tröttnat på att plocka upp högfartspiloter ur diket.

:7peta Nu låter du fjortis-sur :pannkyss

Helt riktigt, men när det gäller körningen så finns det några av oss som till viss del valt bort de stora gemensamma körningarna från Götaplatsen då vi tröttnat på att plocka upp högfartspiloter ur diket.
Av oss som körde förr så är det väl inte så många som fortfarande åker med från GP tror jag. Det är mycket nytt folk nuförtiden, jätte trevliga de med, men som du säger så, hela prosessen med att plocka "nykomlingar" ur diket, börjar ju om igen.

men jag tror det fortfarande är lite för tidigt för mig att börja med: Det va bättre förr harrangen... :hihi :rolleyes: (trots att det va det)

Det finns ju körningar som utgår från olika klubbar oxå....bla från KMK tisdagar o Torsdagar. Hör av dig om du vill ha mera info.
Vi är ett gäng som kör o alla åldrar välkomna som sagt:) bara o hänga på....

Vadå plocka upp högfartspiloter ... :huvet

Du kan ju inte bara kasta ur dig sådant och såga träffarna på Gp!

Som tidigare nämnt så håller alla sitt eget tempo!!!

Gp körningarna är sååå mkt mer än bara högt tempo bland sporthojar.
Ex så kör oftast alla med motard en egen runda med lägre hastighter.
Förra sommaren så skrev jag ofta i körtråden om åkning för oss som vill ha damen baktill, och då är det en helt annan åkning.
Söndag för 2v sedan så hade vi en tjej med som övningskörde, och då tog vi en glidar-sväng på sporthojar.

Så det är inte bara "vansinneskörningar" som finns.

Det Jag kan rekomendera för de som är nya och inte vill ge sig ut på en av de snabba turerna är att bara skriva i körtråden att man är sugen på en sväng och vilken typ av körning man vill ha så finns det garanterat fler som hänger på just den dagen.

Till trådskaparen:

Klart alla duger till att köra med, Orchidee! :krama ..ute efter nya bekantskaper som man kan umgås med även utan hoj! Jag är 44 år med tonårsbarn, nu har jag tid till annat. Men känns som de i min ålder kör HD eller Goldwing! Men jag ska hålla utkik och testa några olika turer :)

Klart alla duger till att köra med, Orchidee! :krama ..ute efter nya bekantskaper som man kan umgås med även utan hoj! Jag är 44 år med tonårsbarn, nu har jag tid till annat. Men känns som de i min ålder kör HD eller Goldwing! Men jag ska hålla utkik och testa några olika turer :)

Saxat från SMC Väst:

Tjejligans söndagsturer - Göteborg
Samling vid Klippans Konstcafé, Röda Sten kl. 11.30 med avfärd 12.00, om vädret tillåter.
Körningarna är öppna för alla MC-burna kvinnor oavsett ålder, hojmärke eller antal körda mil.
Säsong: maj-september.
Kontaktpersoner; Lotta ”Funduro”076-893 58 21 eller Ditte 070-929 14 32.
Hemsida: www.tjejligan.eu

Saxat från SMC Väst:

Tjejligans söndagsturer - Göteborg
Samling vid Klippans Konstcafé, Röda Sten kl. 11.30 med avfärd 12.00, om vädret tillåter.
Körningarna är öppna för alla MC-burna kvinnor oavsett ålder, hojmärke eller antal körda mil.
Säsong: maj-september.
Kontaktpersoner; Lotta ”Funduro”076-893 58 21 eller Ditte 070-929 14 32.
Hemsida: www.tjejligan.eu

Tack, har tänkt hänga på dem men är så seg på förmiddagarna på helgerna! Måste vara åldern! ;o)

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...