40 km/h bakhjulssläpp rätt ner i backen.....

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Tänk bara på att åker du in till sjukhuset så måste(!!!) de göra en invärtes besiktning med den stora latexhandsken!

Tänkte bara upplysa dig om detta för att lindra din sjukhusskräck!

:hihi

Last edited:
Jag spräckte svanskotan för ett par år sedan efter en hög och fin highsider på bana. Lyckligtvis fanns det en läkare på plats, hans råd (efter att ha kollat resten av ryggen) var "kan du sitta som vanligt inom 5 veckor är den inte bruten, annars är den det". Så vet du vad du har att se fram emot :tummenupp

Jag satt längst fram på stolen (utan hjul), lutade mig framåt rejält och hängde på bordet medan det läkte, badringar är fjolligt!

Ska du mjölka pengar på försäkring är det bäst att gå till läkare och det är det nog annars också men dom kommer inte att göra annat än att dokumentera skadan.

Last edited:
In till sjukan, det kan bli besvär om ett år från nu,och har du inte blivit besiktigad av sjukan blir det problem med försäkringarna. Så man ska inte bara fara dit pga hur du mår nu

Nä nu blire soffläge igen jobbigt att sitta på sniskan, har inte fått badringen ännu!

Nej för helvete !!! Sitt inte på sniskan. Det gjorde jag en halv dag när jag hade pajjat röven. Det slutade med livs första ryggskott. Då hjälpe inte ens spriten...

Men gud vad snälla alla är till och med tråkningarna känns snälla!

Jag lade mig och skulle kolla på film, men jag toksomnade efter ca 15min och slaggade i 2,5 tim kroppen var väll lite trött!

Nu har jag hällt upp en STOR whisky och dragit i mig halva :galen

Det lär nog göra überjävligt ont ett tag framöver och sen jävligt ont ett tag framöver och sen ont ett bra tag framöver men jag är positiv och spår inga bestående men!

(Jag är smärtfri inom 15 år :hihi)

Jag skulle bytt däck till grövre/vinter (men det vart aldrig av) istället för sliksen som sitter nu för 2 veckor sen undrarns om det hade blivit nån skillnad?

Ps Sitter på den lilla ringen! Nån med större sjärt med med samma probbs kan höra av sig via Pm och få den stora billigt!

Knapra lite invärters med för säkerhets skull, både smärtlindring och inflammationshämmande om du har, suppar inte kul med väl effektiva..
Så kanske det lindrar, för imorgon kanske det är ett par resor värre smärtmässigt, köra hoj/moppe denna årstid så får man räkna med.."Pain is temporary, glory is forever":tummenupp

Last edited:
Brukar inte bry mig om andras skador speciellt......MEN!
För någre år sen råkade jag ut för ett gashäng på crossbanan vilket resulterade i att jag likt Ikaros nuddade solen. Men vid landningen var det ju fortfarande full patte, så jag slog på arslet och blev liggand i 10 minuter innan domningarna släppte och jag kunde lasta hojen och åka hem...
Väl hemma vart jag som du..."Ähhh fan, det läker, man e ju en karl..."
Efter tre veckor kom min sambo hem från jobb i Sälen och fick se min situation...ha ha...sittande på knä framför datorn, ståendes när jag käkade och liggandes på magen i soffan o glodde på TV.

In på sjuka med buller och bång, ingen pardon. Väl därinne blev det ju röntgen direkt. Läkaren kommer ut till mig (stående i väntrummet), och frågar om jag inte vill sitte ner.
- Nä jag står nog svarade jag.
Kan tro det sa han och visade röntgenbilderna.
Svanskotan bruten i 90 grader, och två kotor vridna ur led åt varsitt håll samt komprimerade.

Nu till det egentliga problemet.
Eftersom det tog tid för mig att överhuvudtaget uppsöka läkaren hade min svanskota börjat läka ihop snett, och för att få den rätt var dom tvungna att slå/bryta av den igen....dessvärre kunde dom inte göra detta eftersom kotorna var såpass kassa att dom var rädda att förvärre situationen.

Kontentan: jag lever numera med en sned hopläkt svanskota som skapar obehag i många situationer, t ex. när jag kör hoj.....:huvet
Detta gör att jag måste stanna var tionde mil och "sträcka" på benen.
Om jag blir akut skitenödig är det ingen lek längre.:näsblod

Vad gäller kotorna så snubblade jag i trappen ett par veckor efter läkarbesöket ocg det small satan i ryggen... "fan, nu dör jag" tänkte jag, så ont det gjorde...men efter tio minuter släppte all tidigare ryggsmärta och det var kotorna som poppade rätt i ryggen när jag vred den i snubblandet :yoparty

ÅK FÖR HELVETE TILL LÄKAREN, så du slipper bli som jag :D

Last edited:
Brukar inte bry mig om andras skador speciellt......MEN!
För någre år sen råkade jag ut för ett gashäng på crossbanan vilket resulterade i att jag likt Ikaros nuddade solen. Men vid landningen var det ju fortfarande full patte, så jag slog på arslet och blev liggand i 10 minuter innan domningarna släppte och jag kunde lasta hojen och åka hem...
Väl hemma vart jag som du..."Ähhh fan, det läker, man e ju en karl..."
Efter tre veckor kom min sambo hem från jobb i Sälen och fick se min situation...ha ha...sittande på knä framför datorn, ståendes när jag käkade och liggandes på magen i soffan o glodde på TV.

In på sjuka med buller och bång, ingen pardon. Väl därinne blev det ju röntgen direkt. Läkaren kommer ut till mig (stående i väntrummet), och frågar om jag inte vill sitte ner.
- Nä jag står nog svarade jag.
Kan tro det sa han och visade röntgenbilderna.
Svanskotan bruten i 90 grader, och två kotor vridna ur led åt varsitt håll samt komprimerade.

Nu till det egentliga problemet.
Eftersom det tog tid för mig att överhuvudtaget uppsöka läkaren hade min svanskota börjat läka ihop snett, och för att få den rätt var dom tvungna att slå/bryta av den igen....dessvärre kunde dom inte göra detta eftersom kotorna var såpass kassa att dom var rädda att förvärre situationen.

Kontentan: jag lever numera med en sned hopläkt svanskota som skapar obehag i många situationer, t ex. när jag kör hoj.....:huvet
Detta gör att jag måste stanna var tionde mil och "sträcka" på benen.
Om jag blir akut skitenödig är det ingen lek längre.:näsblod

Vad gäller kotorna så snubblade jag i trappen ett par veckor efter läkarbesöket ocg det small satan i ryggen... "fan, nu dör jag" tänkte jag, så ont det gjorde...men efter tio minuter släppte all tidigare ryggsmärta och det var kotorna som poppade rätt i ryggen när jag vred den i snubblandet :yoparty

ÅK FÖR HELVETE TILL LÄKAREN, så du slipper bli som jag :D

Jag e´inte lika hård som du hade jag haft lika ont så hade jag åkt till läkarn!

Åker sällan över 10 mil i sträck!

Om den är bruten så sladdar jag över på Dominatorn och knycker allt till rätta igen!

Doctors/hospitals is for sissys!

Faan Alkohol är skiten :tummenupp

Här kommer lite bilder på Helios Begäran!

Last edited:
Hörrö, vart är spacetangenten??? :hihi

Hörrö, vart är spacetangenten??? :hihi

Jag visste att "den" skulle komma! Jag skall fixa den har bara inte blivit av jag är grümt ovän med Acers tangentclips!

BTW
Jag är bäst! :öl :fakta

Hmm this thread is förvandling to a fylle trhäd!

Nu skall jag spela NHL 07 på Xboox!

Last edited:
Har själv trillat på samma ställe, jag hade fått en spricka i svanskotan... Gjorde rent helvetiskt ont minns jag, tog säkert 5-6 veckor innan det försvann. Så krya på dig! Själv har jag ställt min pendlar-scooter då det kändes rätt halt häromdagen. Nu blir det a-lagstransport (buss) i några månader.

Sjukhus- vårdcentraler skriver inga intyg, dokumentationer i efterhand, händer det en olycka så åk in på akuten omedelbart annars är det kört
Blev på körd bakifrån i bil av en bil, Ringde sjukhuset dagen efter men dom sa att dom inte gjorde dokumentationer till försäkringsbolgen pga att det tog för mycket tid!:mad:

Har själv trillat på samma ställe, jag hade fått en spricka i svanskotan... Gjorde rent helvetiskt ont minns jag, tog säkert 5-6 veckor innan det försvann. Så krya på dig! Själv har jag ställt min pendlar-scooter då det kändes rätt halt häromdagen. Nu blir det a-lagstransport (buss) i några månader.

Det gör faktiskt riktigt jÄvla ont trots intag av dryga 1 dec.. whisky!

FÅnigt å åka buss jag har åkt Moped till jobbet i 8 år (8 år året runt) utan å slått i!

Real Men Drives Yammaha Fs1 ! :näsblod Tidigare har jag haft automatmopeder typ Piaggio! Dom kanske var säkrare! :va

Ajja...

Todo when your as is broken... Drink sprit/öl watch movies and play videogames!

Piskade precis upp Modo rejÄlt på Xboxen! Kör på medium!

Last edited:
Sjukhus- vårdcentraler skriver inga intyg, dokumentationer i efterhand, händer det en olycka så åk in på akuten omedelbart annars är det kört
Blev på körd bakifrån i bil av en bil, Ringde sjukhuset dagen efter men dom sa att dom inte gjorde dokumentationer till försäkringsbolgen pga att det tog för mycket tid!:mad:

Påkörd! Då har du kört för sakta!

:pannkyss

Seriöst! Blev du skadad?

Stod vid en stoppskylt, körde fram efter en annan bil stannade, men det gjorde inte han som var bakom- körde rak in i min bil, tittade samtidigt åt vänster så det blev en vridning knyck bakåt med nacken -med resultat domningar i nacke och rygg , men som tur var ingen bestående skada:tummenupp

Back